Connect with us

technokrata

A Fujitsu-nál már robotok szolgálják ki az ügyfeleket

fujitsu-hoap

Tudomány

A Fujitsu-nál már robotok szolgálják ki az ügyfeleket

A Fujitsu új robotalapú folyamatautomatizációs (RPA) kiválóságközpontot hoz létre Európában

A Fujitsu új robotalapú folyamatautomatizációs (Robotic Process Automation, RPA) kiválóságközpontja (Center of Excellence, CoE) a cég koppenhágai irodájának irányítása alatt fog működni. A létesítmény az ismétlődő folyamatok pontos végrehajtását támogató, új szolgáltatások fejlesztésével és a rejtett szűk keresztmetszetek megszüntetésével optimalizálja a folyamatokat, így a Fujitsu ügyfelei a napi adminisztratív feladatok robotalapú automatizációjával gyorsíthatják digitális átalakulásukat például az ügyféltámogatás, a HR és a számvitel területén.

 

Az RPA mesterséges intelligenciát alkalmazó és AI nélküli szoftveres robotok és fejlett gépi tanulási képességek felhasználásával kezeli a nagy volumenű, ismétlődő, monoton feladatokat, emberi erőforrásokat szabadítva fel ezzel a kreatív munkára. Az RPA-t jellemzően az adminisztráció és a jelentéskészítés, az ügyféltámogatás, az adatbázis-frissítés és általában véve a szolgáltatások digitalizálása terén alkalmazzák. Túl azon, hogy egy robot hiba nélkül, az emberi munkaráfordítás idejének töredéke alatt képes óriási adatvolument frissíteni, ezt leállás nélkül, napi 24 órában teszi. Ez fokozza produktivitást, és javítja a dolgozói elégedettséget, hiszen a munkatársak több időt tölthetnek számukra érdekes, hozzáadott érték teremtésére alkalmas feladatokkal.

„A szoftveres robotok és a virtuális asszisztensek előnyeit már korábban megtapasztaltuk, de a robotalapú folyamatautomatizációban rejlő valódi lehetőségeket csak most kezdjük felismerni. Folyamatosan új használati területeket azonosítunk. A Fujitsu RPA kiválóságközpontjában felderíthetjük az új területeket, bevált gyakorlatot dolgozhatunk ki rájuk és oszthatunk meg ügyfeleinkkel. Az RPA nem különálló technológiai projektek keretében alkalmazható sikeresen, ezért ügyfeleinkkel közösen, ‘co-creation’ szemlélettel készítjük el a meglévő folyamatokba integrálható RPA-megoldásokat, amelyek így a digitális átalakulási projektek megvalósításához is hozzájárulnak”

– nyilatkozta Bjarne Rasmussen, a Fujitsu EMEIA-régióbeli alkalmazásmenedzsment vezetője.

A mesterséges intelligencia és a robotika fontos szerepet játszik a digitalizáció napjainkban zajló negyedik hullámában. Az emberközpontú intelligens társadalomról alkotott jövőképével összhangban a Fujitsu segítséget nyújt ügyfeleinek az emberi feladatvégzést magasabb szintre emelő, új digitális technológiák hasznosításához. A Fujitsu RPA CoE támogatásával az ügyfelek felgyorsíthatják kísérleti projektjeiket, és olyan teljes körű rendszerbevezetéseket hajthatnak végre, amelyek robotalapú automatizációval ésszerűsítik a folyamatokat és fokozzák a hatékonyságot. Az ügyfelekkel közösen kidolgozott új RPA-szolgáltatások eredményesen támogatják a konkrét üzleti célok megvalósítását, és jól illeszkednek a tágabb digitalizációs projektekhez is.

Az RPA sokféle iparágban és területen használható. Nem igényli teljes IT-rendszerek átalakítását, és igény szerint alkalmazható konkrét feladatok elvégzésére, például a tranzakciók automatikus feldolgozására, az adatok kezelésére vagy a más rendszerekkel folytatott kommunikáció támogatására. Az RPA-képességek bevezetésének megkönnyítése érdekében a Fujitsu kiválóságközpontja teljes portfóliót dolgoz ki olyan szoftverekből és szolgáltatásokból, amelyek már a közeljövőben kombinálhatók a meglévő mesterségesintelligencia-képességekkel, és a Fujitsu K5 felhőszolgáltatáson keresztül lehet őket nyújtani.

 

Kísérleti projekt a dél-ostrobothniai kórházi körzetben (Finnország)

Az új európai RPA-kiválóságközpont nemrég kísérleti projektet indított finnországi dél-ostrobothniai kórházi körzetben. A betegek érkezésekor történő előzetes adatrögzítést automatizáló szolgáltatásnak köszönhetően az egészségügyi személyzetnek több ideje marad a tényleges betegellátásra. A rendszer a beteg legfontosabb adatait rögzítő automatikus adatlapon a látogatás okát is feltünteti. Az űrlap dinamikus, ami azt jelenti, hogy a kért adatok mindig a beteg látogatásának természetétől függnek.

„A kísérleti projekt eddig ígéretes eredményekkel szolgált. Az egyik résztvevő intézmény, a Seinäjoki kórház szemészeti klinikája például évente 20 200 beteget lát el. Számításaink szerint az RPA már ma is naponta 33 percnyi munkát takarít meg a klinikán. Ha a rendszert az évente összesen 260 ezer beteget fogadó 30 járóbeteg-ellátó intézményre is kiterjesztjük, már 109 200 perc körül lehet az éves időmegtakarítás”

– nyilatkozta Teemu Hauilehto, a dél-ostrobothniai kórházi körzet IT-mérnöke.

A robotalapú automatizáció gyors bevezetéséhez szükséges összes szolgáltatást tartalmazó Fujitsu RPA-megoldások helyben és szolgáltatásként nyújtott szoftverként is igénybe vehetők. A Fujitsu az Xpressway keretrendszer segítségével győzi le a robotalapú automatizációs megoldások skálázásának műszaki nehézségeit. Az ügyfelekkel közösen megtervezett rendszerbevezetést az első lépéstől az utolsóig a Fujitsu hajtja végre és felügyeli, az automatizált feladatok figyelését, frissítését és létesítését is beleértve.

 

Ár és piaci bevezetés

A Fujitsu RPA-megoldásai 2017 májusától kaphatók az EMEIA-régióban közvetlenül a Fujitsutól és partnereitől. Áruk konfigurációtól és régiótól függően változik.

További Tudomány

Technokrata a Face-en

Tesztek