A Symantec vezérigazgatója, John Thompson nemrég a céges Vision konferencián nyilatkozott arról, hogy miként tekintenek a vállalatmál a Microsoft tervei jelentette új kihívásokra. Elmondása szerint több energiát fognak fektetni a kutatásra és fejlesztésre az elkövetkező években; illetve a marketingre fordított kiadásokat is meg kívánják növelni.
„Többet tudunk a biztonságról, mint ők [a Microsoft] valaha is tudni fognak.” – mondta magabiztosan Thompson – „Fel fogjuk használni a márkanevünkben levő erőt. A Symantec a biztonság szinonimája. A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”
Előtörténet
Már nem először számolunk be a két gyártó között egyre fokozódó rivalizálásról. A Microsoft ugyanis eddigi operációs rendszereinél nem fordított elég figyelmet a felhasználók internetes veszélyektől való megvédésére, ezt az üzleti lehetőséget pedig az olyan vállalatok, mint a Symantec, ki is használták. Redmond két éve felvásárolta a romániai GeCAD antivírus céget, és az így megszerzett tudást egyre jobban hasznosítja. A Windows XP biztonságosabbá vált az újabb javítócsomag után, a Windows Antispyware (újabb nevén Windows Defender) pedig a kémprogramokkal szemben nyújt hatékony védelmet. Ezen tudások továbbfejlesztése és a Vistában való megjelentetése komoly veszélyt jelenthet a külső, IT-biztonsággal foglalkozó, Windows platformra fejlesztő cégek üzletmenetére vonatkozóan.
Februárban számoltunk be a Symantec Genesis kódnéven futó termékéről, mely vállalat jelenlegi biztonsági, PC teljesítményt optimalizáló és backup szoftvereinek integrálásából áll össze. Ezzel az IT-biztonsággal foglalkozó vállalat hasonló lehetőséget szeretne a felhasználók kezébe adni, mint a Microsoft a Windows Onecare-rel. Ez utóbbi megoldás ugyanis tulajdonképpen semmi mást nem csinál, csak a minden Windows-felhasználó által elérhető funkciók használatának terhét veszi le az internetező válláról: a Onecare előfizetés-alapú szolgáltatást kínál, melyet adott havidíjért (évente 50 dollárért) cserébe lehet igénybe venni. Ezzel analóg módon válik majd elérhetővé a Genesis is: a Symantec közlése szerint legalább egy éves előfizetést kell bevállalnia annak, aki igénybe kívánja majd venni az előreláthatólag szeptemberben induló szolgáltatást.
A vállalati piac keményebb dió
Egy elemző, a brit IT-tanácsadással foglalkozó Canalys cég alkalmazottja szerint a személyes antivírus piacot meg fogja mozgatni a Microsoft lépése, de a vállalati szegmens másként működik. Andy Buss úgy tartja, hogy a vállalatok sokkal konzervatívabbak, és jóval inkább hajlamosak már bizonyított technikákat alkalmazni; ebben a szegmensben tehát a Microsoft kevésbé jelent komoly konkurenciát. Egyelőre.