Connect with us

Hirdetés

technokrata

„A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”

Dotkom

„A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”

Redmond a Vistával új területre merészkedik: operációs rendszere korábban mostohán kezelt biztonságát fogja fokozni, ezzel pedig piacot veszthetnek az olyan cégek, mint amilyen a Symantec. Ez utóbbi azonban inkább kihívásként készül a helyzetre.

A Symantec vezérigazgatója, John Thompson nemrég a céges Vision konferencián nyilatkozott arról, hogy miként tekintenek a vállalatmál a Microsoft tervei jelentette új kihívásokra. Elmondása szerint több energiát fognak fektetni a kutatásra és fejlesztésre az elkövetkező években; illetve a marketingre fordított kiadásokat is meg kívánják növelni.

„Többet tudunk a biztonságról, mint ők [a Microsoft] valaha is tudni fognak.” – mondta magabiztosan Thompson – „Fel fogjuk használni a márkanevünkben levő erőt. A Symantec a biztonság szinonimája. A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”

Előtörténet

Már nem először számolunk be a két gyártó között egyre fokozódó rivalizálásról. A Microsoft ugyanis eddigi operációs rendszereinél nem fordított elég figyelmet a felhasználók internetes veszélyektől való megvédésére, ezt az üzleti lehetőséget pedig az olyan vállalatok, mint a Symantec, ki is használták. Redmond két éve felvásárolta a romániai GeCAD antivírus céget, és az így megszerzett tudást egyre jobban hasznosítja. A Windows XP biztonságosabbá vált az újabb javítócsomag után, a Windows Antispyware (újabb nevén Windows Defender) pedig a kémprogramokkal szemben nyújt hatékony védelmet. Ezen tudások továbbfejlesztése és a Vistában való megjelentetése komoly veszélyt jelenthet a külső, IT-biztonsággal foglalkozó, Windows platformra fejlesztő cégek üzletmenetére vonatkozóan.

Februárban számoltunk be a Symantec Genesis kódnéven futó termékéről, mely vállalat jelenlegi biztonsági, PC teljesítményt optimalizáló és backup szoftvereinek integrálásából áll össze. Ezzel az IT-biztonsággal foglalkozó vállalat hasonló lehetőséget szeretne a felhasználók kezébe adni, mint a Microsoft a Windows Onecare-rel. Ez utóbbi megoldás ugyanis tulajdonképpen semmi mást nem csinál, csak a minden Windows-felhasználó által elérhető funkciók használatának terhét veszi le az internetező válláról: a Onecare előfizetés-alapú szolgáltatást kínál, melyet adott havidíjért (évente 50 dollárért) cserébe lehet igénybe venni. Ezzel analóg módon válik majd elérhetővé a Genesis is: a Symantec közlése szerint legalább egy éves előfizetést kell bevállalnia annak, aki igénybe kívánja majd venni az előreláthatólag szeptemberben induló szolgáltatást.

A vállalati piac keményebb dió

Egy elemző, a brit IT-tanácsadással foglalkozó Canalys cég alkalmazottja szerint a személyes antivírus piacot meg fogja mozgatni a Microsoft lépése, de a vállalati szegmens másként működik. Andy Buss úgy tartja, hogy a vállalatok sokkal konzervatívabbak, és jóval inkább hajlamosak már bizonyított technikákat alkalmazni; ebben a szegmensben tehát a Microsoft kevésbé jelent komoly konkurenciát. Egyelőre.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés