Csodálatos csillagászati fotókat mutatott be a Huawei és az MTA

Csodálatos csillagászati fotókat mutatott be a Huawei és az MTA

A Magyar Tudományos Akadémia Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpontjában mutatta be P30 szériájának éjszakai fotózási képességeit a Huawei.

A vállalat és az MTA szakértői az ország legnagyobb bemutatóra használt csillagászati teleszkópjait kapcsolták össze a Huawei P30 Pro okostelefonnal, és készítettek különleges, eddig sosem látott asztrofotókat a Holdról, valamint az éjszakai égboltról.

05

Az ország legnagyobb bemutató csillagvizsgálójában szemléltette P30 zászlóshajó-sorozatának éjszakai fotós képességeit a Huawei. A vállalat az MTA Konkoly-Thege Miklós Csillagászati Intézetével közösen mutatta be, hogyan lehet ötvözni az okostelefon kameráját professzionális csillagászati technológiával. A Svábhegyi Csillagvizsgálóban a Holdról és az égboltról készített különleges mobilfotókhoz az intézet és egyben az ország legnagyobb bemutatóra használt csillagászati teleszkópjait hívták segítségül. Ezekkel az eszközökkel korábban még sosem készítettek mobiltelefonos fotókat.

A mobilkészülékkel való csillagászati fotózást az tette lehetővé, hogy a P30 Pro ötvenszeres digitális nagyítással rendelkezik, amellyel egészen közelről lehet égitesteket is megfigyelni, így például a Hold kráterei is hihetetlen részletességgel válnak láthatóvá. A Huawei rendezvényén a fotókészítés mellett a résztvevők betekinthettek a csillagászok munkájába, ellátogathattak Magyarország legnagyobb bemutató csillagvizsgálójába, a Budapest Kupolába, ahol megismerkedhettek az intézet százéves távcsövének működésével, továbbá kipróbálhatták a Huwei P30 Pro és Lite készülékek különleges fényfestő funkcióját is.

08

Rózsahegyi Márton az eseményen elmondta:

„Az elmúlt évezredek tudományos fejlődése során eleinte az emberi szem volt az egyetlen, amivel az égi jelenségeket meg lehetett figyelni. A technikai fejlődés később távcsövekkel, majd csillagászati fotózással gyorsította fel az addig ismeretlen égitestek felfedezését, míg az elmúlt években az adatok nagy mennyiségű gyors kezelése miatt lehetővé váltak a legújabb csillagászati és űrkutatási felfedezések.”

Az MTA csillagászati és tudománykommunikációs szakértője hozzátette, a bemutató során a százéves ugyanakkor a mai napig akár tudományos megfigyelésre is alkalmazható, valamint a legmodernebb képalkotási technológia találkozott egymással, amellyel már nem csak a csillagászok, hanem bárki számára elérhetővé válik az akár tudományos részletességű és pontosságú, ugyanakkor felhasználói élményt is adó csillagászati fotózás. A modern technológiával a tudománykommunikáción keresztül így a csillagászat is sokkal közelebb és elérhetővé kerül az emberekhez.

A Huawei által tavasszal bemutatott P30 Pro a világ első okostelefonja, amely ötszörös optikai, tízszeres hibrid, valamint ötvenszeres digitális zoom-mal rendelkezik, P30 sorozatának legújabb készüléke, a P30 Lite pedig tripla kamerarendszerének köszönhetően részletgazdag, plakátminőségű fotók készítésére is alkalmas.

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő