Connect with us

technokrata

Teszt: Citroen C4 1.6 e-HDi

20120816132611.jpg

Autók

Teszt: Citroen C4 1.6 e-HDi

Közelít az élhez
Éppen csak annyira lett jó autó az új C4, hogy az első frissítés után még elégedettebbek legyünk vele.

Külső

Az új C4 úgy lett jó autó, hogy a külsejét tekintve visszalépés az elődhöz képest. A mostani modell tökéletesen jellegtelen, de nincs is ezzel semmi baj, mert aki villantani akar, annak ott a DS4. Furcsamód a C4 úgy tud unalmas lenni, hogy a részletmegoldásai kifejezetten szépre sikeredtek: az első fényszórók a legújabb divat szerint meredeznek, a légbeömlők is előírásszerűen nagyra vannak tátva, élek, vonalak, izgalmas domborulatok találhatók lépten-nyomon az autó testén, ám ha teszünk hátra tíz lépést, csak egy nagy gombócot látunk, ami a félhomályban akár egy Ford Focus, Opel Astra vagy valami hasonló is lehetne.

Belső

Az új C4-es kormányának közepe nem fix, hanem elforog a karimával együtt, és ha már a hagyományok kihipózásáról van szó, hiába keressük a középre helyezett digitális műszerfalat, annak is hűlt helye. Aki nem hiszi, az meg is tapogathatja a műszerfal tetejét, ott bizony csak gumiszerű műanyagot talál, amely puhaságban és minőségérzetben még a kategória etalonjának kikiáltott Golfét is veri. Az ülések mérete, formája és a szivacsok keménysége szintén a német konkurenciát idézi, remek az ergonómiájuk, így ha nem lógunk ki nagyon alul vagy fölül a konfekcióméretből, néhány pillanat alatt tökéletes vezetési pozíciót tudunk kialakítani. A fekete színű műszerfalat csak itt-ott töri meg egy-egy krómkeretbe foglalt légbeömlő, ám komornak és unalmasnak mégsem nevezhető az, amit maga előtt lát az ember, mert formai megoldások elviszik a szemet; itt egy kis hullám, ott egy rafinált ív, és máris otthonosan érezzük magunkat. Viszont a kormány fogása, az nem az igazi, Budapest-Szeged viszonylaton zsibbasztja a kezet. Magas utasoknak a lábtér és a fejtér is kevés hátul, a csomagtér élvezhetett előnyt, mert pótkerékkel is megvan 380 literes.

Motor, fogyasztás

Ebben a verzióban hengerenként kétszelepes és már 3600-nál 112 lóerős az 1.6 HDi, amely kiforrott és igen jó motor. Dízelhez mérten kulturáltan működik, bőséges erejével könnyű nekieredni a hegyeknek és biztonsági szempontból sem közömbös, ahogy országúton ellő a kamionok mögül. Túltöltéssel rövid időre 285 Nm-re ugrik a nyomaték, bár a 270 Nm is magasabb az átlagnál. Stop-start rendszere a ma piacon lévők közül talán a legjobb. Puhán rántja be a motort, nem érezni rázkódást és idejekorán, már a piros lámpához gurulva lelövi a HDi-t. A dízelmotor fogyasztása elhanyagolható tétel: városban kicsivel hat liter felett mértünk, Budapesten kívül be lehet rendezkedni 4,9 literes fogyasztásra, ha ráérősen és egyenletes sebességgel utazunk.

Vezethetőség

A motort és a közvetlen, ámde kissé túlszervózott és így meglehetősen érzéketlen kormányzást jól egészítette ki a C4 egyedülállóan puhára hangolt futóműve, amellyel valósággal át lehetett lebegni az úthibák felett. Ha sok franciás dolog nem is maradt a C4-ben, ez az egy azonban biztos pont, és lehet majd róla sokat beszélni: ilyen komfortérzetet nem adnak a német és távol-keleti konkurensek, bár azt azért tegyük gyorsan hozzá, hogy szép dolog, hogy így hintázik a C4-es, ám a legtöbb kategóriatársának már jóval igényesebb, többlengőkaros, multilink hátsó futóműve van. És talán nem is jön szélzaj a visszapillantók felől, mint a C4-ben.

Ár

Drága? Az. 6,5 milliós a listaár, de Exclusive kivitelben kitűnő a felszereltség. Van például kétzónás automata légkondicionáló, vakító fényre elsötétedő belső tükör, kivehető elemlámpa a csomagtérben, a parkolóhelyeket felmérő parkolóradar és 16 collos alufelni. A holttérfigyelés, a guminyomás-ellenőrzés és a sávelhagyásra figyelmeztető AFIL viszont feláras.

Összegzés

Éppen csak annyira lett jó autó az új C4, hogy az első frissítés után még elégedettebbek legyünk vele. Biztosak lehetünk benne: a franciák mindent kijavítanak majd, ami most nem lett az igazi.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek