Connect with us

technokrata

Teszt: Hyundai i30 1.6 GDI és 1.4 CRDi

20120815103703.jpg

Autók

Teszt: Hyundai i30 1.6 GDI és 1.4 CRDi

Mint a nagyok
Igazi, európai kompakt autó lett a Hyundai i30-as, méltó rivális a kategóriában. Kár, hogy nem olcsóbb.

Külső

Az i30 megjelenése végre izgalmas, a “folyékony szobrászat” formavilág ennek a modellnek is jól áll. Sportosabb és elegánsabb lett, miközben a külső méretei alig nőttek: két centiméterrel hosszabb, öt milliméterrel szélesebb és egy centiméterrel alacsonyabb elődjénél, de a 2650 mm-es tengelytávja nem változott. Feltűnőek a LED-es nappali fények, talán a hátulja sikerülhetett volna egy kicsit jobban, de így is karakteres.

Belső

A tervezői fantázia nem fogyott el a lámpáknál, így végre az utastér is izgalmas és stílusos. Bár nem minden anyag minősége kifogástalan, azért összességében mindenképpen nagy előrelépés az új belső, kellemes és minőségi hangulat járja át az utasteret. Nem csak külsőleg nőtt az i30, az utastér is tágasabb lett, több a tárolórekesz, és a csomagtartó 11 százalékkal nagyobb (378 liter). Kényelmes elöl (kicsit tán lehetnének keményebb tömésűek a cserébe kellően mélyre engedhető ülések), tágas hátul – rövidebb utat három felnőtt is bevállalhat (alig zavar be a kardánalagút). Az anyagminőség és a kidolgozás minőséginek tűnik, a műszerfal nagyon i40-es, komoly, átgondolt, könnyen kezelhető.

Motor, fogyasztás

A közvetlen befecskendezéses, 1,6-os benzines 135 lóerős, csúcsnyomatéka 164 Nm. Ereje pörgetve jön meg, alacsony fordulaton csipetnyit vérszegény. Nem szabad vele sietni, s akkor pihentetőn, s ha nem is étvágytalanul, de mértékletes fogyasztással teszi a dolgát – segít benne a 6-os, eltalált fokozatkiosztású váltó is. A gyár által ígért 5,7 l/100 km ugyan álomszerű, azonban az általunk mért 7,4 literes érték sem rossz annak fényében, hogy országúti poroszkálás helyett városban és sztrádán is hajtottuk. Az 1,4-es dízel az első kilométereken erőtlennek érződött az 1,6-os után, de tompasága szokható, a 220 Nm-es nyomaték pedig megszabadít a váltások kínjától. Hidegen kicsit hangos, később csendesebbé válik, fogyasztása viszont lehetne kedvezőbb a hat liter körüli mért értéknél, mert így nem érdemes az 1,6-os CRDi helyett választani.

Vezethetőség

A pedálok vajpuhák, a váltó vajpuha, a hátul független felfüggesztés és a viszonylag lágy futóműhangolás révén az úthibák zömét csak finoman tompítva érezzük úgy, hogy közben tempós kanyarodásnál az oldaldőlés sem jelentős. Az alulkormányzottság nem vészes, a fordulékonyság átlagos. A Flex Steer kormány Normal és Comfort állásban túlszervózott, Sport módban közelíti a közvetlent. Mivel a tervezők általában véve is jól kizárták az utastérből a zajokat, ezért utazni igazából sokkal nagyobb élmény az i30-asban, mint vezetni. Meglepően csendes az autó, a rugózási komfort is a kényelmes utazást támogatja.

Ár

Bevallottan a kategória három nagyfiújához (Astra, Focus, Golf) igazították az új i30 indulóárát. Mindkét tesztautóért ötmillió forintnál is többet kell a kasszában hagyni, ami a Hyundai jelenlegi presztízse mellett bátor, talán nem tart még itt a márka.

Összegzés

Újra nagy előrelépés az i30, ebben semmi kétség. Viszont attól, hogy a Hyundai prémiumautóként szeretné tálalni, nem az, így kicsit drágának mondható.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek