Csodálatos csillagászati fotókat mutatott be a Huawei és az MTA

bsh

Csodálatos csillagászati fotókat mutatott be a Huawei és az MTA

A Magyar Tudományos Akadémia Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpontjában mutatta be P30 szériájának éjszakai fotózási képességeit a Huawei.

A vállalat és az MTA szakértői az ország legnagyobb bemutatóra használt csillagászati teleszkópjait kapcsolták össze a Huawei P30 Pro okostelefonnal, és készítettek különleges, eddig sosem látott asztrofotókat a Holdról, valamint az éjszakai égboltról.

05

Az ország legnagyobb bemutató csillagvizsgálójában szemléltette P30 zászlóshajó-sorozatának éjszakai fotós képességeit a Huawei. A vállalat az MTA Konkoly-Thege Miklós Csillagászati Intézetével közösen mutatta be, hogyan lehet ötvözni az okostelefon kameráját professzionális csillagászati technológiával. A Svábhegyi Csillagvizsgálóban a Holdról és az égboltról készített különleges mobilfotókhoz az intézet és egyben az ország legnagyobb bemutatóra használt csillagászati teleszkópjait hívták segítségül. Ezekkel az eszközökkel korábban még sosem készítettek mobiltelefonos fotókat.

A mobilkészülékkel való csillagászati fotózást az tette lehetővé, hogy a P30 Pro ötvenszeres digitális nagyítással rendelkezik, amellyel egészen közelről lehet égitesteket is megfigyelni, így például a Hold kráterei is hihetetlen részletességgel válnak láthatóvá. A Huawei rendezvényén a fotókészítés mellett a résztvevők betekinthettek a csillagászok munkájába, ellátogathattak Magyarország legnagyobb bemutató csillagvizsgálójába, a Budapest Kupolába, ahol megismerkedhettek az intézet százéves távcsövének működésével, továbbá kipróbálhatták a Huwei P30 Pro és Lite készülékek különleges fényfestő funkcióját is.

08

Rózsahegyi Márton az eseményen elmondta:

„Az elmúlt évezredek tudományos fejlődése során eleinte az emberi szem volt az egyetlen, amivel az égi jelenségeket meg lehetett figyelni. A technikai fejlődés később távcsövekkel, majd csillagászati fotózással gyorsította fel az addig ismeretlen égitestek felfedezését, míg az elmúlt években az adatok nagy mennyiségű gyors kezelése miatt lehetővé váltak a legújabb csillagászati és űrkutatási felfedezések.”

Az MTA csillagászati és tudománykommunikációs szakértője hozzátette, a bemutató során a százéves ugyanakkor a mai napig akár tudományos megfigyelésre is alkalmazható, valamint a legmodernebb képalkotási technológia találkozott egymással, amellyel már nem csak a csillagászok, hanem bárki számára elérhetővé válik az akár tudományos részletességű és pontosságú, ugyanakkor felhasználói élményt is adó csillagászati fotózás. A modern technológiával a tudománykommunikáción keresztül így a csillagászat is sokkal közelebb és elérhetővé kerül az emberekhez.

A Huawei által tavasszal bemutatott P30 Pro a világ első okostelefonja, amely ötszörös optikai, tízszeres hibrid, valamint ötvenszeres digitális zoom-mal rendelkezik, P30 sorozatának legújabb készüléke, a P30 Lite pedig tripla kamerarendszerének köszönhetően részletgazdag, plakátminőségű fotók készítésére is alkalmas.

hono

SmartPhone

A HONOR 20 augusztus 1-től kapható Magyarországon

2019. július 22. hétfő
Sony A7R

Kamera

61 megapixeles fényképezőgép a Sonytól

2019. július 22. hétfő
longines-hydroconquest-full-black-ceramic-l3-784-4-56-9-1

SmartWatch

Igazán férfias sportórát mutatott be a Longines

2019. július 20. szombat
Business woman are checking stock market graph on digital tablet

SUSE Enterprise Storage 6: miénk itt a tár!

2019. július 17. szerda