Connect with us

technokrata

Brutális mértékben nő az online import vásárlás

E-gazdaság

Brutális mértékben nő az online import vásárlás

Kép: Tech in Asia

Brutális mértékben nő az online import vásárlás

A külföldi webáruházakból történő vásárlások növekedése óriási kihívás elé állítja a hazai e-kereskedelmi vállalkozásokat és a gazdaságot.

Egyre nehezebb sikeresnek lenni a gyorsuló ütemben konszolidálódó piacon.

Egyre nő a magyar internetezők import vásárlása. Tavaly 3,1 millióan, azaz minden második online vásárló rendelt külföldi webáruházakban, piactereken, bruttó 400-420 milliárd forint értékben. Ennek a forgalomnak a legnagyobb része az online világkereskedelmi szereplőkhöz áramlik.

„E külföldi vásárlások elsődleges szempontja az ár. A világ legnagyobb kereskedői gyakran jelentősen kedvezőbb áron kínálják ugyan azt a terméket, ráadásul egyre többen szállítanak Magyarországra. Tovább fokozhatja az árversenyt a Google Shopping magyarországi elindulása, ami újabb árösszehasonlító platformként, minden korábbinál látványosabban összevethetővé teszi a boltok ajánlatait”

– mondta Donáth Fruzsina a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda e-commerce szakértője.

Átrendeződő e-kereskedelmi piac

A külföldi szereplők térnyerése tovább fokozza az online bizniszekre eredendően is jellemző árversenyt, gyorsítva a hazai e-kereskedelmi piac konszolidációját. Erősen zajlik a piac átrendeződése. Ebben a folyamatban, az nyer, aki bírja tőkével. Ezért egyre nagyobb e-kereskedelmi szereplők jönnek létre, hogy fel tudják venni a versenyt a külföldi szereplőkkel – mint például az eMAG és az Extreme Digital folyamatban lévő egyesülésével születő, európai viszonylatban is számottevő új vállalat – mutat rá a szakértő.

A Pareto elv egy szélsőséges formája már most is látható az e-kereskedelmi piacon – becslések szerint a szereplők 10%-a produkálja a forgalom 90%-át – azonban a tendencia tovább folytatódik, hasonló konszolidáció várható a közepes áruházaknál.

Ezen a szinten már elengedhetetlen az üzleti tervezés a sikerhez. Ismerni kell a piac méretét, a pontos piaci részesedést, évekre előre célként kell kitűzni a várható bevételt, költségeket, fejlesztéseket. Ekkor is csak az lesz sikeres, aki magas ügyfélelégedettség mellett lesz képes menedzselni a teljes ökoszisztémát – logisztikát, marketinget, ügyfélszolgálatot. Aki nem – vagy hibásan – tervez, kiváló kivitelezési képesség mellet is simán elbukik – mondta Donáth Fruzsina.

A piaci résekben bőven van hely

A szakértő szerint, konszolidáció ide vagy oda, bőven jut hely az e-kereskedelmi piacon a közepes és a kisebb szereplőknek is, hiszen a teljes kiskereskedelmi forgalomnak még csak 7%-a zajlik online színtéren, miközben a felnőtt internetezők 91%-a már aktív netes vásárló, tehát a kereslet masszív. Ehhez azonban specializálódni kell, olyan rést kell találni a piacon, ahol egyedi értékelőnyöket tud teremteni a vállalkozás.

További versenyelőnyt nyújt az e-kereskedők számára adatvezéreltség elve. Minden tevékenység eredménye – ha jó, ha rossz – azonnal mérhető és szükség szerint korrigálható. Abból válhat jelentős szereplő, aki képes létrehozni, működtetni egy olyan rendszert, amely összegyűjti és elemzi a vásárlási adatokat, megérti a vevőket és jövőbeli döntéseket is meg tud alapozni. Minél jobban megérti egy cég a vásárlóit, minél többet tesz azért, hogy a vásárlónak mindent megadjon annál nagyobb az esélye a sikerre.

Honlap: www.smartcommerce.hu

További E-gazdaság

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

huawei

Dotkom

Teljesen megújul a Huawei közösségi oldala

2021. január 25. hétfő

Dotkom

Az alaprendszerek újjászületése

2021. január 25. hétfő
eház

Dotkom

Az eHÁZ lett Az Év Blockchain Megoldása

2021. január 22. péntek
cisco

Dotkom

Webex innovációk sorát jelentette be a Cisco

2021. január 12. kedd
vodafone

Műszaki Magazin