Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ercsiben a Magyar Telekom közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást

E-gazdaság

Ercsiben a Magyar Telekom közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást

Ercsiben a Magyar Telekom közel egy éven át szabálytalanul nyújtott szolgáltatást

Az előfizetői érdekeket veszélyeztetve, a jogszabályi feltételek betartása nélkül nyújtott szolgáltatást közel egy éven át az Ercsiben épült hírközlési hálózatán a Magyar Telekom, ezért a szolgáltatóra első fokon 72,8 millió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A fokozatosság és arányosság elvét követve az NMHH a szankció mértékével is jelzi a szolgáltató – és a többi piaci szereplő – felé, hogy nem éri meg tudatosan eltérni a hírközlési szabályoktól.

 

Hírközlési szolgáltatást indítani egy új építésű hálózaton a jogszabályok szerint csak azután lehet, ha az NMHH az építmény használatára engedélyt adott, vagy – olyan esetekben, amikor ennek egyszerűsített formája, a bejelentési eljárás alkalmazható – az utólagos bejelentést nyilvántartásba vette. A Magyar Telekom Nyrt. az Ercsiben tavaly márciusban befejezett új hírközlési hálózatáról csak késve, akkor is csak hatósági felszólítás után tette meg a szükséges bejelentést az NMHH-hoz. A hírközlési hatóság megállapította, hogy a szolgáltató szabálytalanul járt el, mert a hálózat kiépítését nem fejezte be határidőben: az építésre szóló jogosultságának lejárta után még tovább épített. Az NMHH a szabálytalan helyzet rendezése érdekében felszólította a szolgáltatót, hogy nyújtson be fennmaradási engedély iránti kérelmet, annak beérkezése után pedig a Magyar Telekomnak még további adatokat kellett szolgáltatnia és hiánypótlásokat teljesítenie. A szolgáltató csak ezek után kaphatta meg – idén márciusban – a fennmaradási engedélyt az építményre, ami áprilisban vált véglegessé (korábbi terminológiával jogerőssé). A szolgáltatás nyújtását a Magyar Telekom azonban már tavaly május elején megkezdte, vagyis ezen a területen 11 hónapig a jogszabályi feltételek megléte nélkül nyújtott hírközlési szolgáltatást és jutott versenyelőnyhöz.

A hatóság a szolgáltatóval szembeni 72,8 millió forintos bírság összegének megállapításakor az egyenlő elbánás, a fokozatosság és az arányosság elvét követve a jogsértés súlyát, ismételtségét, folyamatosságát, időtartamát, a jogsértéssel elért vagyoni előnyt, az érdeksérelemmel veszélyeztetett személyek számát, illetve a jogsértés piacra gyakorolt hatását egyaránt figyelembe vette. Súlyosbító körülményként értékelte, hogy a szolgáltató évtizedek óta a magyar elektronikus hírközlési piac legnagyobb előfizetői számmal rendelkező szereplője, jelentős jogi apparátussal és tapasztalattal rendelkezik, pontosan ismeri a hírközlési jogszabályokat, mégis a szolgáltatás elindítása mellett döntött. Az ismételt jogsértésre tekintettel az NMHH – az elektronikus hírközlésről szóló törvény által nevesített mérlegelési jogkörében eljárva – a szolgáltató vezető tisztségviselőjére további 3 millió forint bírságot szabott ki. Az NMHH határozata ellen a szolgáltató a közléstől számított 15 napon belül fellebbezhet.

A bírság mértékével a hatóság a jogkövető magatartásra kívánja felhívni a figyelmet

A mostani már nem az első ilyen eset volt, hiszen az elmúlt években több településen is jogsértő módon kezdett elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtásába a Magyar Telekom az újonnan felépült hálózatain, amelyek miatt a hatóság már többször szabott ki rá jelentős összegű bírságot: 2016 májusában és augusztusában 10-10 millió, valamint utóbbi esetben a jogsértés ismételtsége miatt a szolgáltató vezető tisztségviselőjére további 1 millió forintot, 2017 februárjában pedig 20 millió, illetve a vezető tisztségviselőre további 2 millió forintot. Az NMHH ilyen jellegű bírságot legutóbb a UPC-re rótt ki idén januárban, amikor az Cegléden indította el szolgáltatását engedély nélkül.

Az NMHH a bírságolási gyakorlatával nyomatékosítani kívánja mind a szóban forgó szolgáltatónak, mind a piac összes szereplőjének is, hogy tartsák magukat a jogszerű és etikus üzleti magatartáshoz. Egy engedélyadás vagy nyilvántartásba vétel új hírközlési hálózatokra a tapasztalt, hálózataikat gyakran bővítő szolgáltatókra nézve sem csak formalitás, hiszen a hírközlési hatóságnak a piaci szereplők közötti esélyegyenlőség biztosításán túl meg kell győződnie a hálózat műszaki és jogi megfelelőségéről, ahogy arról is, hogy a szolgáltató tevékenysége nem veszélyezteti vagy sérti az előfizetők érdekeit.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés