Connect with us

technokrata

Menetpróba: Peugeot 208

20120420131314.jpg

Autók

Menetpróba: Peugeot 208

Nem baj, ha kicsi!
Elődjénél kisebb és könnyebb lett a Peugeot 208, többek között ezért sokkal jobb autó. Kipróbáltuk.

Elkészült a 200-as sorozat legújabb tagjával a Peugeot, a 208 ráadásul nagy feladatot kapott: ki kéne húznia a csávából a nehéz időket élő PSA-konszernt, amelynek helyzetét kiválóan jellemzi, hogy egyik párizsi irodaházát is el kellett adnia nemrég egy kis bevételért. Annak idején a 205-ösnek is a megmentő szerep jutott, tisztességgel el is végezte a feladatot, kvalitásai alapján a 208-asnak is minden esélye megvan erre.

A 207-eshez képest – változatlan tengelytáv mellett – 72 milliméterrel rövidebb lett a karosszéria, a 208-as 3965 milliméter hosszú. A korábbinál sokkal jobban sikerült a csomagolás, a méretcsökkenés ellenére a hátsó lábtér öt centivel, a csomagtartó űrtartalma pedig 15 literrel nőtt, most 285 literes. Ízlés kérdése, de a jelenlegi kisautós mezőnyben talán a 208-as néz ki legjobban, remekül mutat rajta a Peugeot új hűtőmaszkja és a hátsó részhez érve sem fogyott el a lendület. Három- és ötajtós változatban indul az értékesítés, előbbieket sportosabbra szabták, a hátsó ablakok mögötti kis krómnyúlvány tisztelgés a 205 GTi előtt.

A 208-as sokarcú kisautó: háromféle hűtőrács rendelhető hozzá, ráadásul több színben, ezekhez akár krómcsomag is választható, amely nagyon feldobja az autó megjelenését. Nemcsak kívül, hanem belül is teljes a megújulás, a kormányt, a műszerfalat és a középkonzolt is teljesen áttervezték. A kisméretű kormány mindössze 35 centiméter átmérőjű, gokartos vezetési élményt céloztak meg vele, valóban jó érzés tekergetni. A tervezési koncepció központi eleme az volt, hogy a műszeregységeket ne a kormány közepe és felső karimája között, hanem felette kelljen leolvasni, a siker teljesnek tűnik, bár biztos lesznek olyanok, akiknek a kormány teteje kitakar majd valamennyit a sűrű beosztású műszerek aljából.

Ötletes a műszeregység formája is, olyan, mintha ráültek volna a műszerfalpanel tetejére és kilapították volna őket, ha ezek a remek ötletek nem, akkor semmi nem adja el ezt az autót. Készült egy új, érintőképernyős navigációs egység is a 208-ashoz, a feláras berendezés kezelése a gyári dicséretek ellenére kicsit bonyolult, a navigáció is hajlamos az eltévedésre, de összességében remekül illeszkedik az utastér hangulatába.

Új anyagok használatával jelentősen csökkent a 208-as tömege, az alapmodell több mint 250 kilóval könnyebb a 207-esnél. Azonos motorizációt (például 1.4 HDi) figyelembe véve már csak 114 kiló a mínusz, de ez is dicséretes ahhoz képest, hogy a biztonsági előírások betartása miatt nehezebbek szoktak lenni az új modellek. A menetpróbán, a 120 lóerős 1,6-os benzinmotorral nem éreztük a súlycsökkenés áldásos hatásait, a VTi-vel nem mutatott túlzottan kirobbanó formát az autó, csak pörgetve jött lendületbe. Feltűnő volt az utastér csendessége, még jóval a megengedett autópályatempó felett is lehetséges a beszélgetés.

Nem kifejezetten jó, de nem is rossz a próbált ötfokozatú, és az 1,6-os dízelhez kapcsolódó hatfokozatú kézi váltó, a francia átlagnál jobbak, de az igazán precíz kapcsolási érzet még hiányzik belőlük. A menetpróbán jobbnak tűnt az 1,6-os, 92 lóerős dízel, a magyar kisautós mezőnyben azonban 86 százalékos a benzines modellek részaránya, így valószínűleg nem sokan választják majd. Az új háromhengeres benzineseket, a 68 lóerős egyliterest és a 82 lóerőst 1,2-est sajnos nem próbálhattuk, ezek turbófeltöltővel is elérhetőek lesznek. A 208-as futóműve kellemes vezetési élményt nyújt, túlzott sportossággal viszont nem vádolható.

Május 5-én indul az értékesítés Magyarországon, húzómodellnek az ötajtós, 1,2-es Active modellt várja az importőr. Ennek ára 3,59 millió forint lesz, ESP-vel, hat légzsákkal, tempomattal, első elektromos ablakokkal, CD-s rádióval, klímával és ködlámpával. Extrázni szinte a végtelenségig, jóval ötmillió forint fölé lehet, érdekesség viszont, hogy elektromos hátsó ablakokat kizárólag a legmagasabb, Allure felszereltségi szinthez adnak, ott is csak 50 ezer forintért. Az érintőképernyő alapáron jár a csúcsfelszereltséghez, a középső Active szint esetén 105 ezer forintos a felára. A CD-lejátszó ára további 20, a navigációé 130 ezer forint. Az árlista egyébként – klíma és audiorendszer nélkül, de ESP-vel és tempomattal – 2,95 millió forinttól indul, az ötajtós felár 150 ezer forint.

A menetpróba a PSA-konszern nagyszombati gyárának megtekintésével zárult, ahol élőben is végignézhettük, hogyan készül egy 208-as.



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek