Connect with us

technokrata

Teszt: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

20120808214645.jpg

Autók

Teszt: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

Kár érte
Elvileg akkora, mint egy Fiat Panda, mégis sokkal szűkebb. A kormány mögött olyan, mint egy kalitkában.

Külső

Apró ékszerdoboz, kategóriájában a legelegánsabb. Minden porcikájából árad a finomság, a nőiesség, a stílusosság, vérbeli olasz. Fantasztikus génekkel és elképesztően, megtévesztően vonzó külsővel bír; elképesztő, mert az ember nem tud másra koncentrálni, megtévesztő, mert elhiteti, hogy nincsenek is hibái. Pedig vannak és talán túl nőiesre is sikerült. A hátsó, rejtett kilincsek túl magasan vannak, kicsavart kézzel kell kezelni őket.

Belső

Határeset. Hasonlóan igényes próbál lenni, mint kívülről, de sok a kopogós műanyag, eltűnik az ékszerdobozhatás. Ami ennél is sokkal bántóbb, hogy az alapokat ugyan a Fiat Panda adja, de annál sokkal szűkebbnek érződik a kabin. A kormány mögött olyan, mint egy kalitkában, nagyon vékony plázacicának kell lenni ahhoz, hogy kényelmes legyen.

Motor, fogyasztás

Az 1,3-as Multijet 95 lóerős, 200 Nm csúcsnyomatékú változata régi ismerős. Teljesítményéből látszik, hogy az Ypsilon nem a száguldásra helyezi a fő hangsúlyt, ám az 1500-as fordulatszámnál jelentkező 200 Nm kellő lendülettel ruházza fel a kisautót. Ebből már az is látszik, hogy turbólyukra – szerencsére – nem nagyon kell számítani, tehát korai felkapcsolásokkor sem torpan meg váratlanul a kiskocsi, az ötfokozatú váltóval maximálisan kiaknázható a 95 lóerős teljesítmény. 

Vezethetőség

Ebben a kategóriában egyáltalán nem jeleskedik az Ypsilon. A futómű túl puha, nekem speciel egy olyan nőismerősöm sincs, akinek az ilyesmi bejönne. A váltó nem jó, az olaszos a legfinomabb jelző, ami illik rá, a kormányzás túlszervózott. A start-stop rendszer lehetetlenül rosszul működik, túl okos akar lenni, emiatt garantált a napi több lefulladás.

Ár

Pazar felszereltséggel, 1,3-as dízelmotorral majdnem 4,5 millió forintba kerül az Ypsilon. Aranyos, csini, de ilyen árcédulával nem lesz tucatautó. Ennyi pénz sok érte.

Összegzés

Lehetne jó is az Ypsilon, de nem tudom, kinek fejlesztették ezt a generációt. Nagyon a levegőben lóg, csak üde színfolt lesz az utakon.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek