Connect with us

technokrata

Hogyan értékesítsen külföldre a webáruházából?

unas webshop

E-gazdaság

Hogyan értékesítsen külföldre a webáruházából?

Hogyan értékesítsen külföldre a webáruházából?

A külföldi piacok felé nyitást több tényező is indokolhatja.

Egyrészt sok olyan magyar termék létezik, amely nemzetközi érdeklődésre tarthat számot, vagy akár külföldön élő magyarok számára vonzó. Másrészt egy idő után beszűkülhetnek az értékesítési lehetőségek belföldön, hiszen Magyarország kis ország. Néha pedig az indokolja a terjeszkedést, hogy a termékek árszínvonala miatt a külföldi fizetőképes kereslet magasabb lehet a hazainál. Mindenesetre nem árt, ha ismerjük a szabályokat.

Jogszabályi háttér

A webáruházak szempontjából az áfaváltozások a legfontosabbak. 2021. július 1-jétől változtak a szabályok, tehát most különösen aktuális ezeket említeni. Az egyik, hogy amennyiben az uniós piacon belül online értékesített termékek összesített forgalma az előző naptári évben átlépte a 10 ezer eurós határt, akkor a vevő országában érvényes adókulcsot kell alkalmazni. Így egyenlő esélyekkel indulnak a különböző EU-s országok vállalkozói. Az unión kívüli országokból érkező termékek esetén pedig megszűnik, hogy a 22 euró alatti termékekre nem kell vámot és adót fizetni, júliustól az adót ezekre a termékekre is kivetik.

Életbe lép az egyablakos bevallási rendszer is, amelynek lényege, hogy a kereskedő csak a saját országában, az országban hivatalos nyelven nyújtja be az adóbevallását, nem kell felvennie a kapcsolatot külföldi adóhatóságokkal.

Az Unas webshopok fel vannak készítve a különböző adók kezelésére, megfelelnek a mindenkori szabályoknak.

Mi szükséges a külföldi értékesítéshez?

Nyilván olyan webáruházmotorral kell rendelkezni, amely lehetővé teszi az alábbiakat:

  • Különböző pénznemek és fizetési módok kezelése – célszerű a vásárló saját pénznemében feltüntetni az árakat, ha ez nem lehetséges, akkor euróban vagy dollárban.
  • Többnyelvűség – nyilvánvalóan az a legjobb, ha a látogató a saját nyelvén olvashatja el a termékleírásokat, de ezek lefordítása tetemes összegbe kerülhet, ezért kompromisszumként érdemes legalább angolul megjelentetni az információkat.
  • Országok, régiók kezelése – néhány országba vagy régióba elképzelhető, hogy nincs értelme szállítani a magas szállítási költségek vagy az áru jellege miatt.
  • Szállítási területek beállítása – a távolsági paraméterek alapján lehet különböző országokhoz, régiókhoz eltérő szállítási díjakat, határidőket hozzárendelni.
  • Áfakulcsok beállítása – a magyar áfakulcsok mellett a célország adókulcsait is ismerni kell.

Összegzés

A jogszabályok célja nyilván az volt, hogy átláthatóbbá, egyszerűbbé és sportszerűbbé tegyék az unión belüli online kereskedelmet, és egyenlő versenyhelyzetet teremtsenek az uniós vállalkozások számára, eltüntessék a kiskapukat.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu