Connect with us

Hirdetés

technokrata

Bréking! A NAV lefoglalta a legnagyobb online áruházak szervereit

E-gazdaság

Bréking! A NAV lefoglalta a legnagyobb online áruházak szervereit

Nagyjából másfél órája nem működik a bemutatoterem.hu, az ematrix.hu webes áruházak vásárlói felügyelete. Az ok egyszerű: a NAV razziát tartott és lefoglalta a szervereket. Alakul az év legnagyobb e-balhéja…

Olvasóink jelezték, hogy csütörtök délután óta hiába akarnának vásárolni, az árukereső oldalakon, elektromos berendezésekre rákeresve többnyire elsőként ajánlott online vásárlási oldalak egyike sem működik. Utánajártunk a dolgoknak és bennfentesektől származó információkat kaptunk.

bemutatoterem

A Tengerszem utcában a dolgozókat nem engedik se ki, se be a bemutatóterem.hu áruházába, a NAV ellenőrei a cikk megírásának időpontjában is végzik a bizonyítékok lefoglalását. Meg nem erősített információk szerint – amelyekre a NAV-tól várjuk a megerősítést – a razzia az online kereskedelemben jól ismert Miss János érdekeltségébe tartozó oldalakat érinti.

Bár az Expert műszaki áruházlánc nem kötődik szorosan Miss János nevéhez, ezen áruházlánc online része is az üzletember által üzemeltetett számlázórendszert használja és ehhez ugyanazon szervereket, amelyek a NAV által lefoglalásra kerültek, így jelenleg az expertnet.hu sem működik. Az üzletláncok bevételkiesése minden egyes perccel nő, így a NAV intézkedése mögött megalapozott gyanút sejteni.

Kíváncsian várjuk a részleteket arról, állnak-e és ha igen, milyen jogsértések állhatnak a NAV összehangolt és nagyszabású akciója mögött, a sajtószolgálattól kapott információkat megosztjuk, maradjanak vonalban!

A NAV által indított nagyszabású akciók nem ritkák, mint arról 2013. decemberében beszámoltunk (ide kattintva olvashatja), akár karácsony előtt is lefoglalnak teljes bolti árukészleteket is. Akkor iPhone-ok, ZTE, Huawei, Nokia és Sony telefonok kerültek elkobzásra a legnagyobb vásárlási roham alatt, mint később kiderült, a szerzői jogdíjak be nem fizetése miatt, teljesen jogszerűen.

Frissítés 2015.01.23. 08.30 : Az éjszaka folyamán sikerülhetett átirányítani a forgalmat tartalék szerverekre, mert újra működnek a weboldalak, bár a bemutatoterem.hu a bemutatoterem.net címre irányít át.. A NAV-tól még nem kaptunk választ kérdéseinkre.

Frissítés: 2015.01.23. 09.24: Megkaptuk a NAV-tól a választ, amely a nyomozás érdekeit figyelembe véve rövid, de igazolja a híreinket. Változtatás nélkül közöljük. Íme:

Tisztelt *********************************!

Kérésének eleget téve Önnek válaszolunk elsőként. Tájékoztatjuk, hogy valóban volt egy akciója a pénzügyi nyomozóknak. Az ügyről jövő héten fogunk részletesebb tájékoztatást adni, amit Önnek is elküldünk. Addig türelmét kérjük!

Megértését köszönjük!

Üdvözlettel:

NAV

Bűnügyi Sajtóiroda

Frissítés 2015.01.23 13.00: A hírünket több hírportál és techportál átvette, de sajnos néhány esetben valótlan információk is keveredtek a tények közé. A tévesen érintettnek jelölt webáruházak közleményét itt olvashatja: Az Euronics és társai nem érintettek.

Frissítés 2015.01.23. 14.00: Sajnos tovább gyűrűzik a botrány, amelyet természetesen a vásárlók is megéreznek. Olvasóink jelezték, hogy nem lehet elérni sehogyan az érintett webáruházakat. Idézünk egy olvasói levélből:

************

Én a Bemutatóterem Műszaki Webáruháztól megrendelt és kifizetett hűtőszekrényem tegnapi napra egyeztetett szállítását vártam hiába, a hűtőszekrény nem érkezett meg. Több csalódott vásárlót találtam a Rottenbiller utcai zárt üzlet előtt, senki nem tudott semmit, a tájékoztató az üzlet ajtaján semmit nem mondott igazán.( Technikai ok miatt zárva, Bizonytalan ideig zárva)
Az Önök cikkéből értesültem a történtekről, melyet azért is köszönök, mert  ez már legalább valami információ arról, hogy mi történt. Persze ez a hoppon maradt vásárlókat nem nyugtatja meg. Az áruház honlapja reggel óta már működik, de telefonon senkivel nem lehet kommunikálni, a telefonok süketek. Szeretném a segítségüket kérni abban, hogy talán Önök előbb jutnak azon információ birtokába és meg is tudják írni, hogy mi lesz a megrendelt kifizetett áruval, velünk vevőkkel ? Mikor jutunk a kifizetett termékhez, vagy a pénzünkhöz ? A szerződés szerint 14 napos elállási jogom van, melyet nem tudok gyakorolni sem, mert az áruház zárva van, elérhetetlen. Az áruháznak kötelessége lenne a vevőket megnyugtatni, értesíteni.
Szerintem rajtam kívül nagyon sok vásárló várta és gondolom még a következő napokban is várja a megrendelt és kifizetett árut.
*************
Frissítés 2015.01.23. 14.30: Természetesen kerestük a fogyasztóvédelmi hatóságot és ahogy választ kapunk, jelentkezünk. Érdemes néha visszatérni ide…
Frissítés 2015.01.23. 15.30: Bár nem sok reményt fűzünk a válaszhoz, de levélben megkerestük a bemutatoterem.hu-t. Amennyiben bármit közölni kívánnak, mi szívesen közzé tesszük itt. A korrekt tájékoztatás így kívánja. Meglátjuk, hogy kívánnak-e élni ezzel a lehetőséggel.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés