Connect with us
Hirdetés

technokrata

Egyszerűen képtelenség felvenni a versenyt a Google-lel és a Facebookkal

E-gazdaság

Egyszerűen képtelenség felvenni a versenyt a Google-lel és a Facebookkal

Egyszerűen képtelenség felvenni a versenyt a Google-lel és a Facebookkal

Teltházas volt a hatodik alkalommal megrendezett Evolution konferencia

Teltházas volt az idei, hatodik alkalommal megrendezett Evolution konferencia, amelyen a hagyományokhoz híven a Magyar Reklámszövetség és társzervezetei bemutatták a tavalyi reklámtortát. Emellett szó volt a közösségi média, az influencer marketing, az e-kereskedelem, a digitális hirdetési eszközök, az új média, az érzelem- és adatmarketing, a HR, a fintech és az online videók területén az elmúlt években tapasztalható üzleti átalakulásairól.

evolution_2018_4

 „A Facebookkal és a Google-lel senki nem versenyezhet komolyan.”

– zárta mondandóját a hatodik alkalommal megrendezett Evolution konferencia nyitó-előadásában Pogátsa Zoltán, közgazdász. Szerinte ugyanis senki nem tud a médiacégek közül olyan modellt felállítani, amely versenyezhet a két óriás tárházával. Majd kitért arra, hogy a hirdetési szektor ráállt arra, hogy olyan szükségleteket teremtsen, amiket az ember magától nem talál ki és ezáltal még inkább az állandó fogyasztás irányába tereli őket.

A konferencia nyitó-előadásával párhuzamosan a hagyományokhoz híven a Magyar Reklámszövetség és társszervezetei bemutatták az előző évi reklámtortát. A kutatásból kiderült, hogy a teljes reklámpiac mérete 240,98 milliárd forint volt az előző évben, amely így 11,52 százalékos növekedést ért el. A konferencia első napján a közösségi média szekcióban többek között szó volt az influencerekről is miszerint érdemes velük hosszútávon együttműködni, és ha nem egyeznek az influencer értékei a márkáéval, akkor inkább saját véleményvezérbe érdemes fektetni. Az e-kereskedelmi szekcióban szó esett arról, hogy a szegmentálás kezd eltolódni a perszónák, a viselkedés alapú szegmentálás irányába, ahol azokra a kérdésekre keressük a választ, hogy milyen hívószavakra reagálnak, mitől félnek és mik a céljai a fogyasztóknak. A fintech szekcióból kiderült, hogy a PSD2 irányelv bevezetésével Európában megnyílhat a világ a kisebb pénzügyi vállalatok előtt, amely azt is jelentheti, hogy a bankok elbukhatják a profitjuk negyedét is, mivel az PSD2 jelentősen leszoríthatja a tranzakciós díjakat, költségeket a blokklánc alkalmazásával.

„Azt gondolom, hogy az idei Evolution konferencián sikerült alátámasztanunk, hogy nem véletlenül adtuk az a mottót a rendezvényeknek, hogy „Minden út a fogyasztáshoz vezet”. A reklámtorta növekedése, hogy folyamatosan újabb és újabb felületekre tereljük a fogyasztókat – vagy ahogy fintech szekcióban hallhattuk-, a blockchain egyre növekvő hatása a médiára és a tartalomfogyasztásra és még lehetne sorolni, mind-mind ebbe az irányba mutatnak.”

– mondta Csermely Ákos, az Evolution konferencia tulajdonosa.

A konferencia második napján az érzelemmarketing volt a fókuszban. A nap Pál Ferenc előadásával indult, aki az érzelmekről és vágyakról szóló előadásában elmondta, hogy a sikeres érzelem alapú kommunikáció folyamata: az érzések megélése, az érzelmek kifejezése, és az érzelmileg aktívválasz. A téma keretében Sas István kifejtette, hogy a nagy márkák a 21. századra jöttek rá arra, hogy a birtoklási vágyra épül kontextust és üzentet kell sugározzanak a fogyasztók felé, amely révén nem terméket, hanem szimbolikus tulajdonokat adnak el nekik. A hírnévmenedzsment kapcsán szóba került, hogy márkák, mint a kígyóbőrét, úgy vetik le az imidzsüket és mennek át az egyes közösségi média platformokra, holott sokszor az anonimitás érték, ugyanis elsőbenyomást csak egyszer lehet tenni. Emellett szó esett még a programmatic és adatmarketing legújabb trendjeiről, az online videók fogyasztásról, valamint a hr és az employer branding kapcsolatáról is.

„Nagy öröm számomra, hogy két ilyen sikeres napot zártunk és közel teltházas voltunk az idei rendezvényen is. De nem állunk meg, folytatjuk a Média Hungary-vel melynek idén a mottója a Digital Hungary, minden digitalizálódik. Május elején arra keressük majd a választ, hogy ki, kit, hogyan ér el, azaz kik lesznek a fogyasztókat elérő piac szereplői?”

– összegezte Csermely Ákos, az Evolution konferencia főszervezője.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés