Connect with us

Hirdetés

technokrata

Rohamosan nő a beruházási kedv a magyar vállalatoknál

E-gazdaság

Rohamosan nő a beruházási kedv a magyar vállalatoknál

Idén sokkal többet költöttek eddig a magyar cégek

Mintegy 7,5 százalékkal nőtt a magyar vállalatok beszerzési volumene az első negyedévben a Táblázat.hu friss elemzése szerint. A közel 14 milliárdos forgalmat bonyolító b2b piactér adatai alapján a következő hónapok is a bővülésről szólnak majd. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar vállalatok egyre kevésbé a beszerzési ár alapján döntenek.

 

Jobban megy idén a cégeknek, és ez a vállalati beszerzéseken is jól látszik: 2016 első negyedévéhez képest idén 7,5 százalékkal emelkedett a vásárlások összértéke a Táblázat.hu adatai szerint. Kiugróan magas volt a növekedés az építőipari tevékenységek ellátásához szükséges gépek, berendezések területén, de ezenfelül a mezőgazdasági gépek iránt is jelentősen megnőtt a kereslet 2016-hoz képest.

Mindig a konjunktúrát jelzi, ha megindulnak a fejlesztéshez, beruházáshoz és az eszközpark korszerűsítéséhez kapcsolódó vállalati vásárlások. Ez utóbbit ráadásul a szakemberhiány is gerjeszti”

– mondta Solt Ádám, a Táblázat.hu beszerzési portált üzemeltető Industria Magyarország Kft. ügyvezetője. A szakember hozzátette, a piac nagymértékben függ az EU-s pályázatoktól. Különösen igaz ez a gyártás területén, ahol egy szerszámgép akár több 100 milliós tétel is lehet. Ha van pályázat, akkor annak pozitív hatása általában más, a támogatásokból közvetlenül nem részesülő területekre is begyűrűzik.

 

Az ár már másodlagos?

A gazdasági fellendülés hatására változóban van az is, hogy a cégek mi alapján választanak beszállítót. Míg korábban, akár csak 1-2 éve az ár volt a meghatározó tényező, egyre inkább előtérbe kerülnek más szempontok, mint például az eszköz várható élettartama, fenntartási költsége, szervizigénye.

„A magyar vállalatok egyre tudatosabban szereznek be, s habár a döntés továbbra is gazdasági alapon történik, de nemcsak az adott pillanatra, hanem több évre előre gondolkodnak, vagyis nem a pillanatnyi ár a meghatározó, hanem a 2-5 évre kivetített teljes költség”

– tette hozzá Solt Ádám.

A Táblázat.hu évente ismétlődő kutatásának friss eredménye alapján a hazai beszállítók 85 százalékára jellemző, hogy ajánlás útján jutnak új vevőhöz, de ma már minden negyedik cég sikeresen alkalmazza az elektronikus b2b piactereket a megfelelő beszállító kiválasztása során.

Az Ipar 4.0 ezen a területen is érezteti hatását, hiszen az online beszerzés egyszerűbb, gyorsabb és kevésbé munkaerő-igényes alternatívát kínál a cégek számára eszközvásárláshoz

– mondta Solt Ádám.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés