Connect with us

Hirdetés

technokrata

Teszt: Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi

Autók

Teszt: Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi

Ó Júlia, miért vagy te Júlia?
Amilyen szép kívülről, sajnos akkora csalódás belülről. Jól megy, de ennél azért több kell.

Külső

A Giuliettánál minden ív, vonal, fénytörés és arány működik, pláne ebben a pirosban, amit csak az olaszok tudnak kikeverni. Bármerre járjunk vele, aki meglátja, hosszan kíséri tekintetével. Még a babakocsis anyukák és telefonáló üzletemberek is ott felejtik rajta a szemeiket, melyekben nem meglepettség vagy utálat, hanem a szépség szeretete és az elismerés csillog. Az eladólány megdicséri a benzinkúton, a mellettünk parkolók pedig rendszeresen körbejárják. Pedig közel áll a mai gombócformákhoz, csak egy vékony határvonal választja el attól, hogy átlagos legyen, de a Ferrarin innen pont ez adja az olasz autók báját.

Belső

Az anyagok annak ellenére sem tűnnek elég igényesnek, hogy a műszerfal egy nagy fémbetétet kapott és puha burkolatok is vannak rajta. A gombok és kapcsolók elrendezése inkább érdekes, mint logikus, ergonómiailag sem tökéletes. A műszerfal túl magas és a kormányt sem lehet elég alacsonyra engedni, de zavaróbb, hogy minden csak második megnyomásra reagál, a menürendszer pedig átláthatatlan és zavaros, még az USB-n hallgatott számok mappáit sem egyszerű előcsalogatni belőle.

Motor, fogyasztás

A 235 lóerős 1,8-as turbós benzines dolgozik az autóban. A Giulietta ezzel egy csapásra igazi kuriózummá vált a kategóriában, mert ilyen erős motort sehol máshol nem lehet kapni. Ennél erősebbet igen, de az már egy másik kategória. A Giulietta más, maga az egyszerre kényelmes és erős gran turismo-világszemlélet egy alsó-középkategóriásba gyömöszölve. A hangja pedig akár a mesében, egy rémmesében. A feltöltött motor hidegen olyan reszelős tónusban hörög, amire még a dízelek közül is csak kevesen képesek. Nem is bánom, hogy nyugodt, városi araszolás közben szinte nem is hallani felőle. A helyzetet megmentő kettős személyiségét a MiTóból ismerős DNA kapcsolónak köszönheti. A fogyasztást tíz liter alá vinni nem könnyű.

Vezethetőség

Kevés olyan nagyteljesítményű autó létezik, melynek lehetőségeit, ha megközelítőleg is, de ki lehet, vagy legalábbis ki merjük használni. A Giulietta ilyen, jogsiveszély nélkül is lehet vele egy jót autózni. Nem a hamis biztonságérzet miatt, hanem azért mert minden erejével megpróbál tenni róla, hogy ne faarcal üljük végig az együtt töltött órákat. Mindez talán abból fakad, hogy a QV nem egy GTA-szintű sportváltozat, hanem “csak” egy csúcsmodell, ami már van annyira erős, hogy végre kisgyerekként örülhessünk a szokatlanul élénk gázreakciónak.

Ár

Igazán kár lenne, ha a hétköznapi örömködésre való Alfa nem jönne szembe az utakon. Ezúttal nem szálltak el az árképzéssel, pedig abban a szerencsés helyzetben van a Giulietta, hogy gyakorlatilag nincs ellenfele a piacon. Szinte senki sem kínál ekkora motort és ennyi lóerőt egy nem dedikált sportmodellben. Több mint nyolcmillióért drágának tűnhet, de mégsem az.

Összegzés

Ha csak egy kicsivel igényesebb lenne a kidolgozása, letarolná a piacot. Így egy kellemes emlék, de igazából nem több.



Szólj hozzá!

További Autók

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés