Connect with us

technokrata

Teszt: Hyundai Elantra 1.6i Style A/T

20120405093906.jpg

Autók

Teszt: Hyundai Elantra 1.6i Style A/T

Imádja a világ
A Hyundai Elantra a világ második legnagyobb példányszámban eladott autója volt tavaly. Méltán?

Külső

Ismét egy Hyundai, amelynek nagyon jól áll a koreai márka aktuális arculata. A lényegében az i30 négyajtós változatának számító Elantra tavaly meghódította a világ szívét, a földkerekség második legnagyobb példányszámban eladott modellje volt a Toyota Corolla/Auris kettős mögött, ráadásul csak néhány ezer darabbal maradt le. Amerikában akkora rá az igény, hogy a helyi gyártóüzemek maximális kapacitása sem elég, Koreából kell kiegészítő szállítmányokat küldeni, hogy jusson az Elantrából minden vevőjelöltnek.

Magyarországon hagyományosan nagy presztízse van a szedánoknak, a vásárlók szeretik a lépcsőshátú modelleket, a csak néhány európai piacon forgalmazott Elantrával is nehéz úgy leparkolni, hogy ne bámulják meg. Igazán újszerű formai megoldása nincs, riválisaira hasonlít is meg nem is, ennyi pedig éppen elegendő ahhoz, hogy mindenki felfigyeljen rá. A tesztautó különleges kékmetál színe is mágnesként vonzza a tekinteteket.

Belső

A belső tér hangyányival kevésbé ötletes, mint az autó külseje, ez magyarázható azzal, hogy a fejlesztés során elsősorban az amerikai piacra koncentráltak, ahol – nincs mit szépíteni – hagyományosan kevésbé igényes autókat értékesítenek. Jól mutat a bézs színvilág, a feláras napfénytetőn beáramló fény is javítja a hangulatot, de tény, hogy a Hyundai Rüsselsheimban fejlesztett modelljei kifinomultabbak, középkonzoljuk összetettebb és funkciódúsabb.

Az európai autókban az anyagok is jobbak, az Elantra ezüst színűre fújt műanyagjai nem túl jó tapintásúak és kopogósak, a színes képernyő meg teljesen felesleges, mert navigáció felárért sem rendelhető. Az összeszerelési minőség az Elantrában is jó, nem lehet panasz az első és hátsó lábtér méretére sem, hátul ellenben fejben szűkös lehet az autó 180 centiméteres testmagasság felett. Az oszlopok kilátásnehezítően vaskosak, a csomagtartó 485 literes, de jól pakolható. A zsanérok szabadon lógnak, nem kaptak burkolatot.

Motor, fogyasztás

Az Elantra csak egyetlen motorral, 1,6 literes benzinessel kapható. Noha lökettérfogatilag egyformák, ez a blokk nem egyezik a például a Velosterhez és a Kia több modelljéhez rendelhető, közvetlen befecskendezéses 1.6 GDI-vel, ez még egy korábbi fejlesztés. Teljesítménye 132 lóerő, ami ahhoz elég, hogy izgalommentesen juttassa el az autót A-ból B-be, hatfokozatú kézi váltóval valószínűleg életre valóbb, mint a próbált automatával.

Mint sokszor, az automata váltós kényelemnek az Elantra esetében is ára van, nehéz a fogyasztást nyolc liter alatt tartani. Annak ellenére van így, hogy a váltó próbál takarékos lenni és szorgalmasan villogtatja az Eco feliratot a műszerfalon.

Vezethetőség

Az Elantra az i30 (most már előző generációjának) padlólemezére épül, tengelytávja 2700 milliméter. Ez nem jelenti azt, hogy a mérnökök mindent átvettek a ferdehátútól, az i30 független hátsó felfüggesztését például kihagyták, sima csatolt hosszlengőkarokat alkalmaztak helyette. Vezetési élmény szempontjából nem nyújt túl sokat az autó, a hangolásra a korrekt jelző illik leginkább, a konzervatívabb vevőknek fog jobban tetszeni.

A hatfokozatú automata váltó olykor meglepően lassú, késve reagál, padlógázas gyorsításoknál másodperces gondolkodási időt produkál, csak az ikszelje be az extralistán, akinek valóban nagyon fontos a kényelem. Éppen az Elantra előtt próbáltuk a szintén automata váltós i40 kombit, túlzás nélkül ég és föld a különbség a két váltó között. Steril a kormányzás, a nagy felnik miatt az úthibák dobálják az autót.

Ár

Minden Kiánál és Hyundai-nél elismételjük, hogy nagyon jó az irány, egyre jobbak az autók, de az árazás is ehhez igazodik. Az Elantra ebből a szempontból kilóg a sorból, mert az amerikai célpiac miatt kevésbé jó autó, mint az i30 és i40, de így sem olcsó. Manuális váltóval, mindenféle feláras extra nélkül 4,99 millió forint az alapár, bár a felszereltség is viszonylag gazdag.

Kár, hogy a fékekre ez nem igaz: egy kompakt szedán esetében kicsit furcsa, ha ötmillió forintért hátsó dobfékeket adnak, márpedig első-hátsó tárcsafék csak a jobban felszerelt modellekhez jár. Az automata váltó felára 340 ezer forint, így már 5,34 milliós alapnál járunk, a tesztelt Style kivitel a Santorini kékmetál fénnyel és napfénytetővel majdnem 6,9 millióba kerül. Sok? Sok bizony.

Összegzés

Formailag nagyon jól sikerült szedán az Elantra, műszaki tartalma és ára miatt azonban nem olyan jó vétel, mint bejáratott nevű kategóriatársai. Több motorral és jobb árazással lenne esélye a Ford Focusszal, Volkswagen Jettával és társaival szemben, jelentős flottakedvezménnyel viszont nagyon jó kis cégautó lehet belőle.

Műszaki adatok

hosszúság (mm) 4530
szélesség (mm) 1775
magasság (mm) 1445
tengelytáv (mm) 2700
csomagtér (l) 485
saját tömeg (kg) 1161
motor S4/16 benzin              
lökettérfogat (cm3) 1591
teljesítmény (LE/perc) 132/6300
nyomaték (Nm/perc) 161/4850
váltó automata/6
végsebesség (km/h) 195
gyorsulás 100-ra (s) 11,6
vegyes átlagfogyasztás (l/100 km) 7,0
CO2-kibocsátás (g/km) 162
alapár (Ft) 5 340 000



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd