Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Telekom bevezeti üzleteiben az e-aláírást

Dotkom

A Telekom bevezeti üzleteiben az e-aláírást

A Telekom az e-aláírás bevezetésével megújítja a személyes ügyfélkiszolgálást üzleteiben. A magyar távközlési piacon egyedülálló, 21. századi megoldás elősegíti a piacvezető szolgáltató ügyintézési folyamatainak korszerűsítését, valamint a kiemelkedő ügyfélélmény nyújtására irányuló törekvéseit. A Telekom üzletek egy részében már működnek a tabletes e-aláírási terminálok. A vállalat az eszközök ütemezett kihelyezésével ez év végéig fokozatosan kapcsolja be teljes bolthálózatát az elektronikus ügyfélkiszolgálásba.

Az elektronikusan rögzített aláírás egyszerűbbé, gyorsabbá, gördülékenyebbé teszi az ügyfélkiszolgálást, így valóban élményszerű lesz a vásárlás és ügyintézés. Az innovatív megoldás emellett lényegesen csökkentheti a nyomtatott dokumentumok, valamint a nyomtatásra, archiválásra és tárolásra fordított munka és költségek mennyiségét, javítva a működési hatékonyságot és csökkentve a környezetterhelést is.

A papírmentes ügyintézési folyamatban a dokumentumok elektronikus formában keletkeznek és egy speciális szoftverrel ellátott tablet kijelzőjén jelennek meg, ahol az előfizető áttekintheti, majd alá is írhatja őket a biometrikus azonosítókat is rögzítő érintőtollal (stylus pen). A Telekomnál bevezetett, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, fokozott biztonságú e-aláírást független tanúsító szervezet auditálta. Az aláírt elektronikus dokumentumok az ügyfelek részére bármikor elérhetők a Telekom online önkiszolgáló felületén, illetve kifejezett kérésükre az üzletben kinyomtatják őket.

A Telekom célja a teljes körű elektronikus ügyfélkiszolgálás megvalósítása, ahol a jövőben elektronikusan rögzített aláírású, hiteles dokumentumok helyettesítenek majd minden papír alapú megállapodást. Ennek első lépéseként került sor a tabletes e-aláírás bevezetésére. A sikeres teszt és az első visszajelzések alapján a Telekom bízik abban, hogy ügyfelei hamar megkedvelik, és szívesen használják az újítást.

Ez év végére a tervek szerint minden Telekom üzletben működik majd a tabletes e-aláírás a lakossági és a kis- és középvállalati ügyfélkör kiszolgálására. Ennek eredményeként az ügyfélkiszolgálásban  felhasznált papírmennyiség a harmadára csökkenhet, ami a megtakarítás mellett a környezetterhelés csökkenéséhez is hozzájárul. Ezt az ügyfelek is elősegíthetik környezettudatos hozzáállásukkal, amennyiben nem kérik az elektronikusan bármikor elérhető dokumentumok kinyomtatását.

A e-aláírás megvalósításában a Telekom magyar és külföldi partner cégekkel is együttműködött. A MobilSign alkalmazást a Profitrade Kft. fejlesztette, a Samsung pedig a speciális tableteket biztosítja, amelyek üzemeltetési hátteréről a BlackBerry szoftvere gondoskodik.

A Telekom folyamatos innovációkkal igyekszik gyorsabbá, egyszerűbbé, kényelmesebbé tenni az ügyintézést. Ez év februárjában megújult a mobilon és tableten is jól használható Telekom webshop, júniusban pedig elindult az  egykapus online ügyintézést biztosító Telekom fiók.

A szolgáltató több elismerésben is részesült az ügyfélkiszolgálás és az ügyfélélmény folyamatos javításáért. Ezek sorába tartozik a 2012-ben elnyert „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Személyes Ügyfélszolgálat” díj, a 2013-ban elnyert „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Telefonos Ügyfélszolgálat” díj, valamint a 2014-ben elnyert „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban – Legjobb Online Ügyfélszolgálat” díj is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés