Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kénytelenek lesznek a márkák az influencer marketing felé nyitni

influencer

E-gazdaság

Kénytelenek lesznek a márkák az influencer marketing felé nyitni

Kénytelenek lesznek a márkák az influencer marketing felé nyitni

A fogyasztók közel fele úgy gondolja, a hagyományos hirdetések „bosszantóak vagy irrelevánsak”.

Épp ezért, a reklámszemlélet egyre inkább az emberközelibb megközelítés felé tolódik, az influencer marketing pedig pontosan ezt teszi lehetővé.

A márkák célja, hogy hiteles és megbízható minőségben legyenek jelen a fogyasztók mindennapjaiban, amire az influencer marketing – melyben már adott egy elkötelezett közösség – a tökéletes választás.  A fiatalabb generációt elérni kívánó cégek számára is az influencerek jelentik a megoldást, hiszen ez a fogyasztói bázis az, ami a legnagyobb valószínűséggel keresi fel a véleményvezéreket termékvásárlási tanácsokért.

Napjaink fogyasztói szokásaira hatalmas befolyással bírnak az influencerek. Több kutatás is irányult már a véleményvezérek és a fogyasztási szokások közti kapcsolatra, ezek alapján pedig egyértelműen érezhető az influencer marketing fontossága.

10 ok, amiért márkaként érdemes nyitni az influencer marketing irányába:

  1. Egy kutatás rámutatott, hogy a fogyasztók csaknem 50 százaléka támaszkodik egy vagy több influencer ajánlására, annak eldöntésében, hogy mely termékeket vásárolja meg.
  2. A fogyasztók 81 százaléka blogokhoz fordul tanácsért (sok influencer egyben blogger is).
  3. A fogyasztók 74 százaléka a közösségi média bejegyzései alapján dönti el, hogy mit vásárol.
  4. Az emberek 60 százaléka keres fel blogokat, vlogokat és a közösségi médiában közzétett bejegyzéseket vásárlás előtt, hogy megismerje mások véleményét az adott termékkel kapcsolatban.
  5. A 18 és 34 év közötti fogyasztók 61 százaléka vásárolt már legalább egyszer úgy, hogy döntését befolyásolta egy influencer.
  6. A potenciális ügyfelek 71 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a közösségi médiában látottak vagy hallottak alapján.
  7. A fogyasztók 60 százaléka gondolkodna el egy influencer által reklámozott termék megvásárlásán, ha azt meglátná egy boltban.
  8. 40 százalékuk vásárolt is terméket, miután látta, hogy azt egy influencer használta.
  9. A nők 86 százaléka keresi fel a közösségi médiát, hogy véleményt és tanácsot kapjon arról, mit vegyen.
  10. A tinédzserek 70 százaléka jobban bízik az influencerekben, mint a „hagyományos” hírességekben.

„Az influencer marketing legnagyobb erőssége, hogy a hirdetői üzenet natív módon éri el a felhasználót, egy számára természetes, barátságos közegben, ahol az általuk kedvelt és követett influencerek ajánlása nagyon erőteljes. Az Y, Z és Alfa generáció hagyományos hirdetések útján már alig érhető el, így a legtöbb márkának érdemes átgondolni ezt a kevésbé zavaró hirdetési formát. Hazai kutatásokból is látjuk, hogy ezek a szponzorált tartalmak nem hatnak zavaróan, arra azonban ügyelni kell, hogy hiteles legyen a tálalás: az adott kampányra leghitelesebb és legalkalmasabb véleményvezéreket kell megtalálni

– mondta Sátori Karolina, a Star Network Influencer Ügynökség account divízió vezetője.

Míg az influencer marketing befolyása egyre nő, addig a hagyományos hirdetések iránti fogyasztói bizalom folyamatosan csökken.

A fogyasztók 94 százaléka hitelesebbnek, 84 százaléka tájékozottabbnak tartja az influencereket egy átlagemberhez képest, továbbá a megkérdezettek 92 százaléka vélte úgy, hogy egy véleményvezér jobban el tudja magyarázni, hogyan működik az adott termék, vagy épp miként is kell azt használni. Tehát az influencerek kompetenciája felülírja a hagyományos reklámokban látottakat, hallottakat.

A fogyasztók mindössze egyharmada bízik meg a hagyományos hirdetésekben, 30 százaléka pedig reklámblokkolókat használ, hogy ne is keljen „szembesülnie” az ilyen jellegű tartalmakkal. Ezzel szemben az Instagram felhasználók a szponzorált és a nem szponzorált tartalmakhoz közel azonos módon állnak: még ha tudják is, hogy egy influencer bejegyzését egy márka szponzorálja, a bizalmuk és az elköteleződésük nem csökken.

Ezek a statisztikák is jól mutatják, hogy az influencer marketing hatékony módja az ügyfelek megszerzésének, mivel a fogyasztók sokkal jobban bíznak az influencerek ajánlásaiban, mint a hagyományos hirdetésekben.

A cikkben található kutatások adatainak forrása: B2C

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés