Connect with us

technokrata

Teszt: Mercedes-Benz B 200 CDI

20120813214337.jpg

Autók

Teszt: Mercedes-Benz B 200 CDI

Talán többet vártunk
Elődjéhez képest rengeteget fejlődött az új Mercedes-Benz B osztály, de akadnak bosszantó hiányosságai.

Külső

Bár a sajtóanyag szerint sokkal sportosabb az elődnél, valójában nem olyan hatalmas a különbség. Az újdonság 9 centiméterrel hosszabb, és 4 centiméterrel alacsonyabb, de elsősorban a dinamikus vonalak miatt tűnik vadabbnak. A tengelytávolság 8 centiméterrel csökkent, de ez mégsem jelent kisebb térkínálatot, ugyanis elhagyták a korábban egekig magasztalt szendvicspadló-szerkezetet, így nagyobb a lábtér, és alacsonyabban ülhetnek az utasok. A B osztály jellemzően tetszik az embereknek, pedig nem mondható igazán szépnek. De van karaktere és stílusa, az illesztési hézagok viszont itt-ott tolakodóan nagyok. Az előszériás tesztautó nem Kecskeméten, hanem Rastattban készült.

Belső

Az autó beltere is stílusosabb, mint az elődé. A szellőzők, a díszítések jól mutatnak, az anyagok sem rosszak, de összességében mégsem letaglózó a minőség. Néhol kicsit kemények az anyagok, kifejezetten ötlettelen, volkswagenes a műszerfal számlapja, és a fahatású műanyag betét sem túl igényes. A hangulaton nem segít a komor fekete beltér, ugyanakkor jót tett a feláras napfénytető. Kellemetlen kimondani, de néhol zörögnek a burkolatok, a furcsa fokozatkiosztású kézi váltó pedig nem esik igazán kézre, kényelmetlen kapcsolgatni. A hátramenettel tessék vigyázni, balra lent van, a kar felhúzásával lehet odakapcsolni, feltartottuk egy kereszteződés forgalmát, míg beletaláltunk. A Mercedes-Benz állítása szerint az új B osztályban nagyobb a hátsó lábtér, mint az S osztályban, ami jó reklám, de egyben nehezen hihető. Annyira azért nem korszakalkotó a térkínálat, bár az elődhöz képest érezhető az előrelépés.

Motor, fogyasztás

Az új, négyhengeres dízel a C-től az S-osztályig alkalmazott régi 2,2 literes blokk továbbfejlesztése, de a harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezéses erőforrás lökettérfogatát 1,8 literre csökkentették. Most először építik be keresztbe a Mercedes-Benz egyik modelljébe, a B 200 CDI-ben 136 lóerő leadására képes, 300 Nm-es maximális nyomatékát már 1600-as fordulatszámon leadja. Az ehhez párosított hatfokozatú váltó is újdonság, ez a hétfokozatú duplakuplungos váltó rokona, kis belső súrlódás és tömeg jellemzi. Az új motor nagyon jó karakterisztikájú, nagyjából ugyanazt tudja, mint a korábbi kétliteres, de a 300 Nm-t 1600-tól 3000-ig folyamatosan leadja. Étvágya is szerethető, hiszen városban maximum 6,5 liter/100 km-es átlagot mértünk, míg autópályán ez az adat bemegy 6 liter alá. Ez elsősorban a kategóriaelső légellenállásnak és a start/stop-rendszernek köszönhető, amely alapáron jár az autóhoz.

Vezethetőség

Ha sportautónak kellene nézni, akkor joggal várhatnánk vezetési élményt, azonban a tesztelt B osztály sokkal inkább takarékos családi egyterű, mint sportos kompakt. Ezen még az sem változtat, hogy a sportfutómű miatt kicsit jobb az útfogása, és a változó áttételezésű kormány is jár hozzá. Ettől függetlenül kanyarokban kicsit dülöngél, bár a végén meglepően jól betámaszt. Alapvetően minimálisan orrtolósra van hangolva, bármilyen veszélyhelyzetben nagyon meggyőzően avatkozik be az elektronika. Mercedeshez méltóan egészen kicsi, 11 méter átmérőjű körben megfordul. A fék határozott, jól adagolható.

Ár

Nem kell nagy szakértőnek lenni ahhoz, hogy az ember már előzetesen tisztában legyen azzal, hogy a B osztályú Mercedes nem fogja a Suzuki Swift vagy az Opel Astra eladási darabszámait produkálni a magyar piacon. Az ára ugyanis nem éppen egy átlag magyar állampolgárnak van kitalálva. A tesztelt B 200 CDi alapára ugyan “csak” 8,2 millió forint, de jobban felszerelve már inkább tízmillióba kerül, míg a tesztautó már a 12 milliót nyaldossa. Csak a panoráma-üvegtető 458 ezer forint, de a hifikhez a multimédiás csatlakozás is több mint nyolcvanezer.

Összegzés

Nagyszerű a B osztály dízelmotorja, de erősen kérdéses, hogy megéri-e az árát. Akinek fontos a Mercedes-csillag, annak feltétlenül, egyébként lehet, hogy van jobb ajánlat is a piacon.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek