Connect with us

technokrata

Kénytelenek lesznek a márkák az influencer marketing felé nyitni

influencer

E-gazdaság

Kénytelenek lesznek a márkák az influencer marketing felé nyitni

Kénytelenek lesznek a márkák az influencer marketing felé nyitni

A fogyasztók közel fele úgy gondolja, a hagyományos hirdetések „bosszantóak vagy irrelevánsak”.

Épp ezért, a reklámszemlélet egyre inkább az emberközelibb megközelítés felé tolódik, az influencer marketing pedig pontosan ezt teszi lehetővé.

A márkák célja, hogy hiteles és megbízható minőségben legyenek jelen a fogyasztók mindennapjaiban, amire az influencer marketing – melyben már adott egy elkötelezett közösség – a tökéletes választás.  A fiatalabb generációt elérni kívánó cégek számára is az influencerek jelentik a megoldást, hiszen ez a fogyasztói bázis az, ami a legnagyobb valószínűséggel keresi fel a véleményvezéreket termékvásárlási tanácsokért.

Napjaink fogyasztói szokásaira hatalmas befolyással bírnak az influencerek. Több kutatás is irányult már a véleményvezérek és a fogyasztási szokások közti kapcsolatra, ezek alapján pedig egyértelműen érezhető az influencer marketing fontossága.

10 ok, amiért márkaként érdemes nyitni az influencer marketing irányába:

  1. Egy kutatás rámutatott, hogy a fogyasztók csaknem 50 százaléka támaszkodik egy vagy több influencer ajánlására, annak eldöntésében, hogy mely termékeket vásárolja meg.
  2. A fogyasztók 81 százaléka blogokhoz fordul tanácsért (sok influencer egyben blogger is).
  3. A fogyasztók 74 százaléka a közösségi média bejegyzései alapján dönti el, hogy mit vásárol.
  4. Az emberek 60 százaléka keres fel blogokat, vlogokat és a közösségi médiában közzétett bejegyzéseket vásárlás előtt, hogy megismerje mások véleményét az adott termékkel kapcsolatban.
  5. A 18 és 34 év közötti fogyasztók 61 százaléka vásárolt már legalább egyszer úgy, hogy döntését befolyásolta egy influencer.
  6. A potenciális ügyfelek 71 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a közösségi médiában látottak vagy hallottak alapján.
  7. A fogyasztók 60 százaléka gondolkodna el egy influencer által reklámozott termék megvásárlásán, ha azt meglátná egy boltban.
  8. 40 százalékuk vásárolt is terméket, miután látta, hogy azt egy influencer használta.
  9. A nők 86 százaléka keresi fel a közösségi médiát, hogy véleményt és tanácsot kapjon arról, mit vegyen.
  10. A tinédzserek 70 százaléka jobban bízik az influencerekben, mint a „hagyományos” hírességekben.

„Az influencer marketing legnagyobb erőssége, hogy a hirdetői üzenet natív módon éri el a felhasználót, egy számára természetes, barátságos közegben, ahol az általuk kedvelt és követett influencerek ajánlása nagyon erőteljes. Az Y, Z és Alfa generáció hagyományos hirdetések útján már alig érhető el, így a legtöbb márkának érdemes átgondolni ezt a kevésbé zavaró hirdetési formát. Hazai kutatásokból is látjuk, hogy ezek a szponzorált tartalmak nem hatnak zavaróan, arra azonban ügyelni kell, hogy hiteles legyen a tálalás: az adott kampányra leghitelesebb és legalkalmasabb véleményvezéreket kell megtalálni

– mondta Sátori Karolina, a Star Network Influencer Ügynökség account divízió vezetője.

Míg az influencer marketing befolyása egyre nő, addig a hagyományos hirdetések iránti fogyasztói bizalom folyamatosan csökken.

A fogyasztók 94 százaléka hitelesebbnek, 84 százaléka tájékozottabbnak tartja az influencereket egy átlagemberhez képest, továbbá a megkérdezettek 92 százaléka vélte úgy, hogy egy véleményvezér jobban el tudja magyarázni, hogyan működik az adott termék, vagy épp miként is kell azt használni. Tehát az influencerek kompetenciája felülírja a hagyományos reklámokban látottakat, hallottakat.

A fogyasztók mindössze egyharmada bízik meg a hagyományos hirdetésekben, 30 százaléka pedig reklámblokkolókat használ, hogy ne is keljen „szembesülnie” az ilyen jellegű tartalmakkal. Ezzel szemben az Instagram felhasználók a szponzorált és a nem szponzorált tartalmakhoz közel azonos módon állnak: még ha tudják is, hogy egy influencer bejegyzését egy márka szponzorálja, a bizalmuk és az elköteleződésük nem csökken.

Ezek a statisztikák is jól mutatják, hogy az influencer marketing hatékony módja az ügyfelek megszerzésének, mivel a fogyasztók sokkal jobban bíznak az influencerek ajánlásaiban, mint a hagyományos hirdetésekben.

A cikkben található kutatások adatainak forrása: B2C

További E-gazdaság

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

motoros

Smart home

Érkezik a leggyorsabb videócsengő

2022. június 28. kedd
klímaberendezések
google

SmartWatch

Menő szíjakkal jön a Google Pixel Watch

2022. június 23. csütörtök

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu