Connect with us

Hirdetés

technokrata

Itt a Toyota következő nagy dobása

Dotkom

Itt a Toyota következő nagy dobása

Új platformmal kíván nagyot ugrani a Toyota.

Toyota New Global Architecture (TNGA) néven kevésbé fondorlatos elnevezéssel, ám annál több előnyt ígérve mutatkozott be a Toyota új fejlesztésű moduláris platformja, amely a jövőben modellek széles választékának szolgál majd alapjául.

Azon felül, hogy egyszerűsíti majd az új modellek gyártását, és még a költségekből is farag, az új fejlesztésű alap a fogyasztók számára is kézzel fogható előnyt hoz. Az első- és hátsókerékhajtású járművekhez is használható platform ugyanis jóval könnyebb lesz, miközben hatékonyabb hajtásláncoknak ad helyet.

A TNGA a gyártó közleménye szerint alacsonyabb súlyponttal ruházza fel az autókat, mint a konkurensek egységei, amelyből 2020-ra a Toyota modellkínálatának 50 százaléka profitál majd. Ez komoly lépés lesz a gyártó számára, amely jelenleg 100 különböző platformmal dolgozik. Az újdonság emellett modelltől függően 30-65 %-kal merevebb lesz, mint a jelenlegi típusoké, amely a rugózás és a vezethetőség előnyére is válhat, a passzív biztonságról nem is beszélve.

0326_toyota2

A fokozott hőhatékonyság önmagában hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez, de az új erőforráscsalád a TNGA-ban igazán elemében lesz: a Toyota 15 %-kal nagyobb erőt, és automataváltóval akár 25 %-kal kisebb étvágyat ígér. A hibrid hajtásláncok ’ötödik generációja’ a TNGA-ba ültetve 15 %-kal hatékonyabb, vagyis a gyári fogyasztásból akár 5-8 decilitert is le tudnak majd faragni a váltással.

Végre megérkeztek tehát a jó hírek a Toyotától, melyet az utóbbi években okkal illethettek olyan kritikák, mint, hogy a fejlesztések leszorításával csak pénzt keres, és Dagobert bácsiként ül rajta. Az új platform cáfolja, hogy nem ez történt: a háttérben folyó komoly fejlesztések – ha hihetünk a közleménynek – olyan előrelépést hoznak, amellyel méltán fokozza majd termelését a világ legnagyobb autógyártója. Ráadásul a japánok szándéknyilatkozatot tettek, hogy a 40 %-kal csökkenő gyártási költségek teljes egészét fejlesztésekre fordítják, hogy „még jobb autókat készítsenek”.

0326_toyota1

A TNGA egyébként több is, mint egyszerű platform. Inkább közös nevezőnek mondható, hiszen nem csak az alapok, a futóművek, és a hajtásláncok lesznek közösek, de az öt különböző felépítési magasságot lehetővé tevő újdonság belső alkatrészei is. Így például a hűtés és a klímaberendezés, a kormányzás, belül az érintőképernyő, a sebességváltó és a pedálok is egyeznek majd. Ez jó hatással van a költségekre is, és a fogyasztó sem panaszkodhat: egyetlen tökélyre fejlesztett megoldás szerintünk is bőven elég, legyen bármilyen autóban.

Az első TNGA-alapú autó elsőkerékhajtású, közepes méretű típus lesz, és már idén bemutatkozik. A részletekről nem árultak még el semmit a Toyota illetékesei, de a szemre vehető példány kompakt méretű volt – lehet, hogy a következő Prius lesz az első fecske?

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés