Connect with us

technokrata

Teszt: Range Rover Sport 3.0 SDV6

20120817224035.jpg

Autók

Teszt: Range Rover Sport 3.0 SDV6

És ez csak jobb lesz!
Nemsokára jön az új, alaposan átszabott Range Rover, de nem rossz az aktuális generáció sem.

Külső

A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a fiatalosabb, sportosabb új Range Rover. Az aktuális generáció 2005 óta van piacon, de még most is letaglózó a megjelenése, egy igazi terepjáró. Két évvel ezelőtt átesett egy kis ráncfelvarráson: az első lökhárító kicsit szögletesebb lett, nagyobb légbeömlőket kapott és a ködlámpák is új házban ülnek. Átrajzolták a hűtőrácsot és LED-eket kaptak a fényszórók.

Belső

Az utastér amellett, hogy rendkívül tágas, minden földi jóval fel van szerelve. A 11 hangszórós Harman Kardon hifi parádés, a memóriás bőrülés fejedelmi kényelmet biztosít, a könyöklő alatt egy egész méretes hűtő kapott helyet. Igényesek a műszerfal és a középkonzol anyagai, de itt-ott látható és érezhető a spórolás, például a csomagtartó rolójánál. Na de az új – az már más világ, mindent lehet fokozni.

Motor, fogyasztás

Az erősebbik háromliteres V6-os turbódízel teljesítménye 256 lóerő, maximális nyomatéka pedig 600 Nm, ami 2000-es fordulatszámtól áll rendelkezésre. A motor a gázolajos egységek minden jó tulajdonságával rendelkezik, a rosszakat pedig elrejtették a mérnökök. Például olyan szépen leszigetelték a motorteret, hogy alapjáraton szinte nem is lehet hallani a hangját, ha meg igen, az inkább selymes, mintsem kerregő. A motorerő is tökéletesen elég bármilyen szituációhoz. Álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsul százra, ami egy 2,6 tonnás terepjárótól nem semmi. És szenzációs a fogyasztása, megáll 10 liter körül.

Vezethetőség

A Range Rover légrugós sportfutóműve kanyarvadászt nem varázsol egy ekkora autóból, de legalább személyautós mércével nézve is élvezetesen lehet vele kanyarodni. Az úthibákon úgy suhan át, mintha repülne, terepen pedig megemeli magát, hogy könnyebben abszolváljuk az akadályokat. Az első- és hátsó osztott diffinek köszönhetően akár egy sárdagasztásra is benevezhetnénk. A hasmagasságot egyébként belülről is állíthatjuk az elektromos kézifék kapcsolója mögé helyezett gombokkal, ahogyan a lejtmenet vezérlést és a rugózási módot is, attól függően, hogy milyenek az útviszonyok. Ezen a konzolon található továbbá a BMW-kből is ismert nyolcfokozatú ZF automata váltó tárcsája, ami gyújtásra elegánsan kiemelkedik.

Ár

Gazdag alapfelszereltséggel már 17 799 000 forintért hazavihető a gyengébbik dízellel, a tesztautó viszont a rengeteg plusz extrával és az erősebb V6-os blokkal 23,6 milliónál áll meg, ami az X5-Q7-ML univerzumban olcsónak semmiképp, átlagosnak viszont nevezhető. Itt már úgyis az dönt, kinek, mi tetszik.

Összegzés

Nagyszerű autó a Range Rover – de most ne vegyen belőle senki. Hamarosan itt az új, amely mázsákkal könnyebb az aktuális modellnél, még a mostaninál is sokkal-sokkal jobb vezetési élményt ígér. Alig várjuk!



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek