Connect with us

Hirdetés

technokrata

Beköszönt a videohirdetések kora

Kütyük

Beköszönt a videohirdetések kora

A szöveges, majd a képekre, animációkra alapozott reklámozás után a leglátványosabb hirdetési forma is kezd terjedni.

A Google bejelentette, hogy kiterjeszti a nagy reményekkel útnak indított videohirdetési rendszerének tesztjét – az amerikai vállalat sikeresen megállapodott két nagy zenekiadóval, így ez utóbbiak reklámjai bekerülhettek a hirdetők táborába. A hétfői egyezség révén a Sony BMG Music Entertainment és a Warner Music Group mozgóképes hirdetései az Adsense online reklámrendszer révén 4 hétig futnak majd az Interneten. Ezzel immár háromra nő a zenei ipar nagyágyúinak tábora – a Viacom MTV Networks szolgáltatása már korábban is biztosított zenei videókat a Google részére.

Ezer benyomás költsége – ezt a fajta, kínai filozófiát sem nélkülöző elszámolási rendszert választotta a hirdetések díjainak megállapításához az amerikai vállalat. A kattintások után fizetendő számlázást ugyanis csak a szöveges reklámoknál tartja hatékonynak a Google. Ez utóbbi módszer amúgy igen sikeresnek mondható: immár nemcsak hagyományos formában találkozhat vele az internetező, de videóba, rádióadásokba ágyazva is felbukkanhat, sőt, még mobiltelefonokon is visszaköszönhet.

Visszatérve a videohirdetésekhez: a Warner Music például létrehozott több videocsatornát, olyan tematikus bontásban, mint „rockzene”, „a popzene dívái” stb. Ezek közül egy website-tulajdonos bármelyiket kiválaszthatja, majd beágyazhatja abba a site-ba, amelyik a Google Adsense hirdetéseit tartalmazza. A látogatók ezt követően már kattinthatnak is a reklámvideókra; az így keletkező bevételt pedig háromfelé osztják. Egy rész jut a videó tartalomtulajdonosának, egy a website-ot üzemeltetőnek, és egy a Google-nek.

Mindez egyelőre még nem teljesen nyilvános – a videohirdetések megjelenítésére szerződött website-ok körét gondosan válogatták ki a tesztidőszakra, azaz a következő pár hétre. Ha azonban beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor a jövőben a hétköznapi internetező is egyre gyakrabban futhat ilyen reklámozási formákba az Interneten.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés