Connect with us

Hirdetés

technokrata

Újabb keresőt darált be a Google

Kütyük

Újabb keresőt darált be a Google

14 éve a piacon volt, egykor a legnagyobbak egyikének számított, ma mégis leállt. Cikkünkből kiderül, melyik webes kereső adta be a kulcsot.

Ask Jeeves komornyikAki az Aks.com-ra tippelt, az eltalálta: az egykor Ask Jeeves-nek hívott webes kereső már jócskán túl volt fénykorán, mégis állta a sarat. Egészen mostanáig, a mai napon ugyanis lehúzzák a rolót a cégnél, ezzel elismerve a Google fölényét.

Kérdezd a komornyikot!
1996-ban indult a szolgáltatás, és hamar népszerűvé vált – ne feledjük, ez még az első „aranykor” volt az Internet idejében, ekkoriban kezdtek tömegesen internetezni oktatási intézményeken kívül is a felsőoktatásból kikerült fiatalok az Egyesült Államokban. A szolgáltatás „emberi” nyelven (természetesen angolul) leírt kérdésekkel is tudott mit kezdeni, így sokan kezdték használni az Ask Jeeves-t: a csúcson napi 2 millió lekérdezést szolgált ki az elegáns komornyik.

1999-ben aztán a korábbi sikerekre alapozva nekiláttak tőzsdére vinni a céget, a részvénykibocsátás pedig szépen hozott is a konyhára. De az ezredforduló dotcom válsága betett a keresőnek, igaz, ebben keményen benne volt egy nem túl régi, de igen agilis rivális szolgáltatás, a Google „keze” is. Az Ask Jeeves egészen 2005-ig szinte tétlenül nézte piacvesztését, amikor is az InterActiveCorp 1,85 milliárd dollárért felvásárolta. Ám ezt követően hiába invesztáltak nem keveset a keresőbe, az IAC végül rádöbbent, hogy a Google-t már nem lehet ezen a fronton megverni. Ennek következtében ma 130 mérnökétől válik meg New Jersey-ben és Kínában a vállalat, felhagy a keresőtechnológia fejlesztésével, és ezentúl csupán az idén nyáron indított Kérdések és válaszok (Q&A) szolgáltatására fog koncentrálni.

Amiért nem húzzák le teljesen a rolót, annak az az oka, hogy maga az (időközben Ask.com-ra rövidített) site továbbra is népszerű maradt, éves szinten nem kevés bevételt termelve (tavaly például – 20 százalékos emelkedéssel – 205 milliónál állt meg a kassza). Igaz, ezt nem kis részben toolbar üzletágának köszönheti az IAC: az Ask.com-ot használó internetezők jelentős része a böngészőkbe beépülő eszköztár révén kerül kapcsolatba a szolgáltatással.

A nagy függetlenek közül mától már csak a Bing harcol a Google egyeduralma ellen.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés