Connect with us

Hirdetés

technokrata

A digitális átalakulás főszereplői az emberek, nem a gépek

Tudomány

A digitális átalakulás főszereplői az emberek, nem a gépek

A digitális átalakulás főszereplői az emberek, nem a gépek

A Fujitsu új technológiai és szolgáltatási jövőképe szerint az új technológiák – pl. a mesterséges intelligencia (AI) és a dolgok internetje (IoT) – felszabadítják az embereket, nagyobb önállóságot biztosítanak nekik, ösztönzik az innovációt és fokozzák produktivitást

A Fujitsu technológiai és szolgáltatási jövőképe szerint a digitális átalakulás a legújabb technológiák (pl. AI és IoT) kombinálásával ösztönzi az önálló emberi munkavégzést.

A Fujitsu „Emberközpontú innováció: digitális co-creation” címmel kiadott idei, továbbfejlesztett jövőképe egyedülálló együttműködési szemléletet kínál a digitális technológiák alkalmazása terén. A digitális co-creation az ügyfelek üzleti tapasztalatait és a digitális technológiákat kombinálva teremt új értéket, és munkálkodik egy szebb jövő megteremtésén.

 

A Fujitsu arra számít, hogy az új technológia hozzásegíti az embereket, a vállalkozásokat és az állami szektort az együttműködéshez, átalakítja az üzleti folyamatokat, és ösztönzi a társadalmi innovációt. A jövőkép azokat a gyakorlati lépéseket is ismerteti, amelyek révén a technológiai vezetők maximális értéket nyerhetnek ki a digitális technológiákból.

A jövő digitális dolgozóira az lesz a jellemző, hogy hatékonyan ki tudják aknázni a mesterséges intelligenciára épülő technológiában rejlő lehetőségeket. A Fujitsu az AI analitikai képességeit és az emberi kreativitást egymást jól kiegészítő területeknek látja. A jövő munkahelyén ezek egymásra találnak, és az adatok tömegéből hasznos felismeréseket kinyerő, intelligens AI-rendszerek és önálló munkavégzésre képes robotok átveszik a humán munkaerőtől a repetitív rutinfeladatokat. A digitális technológia az emberi képességeket kiegészítve támogatja az innovációt, és fokozza a produktivitást. A Fujitsu meglátása szerint az embereknek újra fel kell fedezniük saját kreativitásukat és empátiájukat, és ezzel együtt el kell sajátítaniuk az új digitális technológiák gyakorlati alkalmazását.

A digitális korszakban minden eddiginél fontosabb lesz a produktívabban és innovatívabban dolgozó, új digitális munkaerőre összpontosító emberközpontú szemlélet. A Fujitsu előrejelzése szerint az intelligens rendszerek mesterséges intelligencia alkalmazásával képesek lesznek tanulni az adatokból, új felismeréseket kinyerni belőlük, és támogatni az embereket az optimális döntések meghozatalában. Ez a folyamat már meg is kezdődött: a Fujitsu és a madridi San Carlos klinikai kórház innovációs részlege például közösen kifejlesztette a HIKARI nevet viselő AI-megoldást (a HIKARI japánul „fényt” jelent). A fejlett mikroszolgáltatásokat összefogó rendszer segítségével az orvosok többféle adatforrás felhasználásával hasznos ismeretekre tehetnek szert és elemzéseket készíthetnek a beteg egészségéről, így megalapozottabb döntéseket hozhatnak, és több nem kell papírhalmokat áttanulmányozniuk az információ kinyeréséhez.

Abban a világban, ahol minden vállalkozás technológiai céggé alakul, a Fujitsu véleménye szerint a sikerre törekvő szervezetnek a digitális technológia alábbi három tényezője köré kell építeniük üzleti modelljüket:

  • Csatlakozás – az összes belső rendszer összekapcsolása és csatlakozás külső partnerekhez
  • Intelligencia – intelligens felismerések kinyerése óriási adattömegből a mesterséges intelligencia betanításával
  • Emberek – üzleti nézőpontváltás a kínálati oldalról az ügyféloldalra a valóban személyes ügyfélélmény nyújtása érdekében

 

A mindezeket összefogó digitális co-creation lényege, hogy az üzleti szakértelmet, a digitális technológiát, valamint az ügyfelekkel és partnerekkel folytatott együttműködést kombinálva, egyedi igényeknek megfelelő, innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal lássa el az ügyfeleket.

„A technológia és a digitális co-creation fejlődésével intelligensebb vállalkozások jönnek létre. A co-creation révén a szervezetek olyan digitális környezeteket hozhatnak létre, amelyek a hagyományos határvonalakon felülemelkedve, integrált módon nyújtják az ügyfélszolgáltatásokat. Így személyre szabottabbá válhatnak az egészségügyi és jóléti szolgáltatások, a szállítmányozás helyét átvehetik a mobilitási megoldások, a kiskereskedelemét pedig az ügyfelek életstílus-élményének tökéletesítése”

– mutatott rá Yoshikuni Takashige, a Fujitsu marketingstratégiáért és jövőképért felelős alelnöke.

„Arra számítunk, hogy a jövő digitális munkavállalói képesek lesznek szorosan együttműködni az AI-alapú intelligens rendserekkel, segítséget és tanácsot kinyerni belőlük, és sokféle feladatot elvégezni a segítségükkel. Ezért annyira fontos, hogy az embert állítsuk minden törekvésünk középpontjába. A mesterséges intelligencia analitikai képességei és az emberi kreativitás kiegészítik egymást. A Fujitsu azért foglalkozik az AI-technológia fejlesztésével, hogy támogassa az önálló emberi munkavégzést, és a társadalom egészében elősegítse az előremutató, pozitív előnyök megvalósulását.”

„Eljött az ideje, hogy az iparágvezetők eldöntsék, hogyan szeretnék továbbfejleszteni üzleti modelljüket, kidolgozzák a digitálisan átalakult világ jövőképét, és bevezessék a digitális üzleti architektúra öt szintjét – az ügyfelek, az ökoszisztéma, a munkaerő, a folyamatok és a technológia szintjeit. A co-creation valójában azt jelenti, hogy apró változtatások és fejlesztések helyett, átfogó módon valósítjuk meg ezt a jövőképet. Ehhez olyan új stílusú technológiára van szükségünk, amely mindent összekapcsol, képes tanulni az adatokból, intelligenciát generál, és felkészíti az embereket a megalapozottabb döntéshozatalra”

– tette hozzá Takashige.

További Tudomány

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés