Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az internetes vásárlás jövője – 25 éves az e-kereskedelem

internetes vásárlás jövője

E-gazdaság

Az internetes vásárlás jövője – 25 éves az e-kereskedelem

Az internetes vásárlás jövője – 25 éves az e-kereskedelem

2019-ben ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem

  • A világon először 1994-ben vásároltak bankkártyával az interneten[1], minden idők első biztonságos online tranzakciója Sting szólólemezének, a „Ten Summoner’s Tales” megvásárlásához kötődik.  
  • Magyarországon ma már több mint 4 millióan vásárolnak online[3], évente több mint 550 milliárd forint értékben.[2]
  • A jövőt tekintve a növekvő fogyasztói tudatosság, a mesterséges intelligencia, a közösségi kereskedelem és a kiberbiztonság lesznek a legnagyobb hatással az e-kereskedelem fejlődésére.

Huszonöt évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az online áruházak valaha képesek lesznek átvenni a hagyományos üzletek szerepét. A mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a legújabb technológiák azonban egyre közelebb hoznak minket az áttöréshez. A fejlődés nemhogy nem lassul, éppen ellenkezőleg: a vállalatok folyamatosan versenyben vannak az online vásárlási folyamat tökéletesítse területén.

A fogyasztók élete már most is sokkal könnyebbé vált, de mire számíthatunk a közeljövőben?

e-kereskedelem jövője

Az internetes vásárlás jövője – így fogunk vásárolni öt év múlva!

Az öt legfontosabb trend, ami meghatározza a netes vásárlás jövőjét.

1, Nem csak a termék, a vállalat értékrendje is számít

A fogyasztók nemcsak az általuk vásárolt termékekre fognak figyelni, hanem arra is, hogy a mögöttük álló vállalatok milyen értékeket képviselnek. A vásárlók számára az is fontos lesz, hogy vásárlásukkal támogatják-e a gazdaságukat, a kultúrát vagy a helyi közösségeket.  A Z generáció tagjai számára fontos, hogy kiálljanak a számukra fontos ügyek mellett: 76%-uk aggódik az emberiség bolygóra gyakorolt hatása miatt, míg 60%-uk olyan munkahelyen szeretne dolgozni, amely hatással van a világra[4]. Világnézetük befolyásolja vásárlási döntéseiket is.

2, Mesterséges intelligencia, valódi élmény

A mesterséges intelligencia egyre inkább jelen van a mindennapi életünkben, és a feldolgozott adatok növekvő mennyiségével, az AI-t használó algoritmusok számos további lehetőséget teremtenek az e-kereskedelemben is. A márkák 78%-a már jelenleg is alkalmaz – vagy 2020-ig tervez bevezetni – AI és a VR megoldásokat a vásárlóik magasabb szintű kiszolgálása érdekében. Számos egyéb előny mellett ezeknek a technológiáknak köszönhetjük a személyre szabott termékajánlókat a webáruházak oldalain vagy hírleveleikben. A közeljövőben a VR technológiának köszönhetően hamarosan fel is próbálhatjuk a ruhákat a webáruházakban.

3, Közösségi kereskedelem

Az e-kereskedelem és az m-kereskedelem korszakában felnőtt fogyasztók naponta több órát töltenek el a közösségi médiában[5], és egyre inkább igénylik, hogy a vállalatok is elérhetők legyenek ezeken a felületeken. A közösségi média nem csupán a használt árucikkek hirdetésére és megvásárlására alkalmas, hanem lehetőséget kínál a vállalatok számára a direkt értékesítésre is. A kutatások szerint a webáruházas vásárlás előtt tíz felhasználó közül négy megnézi az adott terméket valamely közösségi hálózaton. A termékek közösségi médiában történő értékesítési lehetőségeinek fejlődésével csak idő kérdése az online áruházak megjelenése ezen a területen.

4, A kisvállalkozások számára az e-kereskedelem ablak a világra

Az online kereskedelem számos nagyszerű fejlesztési lehetőséget kínál a kis- és középvállalkozások számára. Azonban mindezt a cégek még nem használják ki teljesen: Magyarországon az ilyen méretű vállalatoknak csupán 13%-a értékesíti termékeit és szolgáltatásait online (az EU átlag 17%)[6]. Mindeközben, a PayPal adatai alapján a külföldön is értékesítő vállalkozások növekedési üteme sokkal nagyobb (14,3%), mint a csak a helyi piacokon értékesítő kereskedőké (2%)[7]. Mindez hatalmas növekedési lehetőséget kínál a vállalatok számára, hiszen az interneten a világ bármely pontján találhatnak maguknak vásárlókat, miközben idén a globális e-kereskedelem értéke elérheti a 2 trillió USD-t[8].

5, Nő a fogyasztói tudatosság az adatbiztonság területén

Az adatbiztonság online tranzakciókban betöltött szerepe az eladó és vásárló fél számára is egyre inkább felértékelődik. A növekvő tudatosság mellett a jogi szabályozások, mint a GDPR vagy a PSD2, különböző eszközöket biztosítanak a fogyasztók számára az érzékeny adatok védelme érdekében, és súlyosan megbüntetik azokat a webáruházakat, amelyek gondatlanul kezelik a kiberbiztonsági kérdéseket. Ugyanakkor fontos lesz a vállalatok számára, hogy a biztonsági előírások betartása ne tegye kényelmetlenebbé a vásárlást, és ne menjen a vásárlói élmény rovására.

Az internetes vásárlás története

 

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés