Connect with us

technokrata

Teszt: BMW 116i

20120807211337.jpg

Autók

Teszt: BMW 116i

Belevaló alapmodell
Nem sok öröme volt régen a 116i vásárlóinak, az 1,6-os turbómotor érkezésével most változott valami.

Külső

Bár az új modell 8,5 centiméterrel hosszabb, és minimálisan (2 cm) szélesebb, az autó körvonala drasztikusan nem változott. Ennek ellenére mégis hátrányára változott a megjelenése, mivel az első fényszórók furcsa formáját, valamint a Volkswagen Polóra hasonlító  hátsó lámpákat nehéz megszokni. A BMW mindenesetre hisz a formában, bár nehéz olyan embert találni, akinek az új jobban tetszik a réginél.

Belső

Az utastér hozza a BMW-s szintet, már nem csak tágas a belső, hanem jobb minőségű is. Szebb a műszerfal, jól mutatnak a kezelőszervek, de egy kicsit furcsa a középkonzol tetejére helyezett kijelző. Az elődben nem lehetett elférni hátul, most javult a helyzet, de a lábtér továbbra sem a kategória legnagyobbja. Ebben azonban már négy felnőtt elfér, a belső térkínálat körülbelül akkora, mint az egy generációval ezelőtti hármasban.

Motor, fogyasztás

Bár az autó külsőre megújult, a 116i esetében a motor ment át a legfontosabb változáson, hiszen a korábbi 122 lóerős 1,6 literes szívómotort turbófeltöltésűre cserélték. A teljesítmény mindössze 14 lóerőt emelkedett, de ennél is lényegesebb, hogy a 160 Nm-es forgatónyomatékból 220 Nm lett, amit 1350-as fordulatszámtól 4300-ig folyamatosan lead. A hihetetlenül egyenletes nyomatékleadás annak köszönhető, hogy a BMW kettős leömlésű (TwinPower) turbóját vetette be, amellyel sokkal kisebb a turbólyuk is, gyakorlatilag alig vehető észre, hogy turbós autóban ülünk. Az autó rendelkezik Driver Experience kapcsolóval is, amellyel a karaktere változtatható. A futómű ugyan nem adaptív, de a kormányzás rásegítését, a gázreakciót változtatni tudjuk, míg Eco Pro-módban optimalizálja a jármű működését. Nem csak a gázpedál érzékenysége változik, hanem az elektromos fogyasztók és a légkondicionáló működésére is odafigyel: mindent csak addig enged bekapcsolni, amíg szükséges. A fékezési energiát is hasznosítja, az üzemanyagtakarékos vezetéshez tippeket ad a váltásjelző, és van benne start/stop-rendszer is, amely lámpánál ácsorogva leállítja a motort, ha üresbe tesszük a váltót és felengedjük a kuplungot. A környezetre is figyelve nyolc liter körüli átlaggal simán el lehet járni az 1-essel.

Vezethetőség

Az inkább kényelemre hangolt futómű miatt nem olyan szívderítő a vezetési élmény, mint az elődben, de a változó rásegítésű szervokormány nagyon pontos, a hagyományos BMW váltóval pedig még mindig jó érzés váltogatni. Mivel kis motor dolgozik benne, ezért nem annyira alulkormányzott, mint a 120d, kellemes a súlyelosztása, de azért hiányzik belőle még egy kis erő. A teljes élményhez a szintén 1,6 turbós 118i lehet a megoldás, de az már 1,1 millióval drágább. Nem hivatalos információk szerint egyébként a két autó motorja teljes mértékben megegyezik, csupán az elektronikának köszönhető, hogy a 136-ból 170 lóerő lesz a 118i-ben.

Ár

A 116i alapára 6,3 millió forint, ami már önmagában sem kevés. A reklámokban láthattuk, hogy ez az autó kétféle karakterrel rendelhető: Urban vagy Sport. Azt azonban elfelejtik megemlíteni, hogy ez is feláras, 626 ezer forintba kerül mindkét lehetőség. A Sport Line már csak azért is szimpatikusabb, mert ehhez jár a jobban tartó, enyhén kagylósított ülés, aminek még az ülőlap hossza is állítható. Ehhez jön még a riasztó, az állítható szervokormány, és az Advantage Plus csomag (bőr multifunkciós kormány, lehajtható hátsó üléstámlák, tárolócsomag, eltolható első kartámasz, fényszórómosó berendezés, parkolóradar hátul, ködfényszóró, Xenon fényszóró, automatikus klímaberendezés, világításcsomag) 852 ezer forintért, és a tesztautó ára máris túlfutott a 8 milliós határon.

Összegzés

Feltétlenül előnyére változott a 116i, de ahhoz képest, amit kínál, még mindig kicsit drága. Viszont már nem ciki megvenni a majdnem alapmodellt.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek