Connect with us

technokrata

Nálunk egy dolog fix, az a változás – Szórádi Bence, LED LEET

szoradi_bence

Portré

Nálunk egy dolog fix, az a változás – Szórádi Bence, LED LEET

Nálunk egy dolog fix, az a változás – Szórádi Bence, LED LEET

Győri egyetemi tanulmányai alatt indított saját céget, a nagy gyártók lomhaságát kihasználva saját izzófajtával kezdte el meghódítani a piacot. Ma már a nagy led márkák képviselője, piacvezető a csupán 500 000 Ft-ból indított cég. Szórádi Bencének meg kellett küzdenie azzal, hogy „kölyökképűként” lett saját vállalkozása, de ma már mindenki komolyan veszi. Imád utazni és tanulni.

Rengeteg helyen jártál az elmúlt évben. Ilyen egy fiatal vállalkozó élete: állandóan úton van?

Szeretek utazni és teszek is érte, hogy el tudjak menni a világ bizonyos helyeire. Ezek egy része persze szórakozás volt, de mindig nyitott szemmel járok, és kutatom az új lehetőségeket.

Abu-Dhabiban is megnézted, hogy hol mivel világítanak?

Ez szakmai ártalom, ha belépek valahova, azonnal felnézek. Egy kollégánk mesélte, hogy a budapesti reptéren nézte így a fényeket. Volt is egy kellemetlen beszélgetése a biztonságiakkal, mert azt hitték, a kamerákat figyeli (nevet).

És volt, hogy ilyenkor szóltál a tulajnak, hogy rossz a világítás?

Persze! Mindig jelzem, ha úgy látom, hogy lehet spórolni a világításon. Például ha étteremben vagyok, általában hagyok egy névjegykártyát a pincérnél is.

Kívülről úgy tűnik, „csak” ledeket árulsz. Van missziótok is?

Alapvetően abban segítünk az ügyfeleknek, hogy a korszerűtlen világítást korszerűre cseréljék, és így energiát és pénzt takarítsanak meg. Vicces belegondolni, de az ügyfeleink lényegesen több pénzt keresnek, mint mi egy terméken. Mondok egy példát: ami egy év alatt megtérül, azzal a vevő három év alatt a vételár dupláját is képes megspórolni, azaz az ügyfélnek kétszáz százalékos profitja van ebben az esetben a harmadik évre, miközben az élettartam sok esetben évtizedekben mérhető. Jelenleg az online felületünkön 5000 kategorizált termékünk van, mindenki megtalálja, hogy mire van szüksége, és kalkulálhat, hogy mennyit spórol. A bonyolultabb eseteknél a villamosmérnök kollégáim segítenek a döntés-előkészítésben.

Én is vehetek nálatok izzót vagy csak az étterem-tulajdonosok? 

Persze! Nyitottunk a lakosság felé, a brandváltásunk – a Lednagykerből LED LEET lett – összefügg az európai nyitásunkkal is, de alapvető célja a végfelhasználók közvetlen kiszolgálása. Eddig sokan azt hitték, csak raklapnyi árut lehet nálunk venni, hisz “nagyker” is szerepelt a régi nevünkben.

Az emberek online rendelnek villanykörtét? 

Egyre többen.

szoradi_bence

A Forbes címlapján szerepeltél februárban. Ez hozott valamit a konyhára? 

Partnereink felé kemény előrefizetési policynk van, az egyik külföldi partnerünk, aki eddig maximum 3-4000 euróért rendelgetett árut, amikor meglátta a címlapot, bátrabb lett, és egy összegben rendelt tizenkétezres tételt (nevet). Fiatalok vagyunk, „kölyökképűek”, ezért sokat segít, hogy szerepelhettem a címlapon, és a 2013-as Év Fiatal Vállalkozója cím is önbizalmat ad nekem, de még a kollégáknak is egy-egy tárgyaláson. Komolyabban vesznek minket tőle, nem csak a “25 éves srácokat” látják bennünk.

Nálunk egy dolog fix, az a változás. Ha valami valahogy működik, az még nem jelenti azt, hogy az a legjobb formája.

Villamosmérnökként végeztél, de kereskedő lett belőled. Vagy nem így érzed belül?

Igazából úgy vagyok vele, hogy igyekszem minél több dolgot a lehető legjobban csinálni ahhoz, hogy a vállalkozást és a csapatot vezetni tudjam. Számos témában képzem magam, a buddhizmustól a pszichológián át a kvantum fizikáig, ez mind új tudás és tapasztalat. Minden szakterületből azt használom, amire épp szükségem van, ha kereskedelmet tanultam volna, akkor nem lett volna rálátásom más szemszögből, jobban belegondolva “mérnöki-kereskedelmet” folyatunk (nevet).

Sok könyvet olvasol?

Meglehetősen (nevet). A napokban épp létrehoztunk egy céges könyvtárat is, amiből hetente legalább egy könyvet valaki elolvas a csapatból, majd röviden átadja a lényegét a többieknek. Ezáltal a csapat elolvas minden héten egy könyvet, így növeljük a tudásbázisunkat. Az ötletet egy másik vállalkozótól hallottam.

Igazoltál egy operatív vezetőt. Mennyit dolgozol mostanában?

Ez teljesen változó. Van, hogy felkelek 4.30-kor, és egészen este kilencig nyomom, van, amikor érzem, hogy kevésbé proaktív hétre van szükség. Régen volt, hogy megijedtem, mert nem éreztem azt a tüzet, amit máskor, de rájöttem, hogy ennek megvan a periodicitása, néha pihenni is kell.

Miből áll leginkább a munkád?

Ha kell, prezentálom az ügyfélnek a várható megtérülést, tárgyalni megyek, konferenciákra járok, előadok. Vagy azon gondolkozom, min lehetne változtatni a cégen belül. Nálunk ugyanis egy dolog fix, az a változás. Ha valami valahogy működik, az még nem jelenti azt, hogy az a legjobb formája. Folyamatosan fejlesztünk, a piac előtt járunk.

Neked fontos, hogy sikeres fiatalként könyveljenek el? Egyre többször találkozhatnak a neveddel az újságolvasók, sokat szerepelsz különböző rendezvényeken is.

Édesapám mondta, hogy a csatákat nemcsak megnyerni kell tudni, hanem megénekelni is. Ha ez által több emberhez jutunk el, és így még több embert tudunk ráébreszteni, hogy energia-hatékonyabban működjenek, akkor van értelme. A láthatóság nagyon fontos a bizalomépítés miatt, de ez csak egy eszköz, és nem cél.

Lesz más vállalkozásod? 

Bízom benne, hogy igen. Ötlet már van, még tanulnom kell hozzá, de egyelőre titok (nevet).

Interjú: Példakép Alapítvány

Főoldali kép: Hetek



Szólj hozzá!

További Portré

Technokrata a Face-en

Tesztek