Connect with us

Hirdetés

technokrata

Stratis: új szereplő a hazai Big Data piacon

Dotkom

Stratis: új szereplő a hazai Big Data piacon

A Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. hivatalos HP Autonomy partner lett. Ezzel a lépéssel az informatikai piac legforróbb területén, a nagy adatmennyiségből ténylegesen hasznosítható információkinyerésre törekvő Big Data megközelítés új piaci szereplőt kapott.

A szervezeteknél keletkező, exponenciálisan növekvő adattenger felborította a korábbi rendet: egyre kisebb a strukturált, elemezhetően, áttekinthetően keletkező adatok aránya, míg a beáramló adatmennyiség tárolási, kapacitási és a felhasználás módját illető kihívásokkal szembesíti az adatbirtokosokat. „Mindnyájan érezzük, hogy ezekkel az adatokkal kellene kezdeni valamit, de hogy mire jutunk velük, az még sokak számára kérdés” – mondta el az üzleti reggelin Robert Lejnert, a HP Autonomy regionális vezetője. A szakember felhívta a figyelmet, hogy a cége által kidolgozott HP Autonomy megoldás segít a strukturálatlan adatok értelmezésében, rendszerezésében és hatékony felhasználásában, így a hatalmas hegyet jelentő Big Data-ból egy átlátható méretű halmazt, értelmezhető információkat generál.

„Egy szervezetnél körülbelül az adatok egytizede a rendszerszintű, strukturált, üzleti adat, a maradék kilencven százalék részben emberi tevékenységből, emailekből, közösségi médiából, részben az informatikai biztonsági jelentésekből, automatikus naplózásból állnak. Ennek a kilencven százaléknak a kiaknázását célozza a HP Autonomy” – mutatott rá Robert Lejnert. Az Autonomy intelligens adatkezelő rétegére (IDOL) épülő alkalmazások képesek kapcsolatot teremteni a nem strukturált és a rendszerezett adatok között, felismerik a mintákat, klaszterbe rendszerezik az információkat. A szakember a rendezvényen felhívta a figyelmet, hogy a technológia készen áll és használható, de hogy a potenciális ügyfelek, vagyis az adatgazdák mire tudják a saját szervezetüknél használni, azt már stratégiai partnerekkel, tanácsadókkal kell kidolgozni. Ezért léptek együttműködésre a Stratis tanácsadó céggel, amely az ügyféligények alapján képes megteremteni a Big Data leghatékonyabb felhasználási lehetőségeit.

„Az IT, vagyis az információs technológia új korszakában a T-ről, vagyis a technológiáról áthelyeződik a hangsúly az I-re, az információra” – mondta el Mezei Ferenc, a Stratis üzletágigazgatója. A szakember szerint a versenyelőny új forrása most már az információ és nem csupán a technológia megléte lesz. A Stratis szakértői több olyan, kézzel fogható felhasználási példát is bemutattak, amelyek inspirálhatják a jelentős adatmennyiséggel bíró szervezeteket.

A Big Data megközelítés egy kézenfekvő felhasználási területe például a call centerek, telefonos ügyfélszolgálatok területén van. Elképzelhető például olyan hangfelismerő megoldás, amely az operátorhoz való eljutásig történő gombnyomogatás, menürendszerben való barangolás helyett megelégszik azzal, ha az ügyfél bemondja a problémáját és a rendszer máris a megfelelő operátorhoz irányítja.

A hangelemzés folyományaként az is megoldható, hogy a betelefonáló beszédjellemzőiből a rendszer következtessen az ügyfél hangulatára, lelki állapotára, és az operátornak jelezze, ha indulatkitörés várható, vagy ha soron kívüli kedvezmény felajánlásra indokolt. Az öntanuló szabályrendszer végtelen számú felhasználási területre ad lehetőséget a minőségbiztosítástól az ügyfélélményig, vagy a működési költségek leszorításáig.

Hírügynökségek, televíziós csatornák is használják már a Big Data megoldásokat az információk, a világból érkező hírtömeg szűrésére és rendszerezésére, így a valóban fontos hírekről az elsők között képesek anyagot készíteni. „Óriási lehetőség van a biztonsági kamerák felvételeinek intelligens, adatalapú rögzítésében is, míg a kamerák képeit egyszerre számtalan monitoron figyelő biztonsági őröknek szinte esélyük sincs észrevenni a rendkívüli eseményekre utaló jeleket, addig egy adatelemző rendszer rögtön jelzi, ha egy éjszakai futó veszélyben van, vagy ha egy autó gyanúsan köröz egy ház körül” – mutatott rá az új szolgáltatás egyes felhasználási területeivel kapcsolatban Tracsek Ferenc, a Stratis szakértője.  A szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy a Big Data kihasználásának módjait minden szervezet számára specifikálni kell, minden szervezetnek át kell gondolnia, milyen adatok keletkeznek nála és milyen információkra szeretne következtetni belőlük. A technológiai megoldás teremti meg a lehetőséget, de csak az átgondolt elemzéssel és implementálással lehet hozzájutni az eredményhez, hangzott el a Stratis üzleti eseményén.

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés