Connect with us

Hirdetés

technokrata

Sajnos a magyar vállalatok már a rajtnál lemaradoznak

E-gazdaság

Sajnos a magyar vállalatok már a rajtnál lemaradoznak

Sajnos a magyar vállalatok már a rajtnál lemaradoznak

A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet.

Aki lemarad, kimarad, a digitális darwinizmus korában a Big Data lehet a vállalati digitális transzformáció sikerességének, a versenyelőny megtartásának és növelésének egyik kulcsa. Ezért egy nemzetközi oktatási tapasztalattal rendelkező, testreszabott gyakorlati képzést nyújtó hazai cég Big Data tanácsadásra és -rendszerek üzemeltetésére szakosodott partnerével közösen a komplex feladatra alkalmas adattudósok kiképzését tűzte ki céljául.

 

A Nemzeti Infokommunikációs Stratégiában foglaltak szerint az infokommunikációs hálózatok, eszközök, szolgáltatások és kompetenciák egyre komolyabban támogatják a magyar vállalkozások versenyképességének javulását. A vállalatok digitális ökoszisztémáinak kiépítésében és hatékony működtetésében közben kulcsfontosságúvá vált a „Big Data” által fémjelzett hatalmas adatmennyiség célzott, iparág-specifikus feldolgozása, egy tavalyi felmérés tanúságai szerint azonban a hazai vállalatok csaknem fele alig alkalmaz Big Data analitikát. A tradicionális üzleti adatelemző megoldások nincsenek felkészülve a Big Data által generált óriási adatmennyiség adekvát, versenyelőnyt biztosító, a mindennapi működést optimalizáló, adott esetben pedig egy kiaknázandó piaci rést azonosító feldolgozására.

A közkeletű vélekedéssel szemben nem csak az IT és az egyéb infokommunikációs területeket érintheti a Big Data szele: ma az üzleti működés szinte minden területét egyesek és nullák uralják, amelyek egyre monumentálisabb adatbázisokká hízva várják, hogy felkészült, megfelelően kiképzett elemzők és adattudósok fordítsák őket vállalatuk hasznára.

  • A HR-vezetők például adatbázisok eleddig elképzelhetetlen mértékű elemzésével találhatják meg a vállalatuk növekedését és üzleti célját leginkább támogatni képes munkaerőt.
  • A Big Data-elemzések segítségével egy kereskedőhálózat tisztában lehet azzal, hogy a kifizetett termékeken kívül a vásárló mire volt még kíváncsi, milyen útvonalon mozgott az áruházban (vagy webáruházban), és hogy milyen hatással volt rá egy meghirdetett akció, vagy épp más vásárlók véleménye.
  • A biztosítótársaságok a vezetési stílus, a megtett útvonal és a közlekedési szabálysértések alapján személyre szabott gépjármű-biztosítási termékeket tudnak fejleszteni, a szolgáltatók pedig ügyféladatok célzott böngészésével tudnak előfizetőket/vásárlókat megtartani, személyre szabott ajánlatokkal megkeresni.
  • A webes böngészési trendek vagy az időjárási előrejelzések alapján a logisztikai cégek hatékonyabban tudják készleteiket kezelni, az ellátási láncot szervezni és a szállítási útvonalakat tervezni.

Nagy Kálmán, a DPC Consulting Kft. oktatási igazgatója és az IVSZ Oktatási Munkacsoportjának tagja kiemelte:

És mindez csak a digitális jéghegy csúcsa. A Big Data nem IT-vízió, hanem üzleti valóság, ami az üzemeltetési és eszközaspektust összeköti a matematika és a statisztika aspektusaival. A terület újdonsága és összetettsége miatt minél hamarabb el kell kezdeni a magyar adattudósok képzését, ezért átfogó, nemzetközi tapasztalatainkon nyugvó, egyedi oktatási módszertannal és szakmai továbbképzések szervezésével támogatjuk a hazai kkv-k és nagyvállalatok piaci sikerességét. Akár ügyvezetőként, akár pénzügyi, marketing vagy HR-vezetőként, akár matematikusként, üzleti elemzőként, statisztikusként, fejlesztőként vagy üzemeltetőként jön el valaki a novemberi szemináriumra, a mindennapokban használható, gyakorlati tudást kap arról, hogy miként tudja kiaknázni az adataiban rejlő információt. Hogy milyen technológiák vannak jelen a piacon, milyen kompetenciák kellenek mindehhez, milyen informatikai infrastruktúrára van szükség az adatelemzéshez, és hogy a Big Data milyen kihívásokat, de egyben komoly potenciált jelenthet a vállalatvezetőknek és döntéshozóknak.

A 2017. november 7-i datafest szeminárium budapesti helyszínen várja az érdeklődőket, október 20-ig még early bird belépők vásárlására is van lehetőség. Az egynapos szemináriumot követően minden résztvevő kap egy digitális datafest dokumentumot, hogy a frissen szerzett ismeretanyagot a kollégáival is megoszthassa. Továbbá a résztvevőknek lehetőségük lesz arra, hogy a szemináriumot követően, egy megadott időpontban, online konzultáció keretében feltegyék a témával kapcsolatos egyéni kérdéseiket.

A kontinuitást és továbblépést pedig a 2018 elején induló ún. datafest bootcampek jelenti, amelyek keretében tíznapos képzésre várják azokat a szakembereket, akik már most, vagy a közeljövőben Big Data-projekteken dolgoznának.

Egyre több adatot tudunk gyűjteni és tárolni, méghozzá egyre olcsóbban. Az árcsökkenéssel és a számítógépek sebességének növekedésével egyre könnyebben elérhető egy vállalat számára, hogy szofisztikáltabb mintafelismeréssel tudjon adatot elemezni. Meglátásunk szerint az elkövetkező években a Big Data jelenti az egyik legnagyobb fejlődési potenciált, egyben exportcikket a vállalati informatikában és ügyvitelben, ennek megfelelően a magyar humán erőforrásnak is fel kell nőnie a feladathoz, mind vezetői, mind pedig üzemeltetői szinten

tette hozzá Kazi Sándor, a datafest szeminárium vezetője, a DBArt Kft. Big Data szakértője.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés