Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ilyen lehet az új elektromos BMW

Garázs

Ilyen lehet az új elektromos BMW

Az i3-assal a BMW új korszakot nyitott saját történelmében, s a kompakt elektromos modell sikerein felbuzdulva feljebb lépnének a bajorok.

Az i5 szinte adja magát, azonban a jövőbe mutató hajtáslánc köré tervezett autó esetében a konvencionális formákat vélhetően elhagyja a gyártó, s helyette a népszerű, divatos és jól használható crossover felépítésre voksolnak a vezetők.

Noha a korábbi híresztelések arról szóltak, hogy a BMW egy, amolyan meghosszabbított i3-as vagy esetleg szedán formájában képzeli el a nagyobb elektromos járművet, a legfrissebb jelentések szerint a márka vezetősége a crossover karosszériát preferálja. A BMW döntése különben logikusnak tűnik, hiszen a vásárlók és pénztárcáik manapság inkább erre a fajta stílusra nyitottak.

2014-BMW-Electronaut-Edition-i3-3

Ráadásul a márka így két legyet ütne két csapásra, hiszen az elektromos paletta szélesítése mellett egyben konkurenst építenének az Audi Q6 e-tron néven ismert elektromos (koncepció) modelljének, továbbá a Tesla Model X-nek is.

A jelenleg rendelkezése álló részletek meglehetősen csekélyek, azonban a BMW elektromos autó építési metódusából következtethetünk az i5 sajátosságaira is. Az új modell ugyanúgy szénszálas karosszériára épül majd, mint az i3, így a kis tömeg alapvetően adott lesz. Emellé pedig a pletykák szerint egy 320 km feletti hatótávolságot lehetővé tevő villamos hajtáslánc érkezik.

A trendeknek megfelelően már autonóm funkciót is vizionálunk a készülő i5-ösbe, ami a Tesla ellen mindenképp fontos fegyvertény. A debütálás dátuma ugyan egyelőre nem ismert, de az biztos, hogy a bajorok nem a mihamarabbi élesítésre, sokkal inkább a piaci igényekre összpontosítanak.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés