Connect with us

technokrata

Teszt: Infiniti M35h GT Premium

20120817144944.jpg

Autók

Teszt: Infiniti M35h GT Premium

Benne van az őserő
Kategóriájának egyik legjobb vétele az Infiniti M hibrid. Úgy megy, mint egy sportkocsi.

Külső

A kecses, mindössze 0,26-os alaktényezőjű M35h limuzinban sokkal többen megnézik az embert, mint egy Audiban vagy egy Mercedesben. Ez az autó Magyarországon kuriózumnak számít, s nem mellesleg az egyik legszebb, legméltóságteljesebb japán cirkáló. 4945 milliméteres hosszával és 1,5 méteres magasságával tiszteletet parancsol, az autóstársak előzékenyek vele szemben. Egy kis frissességet elbírna ugyan még a forma, de így sem rossz, valóban nagyon stílusos.

Belső

Az utastér a 2,9 méteres tengelytávnak köszönhetően az egyik legtágasabb a kategóriában, a második sorban egyenesen fejedelmiek a körülmények. A bőrfotelekbe belesüpped az ember és pillanatok alatt el tud lazulni. Elöl érdekes módon kisebb méretűek a fotelek, mint várnánk, egy 190 centiméter magas sofőr már alacsonynak, kisméretűnek titulálná őket. Az M35h fényűzésben és a közérzetet javító, illetve kényeztető felszerelések tekintetében azonban az élvonalhoz tartozik. Gyönyörű, illatos és finom tapintású a bőrkárpit, igényes a kőrisfabetét, s a kezelőszervek kivitele is minőségi. Az ülés és a kormány kiszálláskor engedelmesen hátrahúzódik, az ülések fűthetők és szellőztethetők, van kormányfűtés, az automata légkondicionáló pedig tisztítja a levegőt és semlegesíti a szagokat. A műszerfal kialakítása egyedi és kifejezetten stílusos, átláthatósága azonban hagy kívánnivalót maga után. Eleinte keresgélni kell az alapfunkciókat és ki kell tapasztalni a multimédiás rendszer működését, aminek menet közben nem tanácsos nekiállni. Egy hátulütője van a hibrid meghajtásnak, mégpedig a villanymotort tápláló akkumulátor nagy helyigénye. Az M35h-ba lítium-ion telepet építettek, ami könnyebb és kisebb a régebbi típusú, elterjedtebb nikkel-metál-hidrid akkumulátoroknál, a csomagtartóból mégis elvesz 150 litert és lehetetlenné teszi annak bővítését. Ezt a kompromisszumot minden Infiniti M35h tulajdonosnak meg kell hoznia.

Motor, fogyasztás

Az Infiniti M35h hibrid meghajtó rendszerének összteljesítménye 364 lóerő, és a teljes, tehát a tisztán elektromos üzemmódban is haladni képes (full) hibridek közül ez a legfürgébb a világon. Az Infiniti 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és negyed mérföldes távon sincs ellenfele (13,9 mp). Az M35h a hibrid technika ellenére nem nehezebb a dízel változatnál, súlya körülbelül 1840 kilogramm, a gázpedál határozott lenyomására ezért úgy megindul, hogy a sofőrnek eláll a lélegzete. Csak úgy duzzad az erőtől. A 3,5 literes V6-os benzinmotor 306 lóerőt és 350 Nm nyomatékot mozgósít, s erőteljes gyorsításkor a 68 lóerős villanymotor is besegít neki a maga 270 Nm-es nyomatékával. Ettől olyan hátba vágó az autó gyorsulása.

Vezethetőség

Az M35h nem sportautó és nem is sportlimuzin. Szerencsére. Puha rugózása, kanyarban fokozott oldaldőlése, hosszú áttételezésű kormánya és a tapadást viszonylag hamar elvesztő hátsó kerekei miatt inkább egy elegáns túrázó, amely észrevétlenül falja a kilométereket. Városban és országúton, óvatos gyorsításkor illetve a sebesség tartásakor a benzinmotor minden alkalommal lekapcsol, az autó pedig hangtalanul, károsanyag-kibocsátás nélkül suhan, ami jó érzés. Menet közben nem érzékelhető a benzinmotor leállása és újraindulása, a hétfokozatú, elektronikus vezérlésű automataváltó pedig észrevétlenül, intelligensen teszi a dolgát. A tesztidőszak végén a fedélzeti számítógép által közölt 8,5-tel szemben 9,3 literes átlagfogyasztást mértünk, ami jócskán elmarad a gyári 7 literes értéktől, de egy ilyen képességekkel bíró autótól még mindig dicséretes.

Ár

Az Infiniti M35h 16,5 millió forinttól vásárolható meg, a minden földi jóval felszerelt GT Premium csúcskivitelért pedig 18 250 000 forintért lehet hozzájutni. Ebben egyedül a metálfényezés nincsen benne, így kijelenthető, hogy a japán luxusmárka hibridje a legjobb ár-érték arányú modell a mezőnyben.

Összegzés

Az M35h megmutatja, hogy milyen előnyöket kínál ma a hibrid technológia. Stílusos, gyors és kényelmes is, kár, hogy kicsi lett a csomagtartó.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek