Connect with us

Hirdetés

technokrata

Teszt: Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic

Autók

Teszt: Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic

Elnöki autó
Ügyesen egyensúlyoz a sportosság és elegancia között a kategóriateremtő CLS. Nehéz csalódni benne.

Külső

A Mercedes-Benz 2004-ben a CLS-sel megalkotta az újkori négyajtós kupé fogalmát. Bár első hallásra furcsának tűnt az ötlet, a CLS a Mercedes egyik legvitatottabb, de sikeres modellje is lett. Az ötlet olyannyira jónak bizonyult, hogy idővel más márkák is követték, így jött létre a Volkswagen Passat CC és az Audi A7-es. Hat év után most megalkották a második generációs modellt, amely az E osztály padlólemezére és műszaki megoldásaira épülve kicsit felfrissíti a Mercedes-Benz kupéválasztékát. Az új CLS már nem annyira különleges, mint az előd, a szögletes orr mellett kicsit furcsán hatnak az oldalt végigfutó lágy vonalak. A csomagtartófedél már nem lejt annyira, a hátsó lámpák meg kicsit cicababásan csajosak. Az orra kivételével nem egy férfias jelenség, méreteivel mégis tiszteletet parancsol, a formájából pedig sokan rájönnek: ez egy drága autó.

Belső

Utas szemszögből felemás érzéseket vált ki a CLS, már az sem mindegy, hol ülünk. A hangulat foghatja meg a legjobban az utasokat, a belső kialakítás tényleg ízléses és minőségi. Kicsit úgy érezhetjük magunkat, mintha éppen egy elegáns ötcsillagos szálloda szivarszobájában kellene társalognunk, a CLS nyugalmat és kifinomultságot áraszt. A térkínálat azonban csak az első utasoknál megfelelő, hátul a két különálló ülésnél a fejtér korlátozott. 180 centiméter magas embernek már kifejezetten kellemetlen ott ülni, tehát ekkor már nem javíthat a bizonyítványon a szép megmunkálás sem. Rekeszekben, ötletes tartókban nincs hiány, az 520 literes csomagtartó is elegendő lehet a négy utas összes csomagjának, de egy kicsit elnyújtott a kialakítása. Nagyon kényelmes a CLS-ben utazni, a menetzajok jelentős része is ki van rekesztve az utastérből.

Motor, fogyasztás

A tesztautóban a németek motorbüszkesége teljesített szolgálatot, a háromliteres turbódízel 265 lóerős teljesítményre és 620 Nm-es forgatónyomatékra képes. A motor igazi gyöngyszem, de sajnos a váltóról már ugyanez nem mondható el: a hétfokozatú szerkezet ugyan paramétereit tekintve nem rossz, azonban gyorsaságban már nem annyira kiemelkedő. Szerencsére finoman vált. Plusz 60 kg, ha a tömegről van szó, plusz 2 tized másodperc, ha a 100-ra gyorsulásról, plusz 7 tized liter, ha a fogyasztásról, több mint plusz 800 ezer forint, ha árkülönbségről van szó − amennyiben a CLS-re vágyó tehetős vásárló nem éri be a hátsókerékhajtással, a 4Matic rendszer esetén ezekkel kell számolnia. Így 8,5 liter körül jött ki az átlag.
 
Vezethetőség

Bár alapvetően sportosnak néz ki, hangulatában és menetteljesítményeit tekintve kicsit öreguras. A motorja a hatalmas nyomatéknak köszönhetően őserővel húz, de a 265 lóerő egy részét letagadhatná. Ezzel együtt is túl erős, az autó egyéniségéhez ugyanis nem illik a sportos hajtás. Inkább egy kellemesen lendületes vezetési stílus passzol hozzá, arra pedig gyengébb motorral is képes lenne. Forszírozott kanyarodáskor nem tetszett az erőteljes orrtolás, a túlzott alulkormányzottság sem. Az elöl több-, hátul térlengőkaros független felfüggesztés az átlagosnál nyilván jobb rugózási komfortot biztosít, az úthibák zömét kivasalja, de a CLS futóműhangolásilag sem S-osztály, annyi szent.

Ár

A szerény ellátmányú, automata távfényt, LED-es világítási rendszert azért csak nyújtó tesztautóra szinte illik a fapados jelző. Húszmilliós listaárával, a próbált példány 23,7 milliós újkori értékével mondjuk mindezt. Nem kevés, de a CLS életérzést ad.

Összegzés

A kategóriateremtő CLS továbbra is unikum saját kategóriájában, de csak azoknak éri meg igazán, akiknek kell a kupés megjelenés – és ritkán ülnek hátra.



Szólj hozzá!

További Autók

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés