Connect with us

technokrata

A Fujitsu új online eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik adatérettségüket

fujitsu

Adatvédelem

A Fujitsu új online eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik adatérettségüket

A Fujitsu új online eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik adatérettségüket

A Fujitsu programjában való részvétel fontos első lépés, amely segít a változást leginkább visszafogó belső akadályok megszüntetésében.

A Fujitsu új online adatérettség-felmérő eszköze segítségével a szervezetek felmérhetik, mennyire állnak készen az adatvezérelt átalakulásra a hasonló vállalkozásokhoz képest. Az eszköz a Fujitsu által kínált szélesebb tanácsadási csomag részeként segíti az ügyfeleket az adatvezérelt átalakulás megvalósításában.

Az online felmérés kitöltése csupán néhány percet vesz igénybe, és lehetővé teszi a teljesítmény összehasonlítását más vállalkozásokéval, és testre szabott tippekkel szolgál arra nézve, hova érdemes a szervezetnek összpontosítania a további fejlesztéseket. A Fujitsu tanácsadóival együttműködve is igénybe vehető eszköz a Freeform Dynamics kutatócég által a Fujitsu részére kidolgozott módszertanra épül. A felmérés négylépcsős érettségi skálán helyezi el a résztvevőket a versenytársakhoz képest: „adathiányos”, „adatokkal ellátott”, „adatokkal támogatott” és „adatvezérelt”. Amikor az idei év első felében több mint 400 nemzetközi szervezetre alkalmazták ezt a modellt, kiderült, hogy a nagy többség még a fejlődés korábbi szakaszaiban tart, és mindössze 20-ból egy (4,8%) esetében áll fenn valóban adatvezérelt működés.

Az adatok alapozzák meg a sikeres digitális átalakulást

Az adatvezérelt átalakulás kiemelt téma lesz a Fujitsu 2020-as iránymutató digitális eseménye, az október 14-én és 15-én megrendezett ActivateNow programjában is. A digitális átalakulást megalapozó adatok fontosságát a cégvezetők is egyre inkább kezdik felismerni. Az adatvezérelt vállalatok minden szinten képesek kiaknázni az adatokban rejlő lehetőségeket a stratégiai és operatív előnyszerzéshez. Általában az analitikát szokták az adatalapú árbevételszerzés csodafegyverének tartani, de miután egy szervezet mélyebbe ás adataiban, hamarosan ráébred az átalakulási projekt komplexebb kérdéseire.

„A Fujitsu új online adattérettség-felmérő eszköze nagyon hasznos megoldás. Segítséget nyújt azoknak a vezetőknek, akik objektív, független módszert keresnek az adatvezérelt szervezetté válás útján elért fejlődés mérésére. Az átalakulás nélkülözhetetlen napjaink digitális környezetében a sikeres működéshez. A mérésre pedig azért van szükség, mert sokszor nincs összhangban egymással a percepció és a valóság. Amikor nemrégiben vállalatokat kérdeztünk meg arról, hogyan értékelik a saját fejlődésüket, meglepő módon 63%-uk már úgy gondolta, hogy elérte az adatvezérelt átalakulás végpontját. Ugyanakkor a Fujitsu megbízásából végzett kutatásban mindössze 5% volt az ilyen résztvevők aranya. A belső percepció és a valóság közötti szakadék felismerése az első lépés a változást visszafogó legkomolyabb akadályok leküzdésére, például a kulturális ellenállás, a belső cégpolitika és a felsővezetői támogatás terén”

– mutatott rá Christian Leutner, a Fujitsu alelnöke és európai termékértékesítési vezetője.

Szinte minden szervezet nagy mennyiségű, többnyire strukturálatlan adatot rögzít – köztük szövegszerkesztővel készült dokumentumokat, video- és hangfájlokat, e-maileket és képeket. Ezek jelentős része többféle forrásból származik, több helyszínen, gyorsan keletkezik, és nem feltétlenül ugyanaz a gazdájuk. Elemzői előrejelzések szerint 2022-ben már a céges adatok több mint 50%-a az adatközponton vagy felhőn kívül fog keletkezni, és itt is fogják feldolgozni őket. 2025-re ez arány el fogja érni a 75%-ot.

Szisztematikus keretrendszer nélkül ezek az adatok nem sokkal jelentenek többet összefüggéstelen információhalmaznál. Ahhoz, hogy az adatokat a digitális átalakulási stratégia részeként bevételszerzésre tudják felhasználni, először észszerűsíteni és integrálni kell őket a szervezetbe és a teljes értékláncba.

A Fujitsu új online felmérő eszköze és tanácsadó szolgáltatása segítségével az üzleti stratégia kidolgozói megtudhatják, hol tart szervezetük a teljesen adatvezérelt vállalattá válás útján. A visszajelzést négy terület szerint csoportosítjuk: kultúra és gondolkodásmód; felhasználói élmény; adatkezelés; rendszerek és infrastruktúra. A négyes besorolás a főbb információs és analitikai szempontokat tükrözi.

További Adatvédelem

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki Magazin