Connect with us

technokrata

Miért fontos az A/B tesztelés? Valóban ez jelenti az adatvezérelt marketing alapját?

A/B tesztelés

E-gazdaság

Miért fontos az A/B tesztelés? Valóban ez jelenti az adatvezérelt marketing alapját?

Miért fontos az A/B tesztelés? Valóban ez jelenti az adatvezérelt marketing alapját?

Egyre többen szeretnének jobban belemélyedni az adatvezérelt marketing rejtelmeibe, viszont azzal sokan nincsenek tisztában, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban.

A látogatók viselkedésének mérése úgymond kötelező, de azért ennél jóval többről van szó. Nem árt beletanulni például az A/B tesztelésbe, és jó, ha képbe kerülünk a szegmentációval kapcsolatban is.

Tisztázzuk az alapokat!

Előre megjósolhatatlan, hogy a két ütős kreatív közül melyik fog jobban teljesíteni a hirdetési kampány során, vagy épp melyik landing oldal lesz hatékonyabb, itt kerül képbe az A/B tesztelés, amit a 7Blog ügynökség is alkalmaz, mint remek módszer ennek eldöntésére.

Érdemes külön is foglalkozni a szegmentációval, mely az adatvezérelt hirdetések alapvető technikáját jelenti, pontosabban a piac szétdarabolását, de közben azt is megnézzük, hogy melyik eredményesebb, hogyan teljesít az egyik, miként a másik.

Ezen a ponton látható, hogy valójában szorosan összefonódik az A/B teszteléssel, hiszen ezzel a módszerrel nagyon szépen megbizonyosodhatunk arról, hogy melyik szegmensnek érdemes hirdetni, de nézhetjük a másik oldalról is, vagyis, hogy milyen típusú hirdetést, landing oldalt szeret az adott szegmens.

Ebben a technikában az a legszuperebb, hogy szinte bármi tesztelhető általa, hogy milyen kép, szöveg, elrendezés, címsor teljesít jobban.

Mit mérünk az A/B teszteléssel?

Fontos eltérés például a közvélemény-kutatással összevetve, hogy itt nem a véleményekre vagyunk kíváncsiak, hanem a viselkedésre. Ezáltal mélyebben megismerhetjük a célcsoportot. A piac szemszögéből tehát szegmentálunk, viszont, ha hirdetés vagy landing page tekintetében szemléljük, akkor A/B tesztelünk.

Ilyenkor azt mérjük, hogy a kétféle variációból melyik hoz jobb eredményeket. Tegyük fel, hogy két ütős kreatívot terveztünk meg, de szeretnénk biztosra menni és kizárólag azt futtatni tovább, amelyik valóban jobban teljesít. Így eredményesebbek is lehetünk, és persze nem égetjük feleslegesen a pénzt.

Az adatvezéreltség előnyei

A legjobb a módszerben, hogy a segítségével hatékonyan optimalizálhatunk, javíthatunk a hirdetésünk vagy a landing oldalunk eredményességén, persze ehhez sok adat szükséges. Ebből következik az is, hogy a magasabb hirdetési keret nagyobb forgalma révén többet is tesztelhetünk.

Egy hasznos tanács a cikk végére, melyet érdemes megfogadni: amennyiben nagyobb mennyiségű erőforrásra, büdzsére, időre lenne szükség az A/B teszt lebonyolításához, mint az általa realizált megtérülés összege, akkor nem célszerű belefogni.

Ha pedig tesztelünk, feltétlenül előzze meg egy stratégia összeállítása a menetéről, kitérve arra is, hogy mik az elvárásaink ezzel kapcsolatban, mire terjedne ki az A/B teszt, valamint érdemes-e egyáltalán annál az adott szegmensnél elvégezni.


További friss híreket talál a Technokrata főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További E-gazdaság

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés