Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vissza a gyökerekhez – Saab 9-5

Garázs

Vissza a gyökerekhez – Saab 9-5

Nem csak méreteivel és erejével készül hódítani az új 9-5.

A Saab magyarországi képviselete időszerűnek tartotta, hogy a meglévő és leendő ügyfeleinek, valamint az érdeklődő szakújságíróknak is bemutassa az új korszakot jelölő hazai tesztpéldányokat. Az eseményhez mi sem szolgáltathatott volna stílszerűbb helyszínt, mint a Kecskeméti Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató.

A bázis újra Trollhättan

Az új 9-5-ös egy régóta várt svéd küldetés nagykövete, hiszen otthont teremteni csak az tud, aki otthon van. A hazatérés minden bizonnyal jót tesz és nem csak a márkának. Megszabadulva a GM által szabott korlátoktól, bizakodó jövőképet tárt elénk a Saab a 12 év után megújult zászlóshajójával. A hazánkban idén debütáló svéd masina egy teljesen új fejlesztés, de alapjait a GM forradalmi – formai és technikai újdonságokat tartalmazó – Insigniája szolgáltatta. Ennek köszönhetően valóban újszerű köntösbe bújtatták a márkára jellemző dizájn jegyeket, de még nyomokban érezhető (látható) az előző házasság hatása. Az Epsilon II platform mellett az utastérben található kapcsolók és a kormány is megegyezik a két autónál, de minden más részletében a régmúlt jól bevált egyediségeit hordozza.

Mivel a középkategóriás Insignia a legutóbbi, 2006-os frissítésből származó 9-5-ös méreteit is túlszárnyalta, a jelenlegi prémium szegmens méretosztályához kellett igazítani a második generációs sportszedánt. Ennek megfelelően nyújtották 2837 mm-esre a tengelytávot és 5,01 méteresre a karosszéria teljes hosszát, ezáltal lekörözve a konkurens germán nagyautókat (Audi A6, BMW 5, Mercedes E-osztály).

Az organikus formavilág és ami mögötte van

A karbon-szürke és az arctic fehér demo-autók minden részletükben megerősítik a korábbi, beharangozó cikkekben leírtakat. Minden jel szerint a múltba tekintenek és a jövőbe mutatnak. Az egybefüggő szélvédő a rejtett A-oszloppal a klasszikus 900-ast idézi, a szélvédő- és tetőarányok pedig a repülőgépgyártói múltat, hasonlóképp az élek nélküli lemezfelületek is az Aero X-tanulmány letisztult formavilágát örökítik tovább. Az autó dinamikus karakterét mindig is az orr-részre fektetett hangsúlynak köszönhette, ennek megtartása mellett az új csúcsmodell fara is attraktív formát, valamint korszerű és egyediséget sugárzó lámpatesteket kapott.

Erő, biztonság és kényelem – skandináv áron

A belső térkínálat alapján akár sofőrös limuzinként is használható modellt a felszereltségi lista és a motorkínálat teszi igazán vonzóvá. A kizárólag turbófeltöltős motorokat kínáló modell csupán 1.6-os, benzines verziója is már 180 lóerőre képes, ennek kuriózum-mivolta abban rejlik, hogy a prémium szegmensbéli autóknál egyáltalán nem megszokott a kétliteresnél kisebb hengerűrtartalom alkalmazása. Amennyiben mégis találunk ilyet (lásd Volvo S80 a PSA 1.6-os dízelmotorjával), félő, hogy vállalhatatlan kompromisszumra kényszeríti a luxust és presztízst keresőket. A benzines motorváltozatok a 2.0T (220 LE), 2.0T Biopower és a 2.8T (300 LE) jelet viselik magukon, de létezik egy kétliteres gázolajos aggregát is, melynek teljesítménye 160 vagy 190 lóerő – utóbbinál a kétlépcsős feltöltő okozza a többletet. A felsoroltak mindegyikéhez hatsebességes manuális vagy automata váltó rendelhető.

A palettabővítést a felsorolt motorkínálat megtartása mellett a SportCombi megjelenésével tervezik a jövőben, ugyanis a Saab-vásárlók 80%-a választja az ötajtós kivitelt. A kiállított autók egyike Aero felszereltségű 2.8 TS V6 XWD volt, a másik pedig egy Vector felszereltségű 2.0 TiD. Utóbbi esetben a regisztrációs adóval terhelt vételár 10 550 000 forint, melynek extrái majdnem 5 millió forintos többletköltséget vonnak maguk után. A teljesség igénye nélkül: szellőztethető bőrülések, Sentronic automata váltó, Xenon plusz csomag, Világítás plusz csomag, Navigáció plusz csomag, tízküllős 19″-os felni, parkolóradar parkolást segítő asszisztenssel, Harman-Kardon Prémium Surround Sound rendszer 11 hangszóróval, kulcsnélküli bejutás. Az izmosabb kivitel magasabb alapfelszereltségéből és plusz extráiból adódó közel 20 milliós vételárát pedig nem is részleteznénk – a képek önmagukért beszélnek.



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés