A Kürt eddigi hatékonyságnövelő projektjeinek talán legfontosabb tanulsága, hogy jelentős költségek és erőforrások megtakarítására van lehetőség minden szervezetben, még azután is, hogy az alapvető takarékossági intézkedéseket már meghozták. Gondos előkészítéssel már rövidtávon is meggyőző eredményt lehet elérni, nem beszélve a közép- és hosszútávon realizálhatókról. Mindenekelőtt – a különböző időtávú hatásokat figyelembe véve és mérlegre téve – a költségvetési tételek között fontossági sorrendet kell felállítani. Érdemes elgondolkodni a meglévő tételek olcsóbb megoldásokkal történő kiváltásán, esetleg egyes folyamatok átütemezésén.
A cég a szolgáltatás elindítása óta felhalmozott piaci tapasztalatok alapján továbbfejlesztette költségcsökkentő és hatékonyság-növelő csomagját, amely így az IT folyamatok, az IT szervezet és a technológiai hatékonyság növelése, valamint a licencek, szupport szerződések, a kapacitás- és kvótamenedzsment területének optimalizálásán túl külön hangsúlyt helyez a legkritikusabbnak bizonyuló tényezőre, az IT szervezet és konfliktusainak kezelésére. A KÜRT szakemberei szerint e terület bizonyult szinte minden esetben “vízválasztónak”. Gyakran a konfliktusok kezelésén múlik egy-egy konszolidációs és optimalizációs program hosszú távú sikere.
A társaság eddigi vizsgálatai alapján elmondható, hogy általában az üzleti aspektusok ismeretének hiánya vagy mellőzése, a hatékony vállalati rendszermodellek hiánya és a helytelen döntési mechanizmusok vezetnek költséghatékonysági problémákhoz. A helyzetet súlyosbíthatja, hogy a döntéshozók nem mindig kapnak megfelelő mélységű tájékoztatást a piaci termékekről, az adott rendszerbe való illeszthetőségükről, illetve teret kapnak a különböző, ellentétes érdekű belső lobbi folyamatok is a szervezetben.
“Néhány hónappal szolgáltatáscsomagunk rajtja után egyértelműen látszik, hogy az egyik legfontosabb feladatunk az ilyen projekteknél a belső konfliktusok, érdekellentétek felderítése és minél nagyobb mértékű csökkentése. Erre külső szakértőként, mintegy harmadik félként, sokkal jobbak a lehetőségeink, mintha a szervezet belülről próbálná meg megoldani ugyanezt”- nyilatkozta Kmetty József, a KÜRT vezérigazgatója.