Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem lennénk a konkurensek helyében: igencsak jó időszakon van túl a Huawei

E-gazdaság

Nem lennénk a konkurensek helyében: igencsak jó időszakon van túl a Huawei

Nem panaszkodhat a kínai gyártó.

A Huawei a mai napon közzétette a 2015-ös üzleti évre vonatkozó globális pénzügyi eredményét. A vállalat mindhárom üzletága erőteljes növekedést mutatott: összesen 395 milliárd jüan (60,8 milliárd dollár) éves bevételt értek el világszerte, amely az előző évi eredményhez képest 37 százalékos növekedést jelent. A Huawei nettó nyeresége 33 százalékkal 36.9 milliárd jüanra nőtt (5,7 milliárd dollár). A vállalat megközelítőleg 60 milliárd jüant (több mint 9 milliárd dollárt) fektetett kutatás-fejlesztésbe 2015-ben, amely éves bevételének 15 százalékát teszi ki. Ezzel az összeggel a vállalat összesen 240 milliárd jüant (körülbelül 37 milliárd dollárt) meghaladó összeget fordított erre a területre az elmúlt 10 évben.

Guo Ping, a Huawei elnökhelyettese és vezérigazgatója elmondta: „A Huawei hosszútávú növekedése már az infokommunikációs piac méretéből is adódik, hiszen világszerte ez a mozgatórugója a digitalizálódó gazdaságoknak. A vállalat azonban nem csak ennek köszönheti eredményeit, hanem stratégiájának és a fő üzletágaiba történő nagybefektetéseinek is. A Huawei a következő három-öt évben a digitális kapcsolódás erősítésén dolgozik majd, lehetővé téve a különböző ágazatok- úgy, mint autóipar, közműszolgáltatás, pénzügyi és adórendszerek, egészségügy – fejlődését és a távközlési hálózati kapacitás újraértelmezését. A vállalat szorosan együttműködik majd felhasználóival és partnereivel azért, hogy maximalizálja az iparági fejlődés kínálta lehetőségeket. Egy Jobban Összekapcsolt Világot (Better Connected World) építünk, együtt.”

huawei

Jelentős növekedés mindhárom üzletágban

A Huawei Carrier üzletágának bevétele csaknem 21 százalékkal növekedett az előző évi értékhez képest 2015-ben, így elérte a 232,3 milliárd jüant (35,8 milliárd dollár). Ennek nagy része a 4G hálózatok széleskörű terjedésének köszönhető.

A Huawei Enterprise üzletága 27,6 milliárd jüanos (4,3 milliárd dollár) bevételt és így 44 százalékos növekedést ért el az előző évi értékhez képest tavaly. Az üzletág leginkább a közbiztonság, a pénzügy, a szállítás és az energia ágazatok területén mutatott dinamikus növekedést.

A 2015-ben a vállalat fogyasztói üzletágának növekedése volt a legnagyobb mértékű: több mint 129.1 milliárd jüan (csaknem 20 milliárd dollár) éves árbevételt könyvelt el, ami az előző évi eredményhez képest 73 százalékos növekedést jelent. Ez egyrészt a prémium termékek iránti kereslet növekedésének, másrészt a Huawei mint fogyasztói márka egyre nagyobb befolyásának köszönhető.

huaweimatebook1

Előretörés a tabletek piacán is

Habár a tabletek piaca tovább zsugorodott 2015-ben, köszönhetően a nagyképernyős mobiltelefonok piaci fellendülésének, a Huawei mégis jelentős eredményeket könyvelt el ezen a területen: a vállalat bekerült az 5 legnagyobb tablet gyártó közé a második negyedévben, kiszállításai pedig mintegy 124,6 százalékkal nőttek 2015 negyedik negyedévében. Kínában a Huawei tablet kiszállításai 228 százalékkal nőttek éves szinten, ezzel a vállalat a második legnagyobb táblagép-szállítóvá vált az országban.

A Huawei kiugró teljesítményét a brit Brand Finance üzleti tanácsadó vállalat is elismerte: a 2016 márciusában közzétett, a 100 legértékesebb nemzetközi márkát tartalmazó listáján (“Global Top 100 Most Valuable Brands) a Huaweit a 47. helyre rangsorolták. A tanácsadó értékelési szempontjai között szerepel többek között a brand strength index (BSI), a márkahűség és a marketing beruházások nagysága. A Huaweit, mint ’’márkát’’ a Brand Finance több mint 19.7 milliárd amerikai dollárra értékelte, ami az előző éves értékhez képest 70 százalékkal magasabb. Ezzel a Huawei a nyolcadik leggyorsabban növekvő vállalatok között.

 



Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés