Connect with us

Teszt: CNS Globe Triton – dupla navigáció erőből

cns globe triton

egyéb kütyük

Teszt: CNS Globe Triton – dupla navigáció erőből

A “célfeladatra céleszközt” elvnek megfelelve készült a CNS Globe Triton, amely igen olcsón, igen nagy erőt képvisel a PNA-k között. Ez a navigációs szárnysegéd a nevéhez méltóan kétéltű, mert egyszerre két különböző szoftvert is tudunk rajta használni, így vele aztán tényleg soha nem tévedhetünk el.

Nagyon élvezem azokat a pillanatokat, amikor kellemes meglepetések érnek. A CNS persze sokszor okozott már nekem kellemes meglepetést, mert ahogyan a készülékeik árait belövik, azon az igen kedvező árfekvésen én magam sok jót nem néznék ki elektronikai berendezésekből. De valahogy nekik mindig sikerül úgy eltalálni a vékony vonalat, ami a még olcsón forgalmazható, de még nem gagyi eszközöket jelenti, hogy egyre-másra ér a döbbenet, amikor a kezembe kapok a CNS-től valamit. Most éppen a CNS Globe Triton vendégeskedett nálam és ebben a tesztben remélem sikerül megmutatnom azt, hogy bőven 20 ezres alatt (a teszt megjelenésének napján már 16.345,- magyar forintért) is lehet jó autós GPS-t kapni.

DSC09483_resize

Az első és legfontosabb kérdés, hogy 2015-ben miért vegyen az ember PNA-t, azaz kifejezetten a navigációra kihegyezett céleszközt? Miért költsünk ilyesmire, amikor az okostelefonunk is tud navigálni? A kérdés teljesen jogos, a válasz pedig egyszerű: az ilyen PNA-k, azaz Személyes Navigációs Segédek azért jók, mert megbízhatóan teszik a dolgukat. Nem hibáznak, nem merülnek le, nem fagynak ki. És hogy ez mennyire fontos dolog, arra mi sem lehetne jobb példa, minthogy amikor most ezt a tesztet ütöm be a számítógépbe, a húgocskám éppen Zalaegerszegről hív telefonon, hogy ott áll valami bevásárlóközpontnál és a telefonja azt írta ki, hogy éppen nincs térerő és így nem tud eltalálni a termálfürdőbe. Ennyit arról, hogy okostelefonnal is lehet navigálni…

DSC09484_resize

Nagyon lényeges momentum a PNA-knál – és ez így van a CNS Globe Triton esetében is -, hogy MIN-DEN tartozékot megkapunk ahhoz, hogy a készüléket az autóba helyezve csak el kelljen indulnunk. Esetünkben a CNS Globe Triton dobozában az adatkábel és egy headset (mikrofonos fülhallgató) mellett ott a szélvédőre tapasztható tapadókorongos tartó és a készülék rögzítéséhez szükséges bölcső is.

DSC09504_resize

Ez utóbbi HR-kompatibilis, azaz a legnagyobb autóstartó-gyártó, a Herbert Richter Gmbh négypontos tartóihoz is passzol. Nem kell hát nekünk vadászgatni a tartozékokat, kicsomagoljuk, összepattintjuk és hajrá! Apró finomság, hogy a bölcső hátulján kis kihajtható lábacska van, ezzel filmnézéskor támaszthatjuk meg a készüléket.

DSC09502_resize

Miután kiörömködtük magunkat a tartozékokon, vessünk egy pillantást magára a készülékre! Matt fekete, gumis (rubber finish) borítást kapott, ezzel egyrészt nagyon minőségi összhatást kelt, másrészt nem csúszik és nem gyűjti az ujjlenyomatokat sem. Ha mégis összekennénk, egy nedves ronggyal hamar tisztára törölhető és a puhasága ellenére nem hajlamos a karcolódásokra sem.

