Connect with us

technokrata

Menetpróba: Peugeot 208

20120420131314.jpg

Autók

Menetpróba: Peugeot 208

Nem baj, ha kicsi!
Elődjénél kisebb és könnyebb lett a Peugeot 208, többek között ezért sokkal jobb autó. Kipróbáltuk.

Elkészült a 200-as sorozat legújabb tagjával a Peugeot, a 208 ráadásul nagy feladatot kapott: ki kéne húznia a csávából a nehéz időket élő PSA-konszernt, amelynek helyzetét kiválóan jellemzi, hogy egyik párizsi irodaházát is el kellett adnia nemrég egy kis bevételért. Annak idején a 205-ösnek is a megmentő szerep jutott, tisztességgel el is végezte a feladatot, kvalitásai alapján a 208-asnak is minden esélye megvan erre.

A 207-eshez képest – változatlan tengelytáv mellett – 72 milliméterrel rövidebb lett a karosszéria, a 208-as 3965 milliméter hosszú. A korábbinál sokkal jobban sikerült a csomagolás, a méretcsökkenés ellenére a hátsó lábtér öt centivel, a csomagtartó űrtartalma pedig 15 literrel nőtt, most 285 literes. Ízlés kérdése, de a jelenlegi kisautós mezőnyben talán a 208-as néz ki legjobban, remekül mutat rajta a Peugeot új hűtőmaszkja és a hátsó részhez érve sem fogyott el a lendület. Három- és ötajtós változatban indul az értékesítés, előbbieket sportosabbra szabták, a hátsó ablakok mögötti kis krómnyúlvány tisztelgés a 205 GTi előtt.

A 208-as sokarcú kisautó: háromféle hűtőrács rendelhető hozzá, ráadásul több színben, ezekhez akár krómcsomag is választható, amely nagyon feldobja az autó megjelenését. Nemcsak kívül, hanem belül is teljes a megújulás, a kormányt, a műszerfalat és a középkonzolt is teljesen áttervezték. A kisméretű kormány mindössze 35 centiméter átmérőjű, gokartos vezetési élményt céloztak meg vele, valóban jó érzés tekergetni. A tervezési koncepció központi eleme az volt, hogy a műszeregységeket ne a kormány közepe és felső karimája között, hanem felette kelljen leolvasni, a siker teljesnek tűnik, bár biztos lesznek olyanok, akiknek a kormány teteje kitakar majd valamennyit a sűrű beosztású műszerek aljából.

Ötletes a műszeregység formája is, olyan, mintha ráültek volna a műszerfalpanel tetejére és kilapították volna őket, ha ezek a remek ötletek nem, akkor semmi nem adja el ezt az autót. Készült egy új, érintőképernyős navigációs egység is a 208-ashoz, a feláras berendezés kezelése a gyári dicséretek ellenére kicsit bonyolult, a navigáció is hajlamos az eltévedésre, de összességében remekül illeszkedik az utastér hangulatába.

Új anyagok használatával jelentősen csökkent a 208-as tömege, az alapmodell több mint 250 kilóval könnyebb a 207-esnél. Azonos motorizációt (például 1.4 HDi) figyelembe véve már csak 114 kiló a mínusz, de ez is dicséretes ahhoz képest, hogy a biztonsági előírások betartása miatt nehezebbek szoktak lenni az új modellek. A menetpróbán, a 120 lóerős 1,6-os benzinmotorral nem éreztük a súlycsökkenés áldásos hatásait, a VTi-vel nem mutatott túlzottan kirobbanó formát az autó, csak pörgetve jött lendületbe. Feltűnő volt az utastér csendessége, még jóval a megengedett autópályatempó felett is lehetséges a beszélgetés.

Nem kifejezetten jó, de nem is rossz a próbált ötfokozatú, és az 1,6-os dízelhez kapcsolódó hatfokozatú kézi váltó, a francia átlagnál jobbak, de az igazán precíz kapcsolási érzet még hiányzik belőlük. A menetpróbán jobbnak tűnt az 1,6-os, 92 lóerős dízel, a magyar kisautós mezőnyben azonban 86 százalékos a benzines modellek részaránya, így valószínűleg nem sokan választják majd. Az új háromhengeres benzineseket, a 68 lóerős egyliterest és a 82 lóerőst 1,2-est sajnos nem próbálhattuk, ezek turbófeltöltővel is elérhetőek lesznek. A 208-as futóműve kellemes vezetési élményt nyújt, túlzott sportossággal viszont nem vádolható.

Május 5-én indul az értékesítés Magyarországon, húzómodellnek az ötajtós, 1,2-es Active modellt várja az importőr. Ennek ára 3,59 millió forint lesz, ESP-vel, hat légzsákkal, tempomattal, első elektromos ablakokkal, CD-s rádióval, klímával és ködlámpával. Extrázni szinte a végtelenségig, jóval ötmillió forint fölé lehet, érdekesség viszont, hogy elektromos hátsó ablakokat kizárólag a legmagasabb, Allure felszereltségi szinthez adnak, ott is csak 50 ezer forintért. Az érintőképernyő alapáron jár a csúcsfelszereltséghez, a középső Active szint esetén 105 ezer forintos a felára. A CD-lejátszó ára további 20, a navigációé 130 ezer forint. Az árlista egyébként – klíma és audiorendszer nélkül, de ESP-vel és tempomattal – 2,95 millió forinttól indul, az ötajtós felár 150 ezer forint.

A menetpróba a PSA-konszern nagyszombati gyárának megtekintésével zárult, ahol élőben is végignézhettük, hogyan készül egy 208-as.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd