Connect with us

Teszt: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

20120808214645.jpg

Autók

Teszt: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

Kár érte
Elvileg akkora, mint egy Fiat Panda, mégis sokkal szűkebb. A kormány mögött olyan, mint egy kalitkában.

Külső

Apró ékszerdoboz, kategóriájában a legelegánsabb. Minden porcikájából árad a finomság, a nőiesség, a stílusosság, vérbeli olasz. Fantasztikus génekkel és elképesztően, megtévesztően vonzó külsővel bír; elképesztő, mert az ember nem tud másra koncentrálni, megtévesztő, mert elhiteti, hogy nincsenek is hibái. Pedig vannak és talán túl nőiesre is sikerült. A hátsó, rejtett kilincsek túl magasan vannak, kicsavart kézzel kell kezelni őket.

Belső

Határeset. Hasonlóan igényes próbál lenni, mint kívülről, de sok a kopogós műanyag, eltűnik az ékszerdobozhatás. Ami ennél is sokkal bántóbb, hogy az alapokat ugyan a Fiat Panda adja, de annál sokkal szűkebbnek érződik a kabin. A kormány mögött olyan, mint egy kalitkában, nagyon vékony plázacicának kell lenni ahhoz, hogy kényelmes legyen.

Motor, fogyasztás

Az 1,3-as Multijet 95 lóerős, 200 Nm csúcsnyomatékú változata régi ismerős. Teljesítményéből látszik, hogy az Ypsilon nem a száguldásra helyezi a fő hangsúlyt, ám az 1500-as fordulatszámnál jelentkező 200 Nm kellő lendülettel ruházza fel a kisautót. Ebből már az is látszik, hogy turbólyukra – szerencsére – nem nagyon kell számítani, tehát korai felkapcsolásokkor sem torpan meg váratlanul a kiskocsi, az ötfokozatú váltóval maximálisan kiaknázható a 95 lóerős teljesítmény. 

Vezethetőség

Ebben a kategóriában egyáltalán nem jeleskedik az Ypsilon. A futómű túl puha, nekem speciel egy olyan nőismerősöm sincs, akinek az ilyesmi bejönne. A váltó nem jó, az olaszos a legfinomabb jelző, ami illik rá, a kormányzás túlszervózott. A start-stop rendszer lehetetlenül rosszul működik, túl okos akar lenni, emiatt garantált a napi több lefulladás.

Ár

Pazar felszereltséggel, 1,3-as dízelmotorral majdnem 4,5 millió forintba kerül az Ypsilon. Aranyos, csini, de ilyen árcédulával nem lesz tucatautó. Ennyi pénz sok érte.

Összegzés

Lehetne jó is az Ypsilon, de nem tudom, kinek fejlesztették ezt a generációt. Nagyon a levegőben lóg, csak üde színfolt lesz az utakon.



Szólj hozzá!

További Autók

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

TAG-Heuer-Carrera-Calibre-16-Chronograph-2019-Model-Updated-design-3

SmartWatch

Új modellekkel frissült a TAG Heuer Carrera Calibre kollekció

2019. szeptember 15. vasárnap
Honor Band 5_all_colours_1_web

Kütyük

Magyarországra is megérkezik a Honor Band 5

2019. szeptember 14. szombat
men's  watch, Men's Accessories, beautiful stylish watches

SmartWatch

Prémium okosórához prémium szíj dukál!

2019. szeptember 13. péntek
2019 OLED TV NVIDIA G-SYNC_1

Smart-TV

NVIDIA G-SYNC támogatást kapnak az LG 2019-es OLED televíziói

2019. szeptember 12. csütörtök
iphone11-5

SmartPhone

Ilyenek lettek és ennyibe fognak kerülni az új iPhone-ok

2019. szeptember 12. csütörtök

Dotkom