Connect with us

Hirdetés

technokrata

Legjobb kisautó 2010

Garázs

Legjobb kisautó 2010

Melyik a legjobb kisautó? Jött valami átütő újdonság? Automobil-véleménycsokor, 2. rész.

A kompakt mezőnyt követően másodjára a kisautók népes táborát vettük górcső alá. Fittyet hányva bizonyos íratlan szabályokra, sőt a gyártók ama törekvésére is, hogy nem létező piaci réseket tömnek be újabb és újabb kategóriák teremtésével, szóval egy kalap alá gyömöszöltük a kicsiket, a miniket, a kis egyterűeket, jutott bele kombi, prémium, retró is.

Ebben az évben abszolút újdonságként érkezett a 2009-es Év autója-győztes Polóból faragott A1, a harmadik generációs, lemezei alatt rengeteget változó Swift, a kéthengeres 500, a továbbra is jó ár/érték aránnyal bíró Micra, az egyfelől ötletes, másfelől zseniális C3/DS3, a puttonyos ibiza, az ST, na meg a Meriva, Venga, ix20 MPV-trió.

Ahogy azt a jobb oldalon, minden idők talán legszínesebb képgalériájában látni, nem rossz a meccs, és ez még nem is az összes modell… Mi viszont csak jó, legjobb, kedvenc kisautóban gondolkodtunk, amikor leadtuk voksainkat – szigorúan az első háromra.

Várkonyi Gábor: A Polo az irányadó

1. Volkswagen Polo
2. Citroën DS3 (csak a DS3)
3. Honda Jazz

A VW győz nálam ebben a kategóriában is, kevés érvet tudtam magamban felsorakoztatni ez ellen. Egyszerűen nagyon jó a Polo, a kicsik között talán még meggyőzőbb a szereplése, mint a Golfé eggyel feljebb. Nem véletlen, hiszen gyakorlatilag mindent tud, amit egy Golf, a különbségek kis túlzással jelentéktelen centikre és decibelekre redukálhatóak. A motorpaletta remek, a DSG váltót továbbra is szeretjük, extrákból meg válogathatunk kedvünkre, akár úgy, mintha két kategóriával magasabban egerésznénk. Kétség nem fér ahhoz, hogy a Polo az irányadó a kategóriában.

Kiemeltem, hogy szerintem csak a DS3-nak jár a második díj, bár az Év autója-választáson is párban küldte csatasorba a két kicsijét a Citroën. Nincs baj a C3-mal sem, de egy ennyire erős mezőnyben, ahol ennyi jó autó száll versenybe a vásárlók kegyeiért, a “kommerszebb”  C3 nem hozza azt az átütő erőt, amivel a DS3 meglepett bennünket. A többiek nevében is beszélek, és biztos vagyok benne, hogy nem veszik rossz néven, de szerintem senki sem várt ennyire jó autót a franciáktól. Érett már valami értelmesebb dobás a PSA házatájáról a kis kategóriában: a jól sikerült C5 bizakodásra adott okot, de a DS3 így is messze felülmúlta a várakozásokat. Kifejezetten jó vezetni, összeérett, átgondolt koncepciójú, mégis fiatalosan könnyed, és baromi jól néz ki.

Az előző Jazz korszakalkotó volt, érthetetlen, hogy miért nem másolta le egyből mindenki a praktikus elrendezését. Szerencsére az aktuális generációnál is megtartotta a Honda a koncepciót, így továbbra is a Jazz a legvariálhatóbb terű kisautó. Fiatal családoknak ezért, idősebbeknek pedig a jó üléspozíció és az átláthatóság miatt ajánlott. Benzinmotor tervezése és gyártása ügyében a mai napig leckét vehet mindenki a japánoktól, a minőségérzet viszont csupán picivel átlag feletti, ráadásul csomagban extrázható csak, ezért szorul a dobogó harmadik fokára. Értéktartása példás, ez fontos érv megvásárlása mellett.

Vollner Károly: A Swift jó autó

1. Suzuki Swift
2. Volkswagen Polo
3. Citroën C3/DS3

Nos, itt sem tolonganak az újdonságok, bár azért jobb a helyzet, mint az alsó-középosztályban. A franciák ügyesen oldották meg a feladatot, hiszen egész jó kis verdát rittyentettek a korábbi C3-as alapjaira, amelynek ráadásul faragtak egy vidám és karakteres testvért, a DS3-ast. Talán a  komfort versenyszámban emelkednek ki leginkább a mezőnyből, de a futómű, a motorok és az ár miatt is kijár nekik a dobogó harmadik foka.

A Polo nem idei újdonság, de jó; nincs mit szépíteni: ahogy a Golf eggyel feljebb, itt a Polo olyan képességekkel rendelkezik (turbós benzinesek és klassz dízelek, bolondbiztos futómű, igényes és tágas utastér, kimagaslóan jó minőség), amelyek miatt minden további nélkül őt tenném az első helyre.

De van egy bőkkenő: ősszel megjött az új Swift. Lehet most hangosan hőzöngeni, hogy miért, de nincs mit tenni: a Swift jó autó. Motorja, futóműve, biztonsági extrái, a vezetési élmény nálam az élre sorolja, ráadásul ha árát összevetjük a hasonlóan felszerelt konkurensekkel, az is kiderül: nem is olyan drága.

A többiekről csak említés-szinten: az új Spark a maga kategóriájában (azaz a minik között) legfeljebb a Fiat Pandával konkurálhat, jól sikerült darab. A Ford Fiesta tavaly jött, és nekem nem olyan nagy durranás, mint vártam, az új Micra pedig csalódást okozott futóművével és kényelmével (teszt hamarosan), bár az 1,2 l-es, háromhengeres meglepően jól muzsikál.

Gellér Attila: Vitathatatlan a Swift első helye

1. Suzuki Swift
2. Audi A1
3. Nissan Micra

Vitathatatlan a Suzuki Swift első helye. Hiánypótló az új generáció, nagy kár, hogy nem a második volt ilyen. Nagyot javult a minőség, kicsit romlott a vezetési élmény, de nagyjából biztos vagyok abban, hogy minden feltételt mérlegre téve sokan elcserélnék a mostanit az új mi autónkra.

Szimpatizálok az Audira jellemző megoldásokkal, talán ez is szerepet játszik abban, hogy az autót sokkal jobbnak érzem egy átemblémázott Polónál. Az a mondás, hogy a piac annyira nem szereti az A1-et – lesz ez még másképp is.

Előrébb kellett volna kerülnie ezen a listán a Nissan Micrának, de az új modell nem lett olyan jó. Még a töréstesztje is csak négycsillagosra sikeredett, ennél több kell, több kellett volna.

Szót érdemel a frissített Mazda2, a ráncfelvarrás után is ugyanolyan jó vezetni, mint rég. Várjuk a Kecskeméten készülő új Mercedes A-osztályt, amely jövőre leigázza a világot.

Kántor István: Magam sem hiszem el, de Citroën

1. Citroën C3/DS3
2. Volkswagen Polo
3. Honda Jazz

Bőszen bólogatva kollégáim véleményén nem a Swiftet értékelem leginkább, pedig remek lett, nem vezettem még az A1-et, de ő “csak” egy Polo, a Venga/ix20/Meriva hármas nem rossz, viszont a Jazz továbbra is etalon. A Micrának jó az ára és a motorja, tetszett az i20, szerettem, szeretem a Fabiát (bár igen rondácska), ha nem is rajongok érte, azonban elismerem az 500-ast (Twinair-teszttel is hamarost jelentkezünk), a Clio RS kőkemény, mint mindig, a 207 RC meg lohol a nyomában…

A többiknek van hová fejlődniük (noha a Mini az Mini, rövidesen egy Cooper D-vel szerzett tapasztalatainkat is megosztjuk). Rám a legmélyebb benyomást a Citroën tette. A C3-as is egész jó kis kocsi (igen, őt is teszteltük, napokon belül pubikáljuk is), de a Top Gear által is ajnározott DS3 mindent visz. Kicsit ralibeteg vagyok, lehet, hogy a WRC is irányított döntésemben. Szurkoljunk együtt Ogier-nek, hátha lenyomja Loeböt.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés