Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vajon mennyire izgulnak a profi versenyzők vezetés közben?

Garázs

Vajon mennyire izgulnak a profi versenyzők vezetés közben?

A Scuderia Ferrari pilótái egy egyedülálló kísérletben vettek részt a belgiumi Malmedyben, amelynek során a vezetés közben érzett izgalom mértékét vizsgálták.

A Shell V-Power kísérletében a Forma 1-es szupersztárok Fernando Alonso és Kimi Räikkönen mellett hétköznapi autósok is részt vettek, akiket szintén különböző diagnosztikai eszközökhöz kötöttek mielőtt elindultak a speciális tesztpályán. A kísérlet során a pilótákat és a vezetőket különböző extrém vezetési helyzetnek tették ki: a Forma1-es rajtkockákról történő startolást követően váratlanul egy havas erdőn hajtottak keresztül a résztvevők, amelyet éjszakai autózás követett egy 100 méteres szenzoros alagútban, és a kockás zászló lengetése közbeni kényszermegállás zárt.

A teszt eredményeiből – bármily meglepő – az derült ki, hogy a többség pulzusa nem a Forma-1-es startkockától kezd el száguldani a legjobban. Räikkönenre az alagútban való vezetés öröme volt a legnagyobb hatással, míg a többi autóvezető 65%-a a havas úton való vezetést találta a legizgalmasabbnak.

„Annak érdekében, hogy fényt derítsünk mindezekre, a vezetők ujjait két elektródával kötöttük össze, amelyek segítségével a verejtékezés következtében kialakuló ujjak közötti feszültségváltozást vizsgáltuk. Az erőteljesebb verejtékezés, fokozottabb fiziológiai állapotnak és magasabb izgalmi szintnek felel meg” – mondta David Lewis-Hodgson, a Mindlab elnöke és kutatási igazgatója.

„A pulzusszámot egy EKG segítségével is rögzítettük, amely a szív elektromos aktivitását gyakorlatilag egy EKG görbévé alakítja. Az EKG-t három elektróda segítségével az autóvezetők törzséhez rögzítettük, hogy megtudjuk, melyik vezetési élmény gyakorolja legnagyobb hatást rájuk.”

„A vezetés a legnagyobb szenvedélyem, ezért óriási élmény volt kideríteni, hogy valójában mi az, ami a kormány mögött tényleg megdobogtatja a szívemet. Most a Shellnek köszönhetően már tudom, hogyha nem vagyok a pályán, alagutakat kell keresnemk” – mondta Kimi Räikkönen, a Ferrari Forma-1-es pilótája.

A Shell és a Ferrari Technológiai együttműködésével kapcsolatban Andres Schaefer elmondta: „A Shell hozzávetőlegesen évente 21.000 órát fordít kutatásra és feljesztésre annak érdekében, hogy a Scuderia Ferrari versenyképességét biztosítsa a Forma-1-ben.  Most ennek az együttműködésnek a keretében azon dolgozunk, hogy a fiziológiai adatmonitorozás segítségével megmutassuk, milyen izgalmas lehet a közúti autózás.”

„A Shellnél úgy gondoljuk, hogy az élményteli vezetéshez jó üzemanyag kell. A Shell V-Power Nitro+ üzemanyagot a Shell a Ferrarival kötött technológiai együttműkökdés keretében fejlesztette ki, és úgy alkotta meg, hogy az megfeleljen a legmagasabb minőségi követelményeknek. Így a mi innovációs munkánk a versenypályán hozzájárul az Önök vezetési élményéhez az utakon” – tette hozzá Schaefer. További információért a Shell V-Powerrel kapcsolatban kérem, látogasson el az alábbi weboldalra: www.shell.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés