Connect with us

technokrata

Teszt: Citroen C3 e-HDi 90

20120322092258.jpg

Autók

Teszt: Citroen C3 e-HDi 90

Férfiasan nőies
Csinált a Citroen egy nőies külsejű kisautót, férfias vezethetőséggel. Egész jó párosítás.

Külső

Az új Citroen C3 gyakorlatilag nem sokban különbözik elődjétől, pedig teljesen újratervezték. Ha egyébként nem lenne világos, a méretadatokból ez egyértelműen kiolvasható, a tengelytáv minimális növekedése mellett a karosszéria látványosan kiterebélyesedett.

Ugyan az autógyártók nem szeretik az efféle skatulyázásokat, a C3 továbbra is Az Igazi Női Autó, csinos, aranyos, tökéletesen látszik, hogy a tervezésnél nem a férfiak szívét próbálták meghódítani. De ez nem is baj, második autó is sok családba kell az anyukáknak.

Belső

Nagyon jót tett a belső térnek, hogy nagyobbra szabták a karosszériát, nemcsak elöl van hely, hátul sem kell szorongani. A fej- és lábtér megfelelő méretű, az ülések tömése átlagos, de semmiképp sem kényelmetlenek. Nem lehet panasz a felhasznált anyagok minőségére és az összeszerelésre sem, a hangulat viszont lehetne kicsit vidámabb, ötletesebb formákat is kaphattak volna a műszerek.

Nagy dobás a C3-hoz rendelhető Zenith panoráma szélvédő, az elöl ülők feje búbjáig nyújtózó üvegfelület pazar kilátást és térérzetet biztosít, még a valamivel nagyobb szélzaj ellenére is megéri a 109 ezer forintos felárat. Ha nagyon süt a nap, a tetőkárpitból előhúzható árnyékolóval lehet segíteni a helyzeten. Az autó csomagtartójával sem okoz csalódást, kereken 300 literes, ekkora tér bőségesen elegendő egy nagybevásárláshoz is.

Motor, fogyasztás

Az autóra aggatott mikrohibrid jelölés erős túlzás, az e-HDi változatok valójában az alapfelszerelésként járó start-stop rendszerrel tudnak többet az alapmodelleknél. Az 1,6 literes dízelmotor 92 lóerős változata mindenféle túlzás nélkül tökéletes választás a C3-hoz, dinamikusan, agilisan mozgatja az autót, a nőies karakter mellé játékosságot ad. Szinte soha nincs olyan, hogy kevésnek érződik a motor, bőven van benne tartalék, nagyobb dízeleket megszégyenítő rugalmassággal reagál a gázadásra.

Az utastérben nem tolakodó a hangja, jók a szigetelések. Mivel az autót még a nappal is mínusz tíz fok alatti hidegrekordokban próbáltuk, a start-stop rendszer működéséről nem nagyon tudunk beszámolni: állítólag nagyon jó, nálunk érthető okokból nem tudott annyira felmelegedni a motor, hogy a rendszer is teljes erővel beindulhasson. Néhányszor bekapcsolt, olyankor nem volt vele gond, a kuplung lenyomására rögtön felbrummogott a motor. A farkasordító hidegben szó sem lehetett a gyári fogyasztási érdekek reprodukálásáról, a kicsivel hat liter feletti átlagot az időjárásnak tudjuk be.

Vezethetőség

Bizonyos szempontból furcsa autó a C3-as, nőiességét mindenképpen kompenzálni akarták a mérnökök. Sikerült is nekik, az autó vezethetősége egy vagány, férfias modell karakterét hozza. Többé-kevésbé sportos a futómű, de inkább kompromisszumos a hangolás, hogy mindenkinek jó legyen, viszont a legkisebb kormánymozdulatra is csibészesen ugrik a C3-as.

Ez a játékosság minden arcra mosolyt csal, az autóban ülve el is hisszük a gyártók által sokat ismételgetett mantrát, miszerint nincs olyan, hogy női autó. Nem rossz a váltó, de nem is különösebben emlékezetes, francia márkához képest egész jól megvezetett a kar és akadozásra sem hajlamos. Kicsit szomorú, hogy a spórolás jegyében hátulra dobfék került, csak a VTi 120 és e-HDi 110 kivitelekhez jár a tárcsa-tárcsa kombó.

Ár

A C3 árlistája 1,1 literes benzinmotorral és alapfelszereltséggel 2,99 millió forinttól indul, ám ebből a modellből még a klíma is hiányzik. A jól felszerelt dízel tesztautó legkevesebb 4,46 millió forintért szerezhető meg, erre jön még a metálfényezés, a panoráma szélvédő és sok kisebb extra felára.

Ez nem kevés, de a kínált műszaki tartalommal összhangban van, hasonlóan dinamikus, dízel kisautót a riválisok sem kínálnak lényegesen jobb áron.

Összegzés

(Mikro)hibridnek kevés, tisztességes kisautónak tökéletes a C3. Nem egy élménybomba, de azok, akiknek szánták, nagyon fognak örülni neki. Jó a dízelmotor, de azért nagy kérdés, hogy megér-e 600 ezer forintos felárat az azonos felszereltségű, 95 lóerős, 1,4-es benzinmotorhoz képest. Átlagos futásteljesítmény alatt ezt a különbséget nehéz kigazdálkodni, pláne második autóként.

Műszaki adatok

hosszúság (mm)

3941
szélesség (mm) 1728
magasság (mm) 1524
tengelytáv (mm) 2466
csomagtér (l) 300
saját tömeg (kg) 1085
motor S4/8 dízel
lökettérfogat (cm3) 1560
teljesítmény (LE/perc) 92/4000
nyomaték (Nm/perc) 230/1750
váltó kézi/5
végsebesség (km/h) 182
gyorsulás 100-ra (s) 11,3
vegyes átlagfogyasztás (l/100 km) 3,7
CO2-kibocsátás (g/km) 98
alapár (Ft) 4 460 000



Szólj hozzá!

További Autók

Technokrata a Face-en

Tesztek