DSC09498_resize

Körbeforgatva szabványos 3,5 milliméteres jack-aljzatot találunk, ebbe lehet bedugni a dobozban kapott fülest a zenehallgatáshoz, filmnézéshez, játékokhoz vagy akár a navigációhoz. A gépnek van belső tárhelye is 4GB-nyi, de 32 GB-ig microSDHC kártyával bővíthető, mert van ehhez is egy fogadó aljzat.

DSC09506_resize

A töltést és az adatforgalmat miniUSB csatlakozón keresztül tudjuk megoldani, a töltéshez kapott szivargyújtós töltő 1,5 A-t ad le. Mivel a gép miniUSB kábelen keresztül fogadja az energiát is, a lakásban egy teljesen átlagos USB aljzatról is rá tudunk tölteni, így ha az út előtt szeretnénk az autótól távol buherálni, megtehetjük ezt is. A készülék tetején egy bekapcsológomb árválkodik, hangerő szabályozásra alkalmas gombokat nem találunk. A hátlapon a hangszóró nyílása, amiből egyébként rém hangosan üvölt ránk a navigáció, ha maximumra hangosítjuk és ezért nagyon zajos járművekben is jól fogjuk hallani az utasításokat. A hátlapon van egy reset gomb is, erre nem nagyon lesz szükségünk soha.

DSC09511_resize

A beüzemelés, azaz a használatbavétel ketté ágazik, mert a CNS Globe Triton két változatban kapható a ConCorde-nál. Az egyikben kapunk hozzá egy CNS MAP8 EU szoftvert, amely iGO alapú annak minden finomságával. Ebben a változatban a szoftver ára rájön még a készülék árára, így azoknak, akik nem rendelkeznek saját szoftverrel összesen 37.489,- magyar forintot kell leszurkolniuk és semmi más dolguk nincs, mint kicsomagolni, betenni a kocsiba és elindulni vele.

DSC09496_resize

Azoknak viszont, akiknek van valamilyen WinCE rendszeren működő szoftverjük, egy kicsit olcsóbb az indulás. Ebben az esetben ugyanis a mai napon már 16.345,- forintért találhatunk webáruházakban szoftver nélküli CNS Globe Triton készüléket az összes tartozékkal, amelyre aztán a saját szoftverünket kell feltelepítsük. És itt jön az egyik meglepetés, amit a bevezetőben már említettem, mert a PNA menüjében két szoftver is beállítható, így két egymástól teljesen független rendszer üzemeltethető egymás mellett, amelyek között a váltás csak egy gombnyomás lesz. Aki tehát szereti magát bebiztosítani, annak ezt a gépet nagyon ajánlom! Nem kell mást tenni, mint a szoftver indítási fájlját megadni egyszer, a másikét megadni másodszor és ezután miénk a világ.

DSC09497_resize

Ha mondjuk van iGO-nk, azt kártyáról üzemeltethetjük és ilyenkor a belső memória teljesen a miénk. Azaz egy teljes Európa iGO mellé feltehetünk mondjuk egy teljes Európa Sygic-ot is, és egyből kétféle térképkészletünk lesz. Ez nagyon jó esélyt ad arra, hogy ha valami az egyik térképen nincs rajta, az a másikon rajta legyen. Ha van egy iGO-nk TopMap vagy NavteQ térképekkel és hozzá egy Sygic TeleAtlas térképekkel, az már egészen magabiztossá tehet minket.

DSC09499_resize_mas

A használat során azt fogjuk tapasztalni, hogy a CNS Globe Triton kicsit túl van méretezve a rá váró feladathoz képest. Ez abban nyilvánul meg, hogy például egy 2500 kilométeres utat 15-20 másodperc alatt tervez meg és az összes navigációs műveletet félkézzel elvégzi. Magyarországon belüli, néhány száz kilométeres utakat szemmel nem is követhető sebességgel dob fel a képernyőre. Az Mstar MSB2531-es processzor adja a lelkét, ez a 800 MHz-es dualcore (2 magos) proci és a csipszettje nagyon kedvelt pont a PNA-k gyártói körében. Van is a magyar piacon ezzel a chipsettel szerelt navigációs eszköz több is, csak vagy kisebb a képernyője (és annak felbontása), vagy éppen 6000 forinttal drágább.

DSC09505_resize

A PNA megbízható működéséhez persze egy jó GPS-vevő is kell, az MSR2112 ilyen. Első használatkor egy percet is elszórakozott a holdak megtalálásával, de ezután már 3-5 másodperc alatt elkapja a fonalat. Korlátozott vételi viszonyok között sincs vele gond, ezért belvárosban, hegyek között is szépen teljesít, sőt nekem még a garázsban sem ejtette el a jelet. Mindez azt eredményezi, hogy a navigáció problémamentes lesz és ha az ember belegondol, hogy mindezt nem egészen 17 ezresért kapta, akkor azért mosolyra húzódik ám a száj.

DSC09513_resize

A torta tehát ilyen, nézzük egy kicsit meg a habot is rajta! A kiegészítő funkciók között számos unaloműző és hasznos dolgot találunk. A filmek lejátszására ez a képernyőméret és a 800×480 pixeles felbontás már tökéletesen alkalmas és amikor éppen nem navigálunk, a gyereket is el tudja szórakoztatni a CNS Globe Triton.

DSC09488_resize

A hangszórója is elég erős, de a hozzá kapott fülessel még minket sem zavar a kocsi hátsó ülésén nézett mese. Az AVI, a DIVX, de még az MKV is megy neki, konvertálás nélkül viszi a nagy bitrátájú filmeket is. Ha beleteszünk egy 32 GB-os kártyát, arra teljes estés filmből vagy 40 darab ráfér, de a belső memóriánk szabadon lévő részébe is bemásolhatunk ötöt. Ez életet menthet és segít elkerülni az “Ott vagyunk már?” vagy a “Mikor érünk már oda?” típusú helyzeteket.

DSC09486_resize

Természetesen van zenelejátszó, vannak játékok és van még e-könyv olvasó is. Ez utóbbit ajánlom azoknak, akik nem akarnak papír útikönyveket magukkal cipelni. Azt nem gondolom, hogy a Háború és békét ezen fogjuk elolvasni, de elektronikus formátumban nagyjából az egész világ összes nevezetes városának turistakönyve ráfér, és ez is jól jöhet a nyaralásnál. Persze szeretni fogjuk az átváltót is, amivel mindent mindenbe át lehet számoltatni. A képnézegetőt azok fogják sokra értékelni, akik nem akarják kivárni a hazaérkezést, hanem a fényképezőgépből áttett fotókat már menet közben szeretnék megnézni. Ehhez sem kell más, minthogy a fényképezőgépben is microSD kártya legyen.

DSC09494_resize

Akik szeretnek a Win CE-vel buherálni, azoknak tetszeni fog a menüből előhívható Windows felület, de csendben megsúgom, hogy a második navigációs szoftver gyorselérési helyére is betallózhatunk bármilyen exe fájlt, amivel aztán számos ügyességet lehet kicsalni a készülékből. Így aztán azoknak is jó szívvel ajánlom, akik szeretnek kicsit tuningolni.

DSC09493_resize

Kiknek és minek ajánlom a CNS Globe Tritont? Azoknak ajánlom főleg, akik céleszközt keresnek, azaz navigálásra vágynak kompromisszumok nélkül. Azoknak is ajánlom, akik mindezt olcsón akarják megúszni, de az alacsony ár mellé nem akarnak silány minőséget. Javaslom azoknak is, akik igénylik a kiváló terméktámogatást, mert a CNS márka mögött a 25 éves, magyar ConCorde áll a híresen jó szervizhátterével. És azoknak is jó szívvel tudom ajánlani, akik egy komplett megoldást keresnek és nem vágynak másra, mint a dobozból kivenni, a kocsiba betenni és menni. A tesztkészüléket a ConCorde biztosította, köszönjük!



Szólj hozzá!

További egyéb kütyük

CNS Globe Triton

  Megjelenés éve: 2015
  Pro:  
  - Olcsó, igényes, erős, dupla GPS-szoftver
 
  Kontra:  
  - Kicsit rövid a tartókar
 

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő