Connect with us

technokrata

Óriási változások előtt áll a tech piac

business

E-gazdaság

Óriási változások előtt áll a tech piac

További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon.

A pénzügyi piacokat érintő 2008-as válság hatása még mindig érzékelhető a globális IT iparban. Habár a lakosság fogyasztásra szánt kiadásainak szintje megközelíti a krízis előtti időszakét, sok globális gyártónak drasztikusan csökkentenie kellett a kutatás és fejlesztés (R&D) befektetésekre szánt forrásokat. A jelenség nagyságrendjének érzékeltetése céljával a PwC nemrég publikált jelentést 2015 Globális Innováció 1000: Az innováció új világrendje címmel.

2009-ben a világ ezer legnagyobb vállalata 548 milliárd dollárt költött kutatás és fejlesztésre. Egy évvel később már csak alig több, mint 500 milliárd dollárt. A legjelentősebb visszaesés két iparágat érintett: az autóipart és a számítástechnikát. A számítástechnikai piac esetében a források az összeomlást követő három évben újra növekedni kezdtek, majd 2013-ban újra stagnáltak, vagy csökkentek. Ezzel együtt természetesen sok innovatív technológia jelent meg a piacon ebben az időszakban is, mint az például az okostelefonok, az okosóra, az OLED, a 4K technológia, vagy a 3D nyomtatás, és a VR technológiák.

technology

2011-ben az okostelefonok és asztali számítógépek ára 420 és 552 dollár között mozgott. Négy évvel később 305[, és 379 dollár között volt az áruk. Ebben az időszakban az okostévék ára 28%-kal csökkent, és további szegmensek is hasonló árcsökkenést tapasztaltak. Minél mindennapibbá és olcsóbbá válik a technológia, a gyártók annál inkább rákényszerülnek a változó környezethez való stratégiai alkalmazkodásra és a szereplők új lehetőségek után kutatnak a fejlődő IT szolgáltatások területén. A vállatok a prioritásokat más irányba terelik: a szoftverekbe és IT szolgáltatásokba irányított R&D befektetések a 2005-ös 20 milliárd dolláról 76 milliárd dollárra emelkedtek tíz éven belül. Az előrejelzések szerint a trend a következő években is fennmarad.

Az R&D források megcsappanása mellett a nagyszámú iparági fúzió és felvásárlás másik oka, hogy a már ismert technológiákhoz való hozzáférés egyre egyszerűbbé válik. A jelenséget jól szimbolizálja a tabletek diszkontokban való megjelenése. Mindezt a versenyképes termékek előállításához és piaci bevezetéséhez kapcsolódó alacsony belépési küszöb teszi lehetővé, ami miatt folyamatosan nő a versenytársak száma.

Az új környezet új üzleti modellt kíván a piaci szereplőktől. Az ABC Data, a legnagyobb informatikai és szórakoztató elektronikai disztribútor Közép- és Kelet Európában a legnagyobb globális gyártó vállalatokkal működik együtt, akik sok esetben piacvezetővezető pozíciót töltenek be. A vállalat termékportfóliója több mint ezer márkát tartalmaz, és a nagy márkák mellett számos kisebb helyi gyártóval is együttműködik, mint a 3DGence, Kruger&Matz, Lark, Spectrum Group és a Smart 3D. Ezek a gyártók Lengyelországból származnak, okostelefonokat, tableteket, navigációs eszközöket, nyomtatókat, videókamerákat, televízókat és hangszórókat kínálnak: olyan jó minőségű termékeket, amiket széles rétegek engedhetnek meg maguknak.

distribution

Az árak esése a gyártók mellett a disztribútorokat is érinti és csak a piacok érettségének megfelelően mutatkoznak különbségek. A közép és kelet-európai piacok még nem olyan telítettek, mint Nyugat-Európa, vagy az USA. Az IT termékek piacának bővülését Közép- és Kelet Európában 2018-ig 20%-ra prognosztizálják, szemben a nyugat-európai 5%-kal.

Az ABC Data, Közép- és Kelet Európa legnagyobb disztribútora, közvetlenül nyolc kulcs piacon működik: a Cseh Köztársaság, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Szlovákia, Románia és Magyarország. Az ABC Data több mint 130 000 partnerrel működik együtt az egész régióban – mely értékesítési hálózat a CloudLink platform bevezetésével tovább fog bővülni. A vállalat ezzel egyidőben folyamatos fejlesztéseket végez az értéknövelt szolgáltatások terén. Nemrég vásárolta fel a legnagyobb értéknövelt disztribútort a régióban, az S4E-t.

A növekvő szakértelem a fejlettebb IT szolgáltatások területén nem jelenti a hagyományos disztribúció végét. A számítástechnikai, vagy szórakoztató elektronikai cikkek szállítása szerves részét fogja képezi az üzleti modellnek, többek között a progresszív digitalizálódás miatt is. Évek óta szoros kapcsolatot figyelhetünk meg a digitalizáció és a hardverek növekvő keresletének tekintetében. A játékok egyre gyakrabban a felhőbe költöznek, de a játékosoknak egyes alkatrészeket és kiegészítőket meg kell vásárolniuk. A kereslet a mobil eszközökre sok piacon csökken, de a növekvő számú letöltött applikáció, amelyek az okostelefonokon és tablet akkumulátorát gyorsabban lemerítik, elősegítik a hordozható töltők eladását. Az összefüggés a két tendencia között akkor vált jól érzékelhetővé, amikor a Pokemon Go-ért megőrült a világ. Mindemellett egyre többet kommunikálunk az interneten keresztül, ami miatt nő az igény a jobb minőségű a hálózati megoldásokra és webkamerákra.

 

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek