Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Gebrüder Weiss a válság idején is erős maradt

E-gazdaság

A Gebrüder Weiss a válság idején is erős maradt

A logisztikai vállalt az elmúlt üzleti évben az előzetes adatok szerint 1,77 milliárd euró nettó árbevételt ért el (forrás: Gebrüder Weiss).

A Gebrüder Weiss a válság idején is erős maradt

A tavalyi üzleti év 1,77 milliárd euró nettó árbevételéhez a digitalizáció, a fenntarthatóság és a telephelyek számának globális bővítése meghatározó módon járult hozzá

A Gebrüder Weiss nemzetközi szállítmányozási és logisztikai vállalat a 2020-as üzleti évben 1,77 milliárd euró nettó árbevételt ért el, ami a megelőző évben elért 1,71 milliárd euróhoz képest 3,7 százalékos árbevétel-növekedés. A vállalat az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is növekedési pályán mozog.

„A pozitív mérleg szempontjából meghatározó volt, hogy a koronavírus okozta válság alatt is rugalmasak és tökéletesen működőképesek tudtunk maradni világszerte minden telephelyünkön. A többszöri lezárások és a globális raktércsökkenés ellenére végig képesek voltunk ügyfeleinknek megfelelő szállítási megoldásokat kínálni. Munkatársaink a nehéz körülmények között is kiválóan teljesítettek”

– mondta Wolfram Senger-Weiss, a Gebrüder Weiss igazgatótanácsának elnöke.

Best of Both Worlds: a digitális stratégia Magyarországon is megállja a helyét

A digitalizációs folyamat egyik mérföldköve volt a vállalat 2020-ban bevezetett myGW online ügyfélportálja, amely egyszerű, gyors és közvetlen hozzáférést biztosít a Gebrüder Weiss valamennyi szolgáltatásához, valós idejű információkat nyújtva a szállítási és logisztikai megbízásokról.

„A Best of Both Worlds elnevezésű digitális stratégiánk – azaz a fizikai és a digitális kompetenciák összekapcsolása – válság idején is sikeresnek bizonyult. Képesek voltunk megmutatni, hogy nemcsak megbízható, hanem innovatív logisztikai partnerei is vagyunk ügyfeleinknek. A pozitív visszajelzések is megerősítenek minket abban, hogy stratégiánk helyes irányban halad”

– fűzte hozzá Wolfram Senger-Weiss. Az ügyfélportál jelenleg Ausztriában, Németországban, Svájcban, Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában érhető el. A vállalat az idei évre tervezi a szolgáltatás kiterjesztését további országokra.

Wolfram Senger-Weiss, a Gebrüder Weiss igazgatótanácsának elnöke. (forrás: Gebrüder Weiss / Gnaudschun).

Kiépült a globális telephelyhálózat – a magyar leányvállalat is bővült

A Gebrüder Weiss 2020-ban folytatta nemzetközi jelenlétének kibővítését: a légi és tengeri szállítmányozási szegmensben tovább növelte németországi telephelyeinek számát, piacra lépett Lengyelországban, Dél-Koreában, Malajziában, Ausztráliában és Új-Zélandon.

„A korlátozott utazási lehetőségek miatt a terjeszkedés megvalósítását szinte mindenhol távolról irányítottuk. Ez külön kihívást jelentett az érintett csapatok számára, amit a digitális kommunikációs eszközök segítségével sikeresen megoldották”

– fűzte hozzá Senger-Weiss. A nemzetközi hálózat így immár 35 ország 170 telephelyén 7400 főt foglalkoztat (teljes munkaidő egyenértékben számítva). A logisztikai vállalat összesen több mint 70 millió euró értékű beruházást eszközölt telephelyei és IT-infrastruktúrája kiépítésébe, illetve akvizíciókba. A saját tőke aránya stabilan 60 százalék feletti: a vállalat többek között ennek köszönheti, hogy a válság idején is erős tud maradni, és nehéz körülmények között is képes tovább fejlődni.

A Gebrüder Weiss Kft. is jelentős növekedést ért el 2020-ban. A Dunaharaszti székhelyű vállalat forgalma egy év leforgása alatt 8 százalékkal, a továbbított küldemények száma 17 százalékkal, a házhozszállítás küldeményszáma pedig 100 százalékkal növekedett. Az év során elnyert új logisztikai megbízás magas színvonalú teljesítése érdekében 10 százalékkal bővült a foglalkoztatottak létszáma.

A Gebrüder Weiss igazgatótanácsa (balról): Jürgen Bauer, Peter Kloiber, Wolfram Senger-Weiss (elnök) és Lothar Thoma (forrás: Gebrüder Weiss / Gnaudschun / 2020. február).

Fenntarthatóság a fókuszban: CO2-semlegesség 2030-ig

A Gebrüder Weiss a fenntarthatóság terén is egyértelmű célokat fogalmazott meg: a CO2-kibocsátást éves szinten tíz százalékkal kívánja csökkenteni, 2030-ra pedig CO2-semlegessé szeretne válni. A kitűzött célokat többek között a saját logisztikai terminálokon kialakított további napelemes rendszerekkel és az alternatív meghajtású teherautók (elektromos, gáz- vagy hidrogénüzemű) arányának növelésével kívánja elérni. A Gebrüder Weiss mindemellett a tavalyi évtől tanúsított klímavédelmi projektekkel biztosítja ügyfelei számára a kibocsátások kompenzálását.

Az elmúlt évben tapasztalt bizonytalan gazdasági helyzet az egyes üzleti területek árbevételének alakulásában is megmutatkozott: a korlátozások és egyes ügyfelek üzletbezárásai miatt – különösen a második negyedévben – a közúti szállítmányozás és logisztika terén elért 1,10 milliárd eurós árbevétel 4,3 százalék csökkenést jelentett a tavalyelőtti 1,15 milliárdhoz képest.

Az internetes kereskedelem iránti megnövekedett kereslet folytán a házhoz szállítási szegmensben a kiszállítások 29 százalékkal növekedtek (2020: 1,37 millió kiszállítás); ezáltal a Gebrüder Weiss Ausztriában és több kelet-európai országban piacvezetővé lépett elő. A légi és tengeri szállítmányozásban 470 millió euró árbevételt ért el a vállalat, ami 23,7 százalékos növekedésnek felel meg a 2019-ben elért 380 millió euróhoz képest. A kiváló üzletfejlesztés mellett – különösen a légi szállítmányozás területén – az Ipsen Logistics felvásárlása is pozitív hatással volt erre a területre. A részben a Gebrüder Weiss Paketdienst (GWP) tulajdonában lévő DPD Austria a legnagyobb kihívásokat jelentő körülmények ellenére is több mint 57 millió csomagot kézbesített. Ez több mint tíz százalékos növekedést jelent, amit a koronavírus okozta válság közepette is sikeresen teljesített.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés