Connect with us

Hirdetés

technokrata

Rettegnek a robotoktól az építőiparban, pedig lassan el kell fogadniuk az elkerülhetetlent

Tudomány

Rettegnek a robotoktól az építőiparban, pedig lassan el kell fogadniuk az elkerülhetetlent

Rettegnek a robotoktól az építőiparban, pedig lassan el kell fogadniuk az elkerülhetetlent

Az építőipari vállalkozások többsége még digitálisan éretlen, de egyre többen használnak internetet és informatikai eszközöket.

Minden harmadik építőipari szakember félti a munkáját a robotoktól, mégis sokan adnák robot kezébe a munka nehezebb végét – derül ki a Mapei Kft. friss felméréséből, melyben 230 építőipari kisvállalkozót kérdeztek.

hadrian-x-brick-laying-robot-screenshot-1-1580x549

A megkérdezettek 98%-a internetezik rendszeresen. 46% okostelefonon, 54% asztali gépen. 79%-uk használ mobilinternetet. 85% okostelefont használ. A válaszadók mindössze 11%-a rendel interneten építőanyagot, azonban a szerszámot 72% rendelt már online.

„A mobiltelefon, a mobilinternet az építőiparban is megkönnyítette a digitális eszközök elterjedését. Sokan egyszerűen átugrották a számítógépet, és a mobiltelefon az első informatikai eszköz amit használnak. Mobilon böngésznek, e-maileznek, készítenek képeket a munkáikról és mutatnak referenciát a megrendelőknek”

– mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

Nincs piaci kényszer a fejlesztésre

A megkérdezettek 75%-ának nincsen weboldala. Többségüknek azért, mert úgy érzik nem kell, van elég megrendelésük így is. 28% regisztrált valamilyen online szakemberajánló oldalon, 11% pedig tervezi.

Markovich Béla szerint ez óriási hiba. Ugyanis most, amikor bővül az építőipar, éppen most kellene fejleszteni például a digitális képességeket. Ez ugyanis versenyelőnyt jelenthet, főleg amikor lassul az ágazat. Azonban akkor már késő fejlesztésekbe kezdeni.

A digitális eszközök terjedését hátráltatja az is, hogy az ágazatban még mindig az ajánlás a legdominánsabb marketing eszköz. Mindössze a válaszadók 12%-a jut az internetről megrendeléshez. A válaszadók 93%-a megrendelők, valamint 61%-uk más szakember ajánlásai révén jut munkához.

„Képmutatás” minden formában

A válaszadók 75%-a szokott referenciát mutatni a megrendelőknek. 46%-uk e-mailen küld, 60% a telefonján mutatja meg a korábbi munkákról készített képeket. Mindössze 16% mutat nyomtatott fényképeket.

A megkérdezett vállalkozások 43%-a készít szövegszerkesztővel árajánlatot, amit kinyomtatva ad a megrendelőnek.  39% küldi el az e-mailhez csatolva, 37%-uk pedig egyszerűen e-mailt ír ajánlatként. Azonban az építőipari vállalkozások 20%-a szóbeli, 17%-uk kézzel írt, 3% pedig sms-ben írt ajánlatot ad.

Előbb kell félni a digitálisan érett konkurenstől, mint a robotoktól

37% tartja elképzelhetőnek, hogy robotok építik a házakat. A feladat, amit a többség rábízna egy robotra, a falazás, betonozás, vakolás, anyaghordás.

„Sokan nem is hinnék, de például falazó robot már létezik, óránként mintegy ezer tégla lerakására képes. Sőt, már lehet épületeket nyomtatni, ami kiváltja a falazást. Azonban még jó időbe telik ezeknek a technológiáknak az elterjedése. Előbb kell félni a digitálisan érett konkurensektől, mint a robotoktól. Jó eséllyel a digitálisan érett építőipari vállalkozások fogják elhalászni a legjobb megrendeléseket, és valószínűleg ők fogják megvenni később a robotokat, hogy hatékonyabbá tegyék a munkát”

– vélekedett Markovich Béla.

További Tudomány

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés