Connect with us

technokrata

Az élet pedig engem igazolt – Gellén Nóra, Imami

gellennora

Portré

Az élet pedig engem igazolt – Gellén Nóra, Imami

Az élet pedig engem igazolt – Gellén Nóra, Imami

Az ország első, anyukáknak szóló web-franchise hálózatát (www.imami.hu) építette fel Gellén Nóra azzal a céllal, hogy a családosokat segítse fontos, helyi információkkal. Az Imami sikere után más témákban is folytatja a hálózatépítést, otthonról, két kisgyerek mellől.

Hogyan lett belőled vállalkozó?

Évekig a közigazgatásban dolgoztam, a pécsi önkormányzatnál voltam gyermekvédelmi ügyintéző, és bár szerettem a munkám, a kreativitásomat nem elégítette ki. A végső lökést az adta meg a változtatáshoz, amikor az első gyerekem születése után visszamentem dolgozni. A korán kelés és az egész napos munka mellett nem volt elég idő a családomra, így amikor a második fiamat vártam, elhatároztam, hogy valami mást fogok csinálni. Olyat, ami rugalmas és szabad időbeosztással jár. Kézenfekvő volt, hogy saját vállalkozást kell indítanom.

Miért éppen az online területen indultál el?

Várandós voltam, ezért csak olyan vállalkozás jöhetett szóba, amit otthonról tudok csinálni, erre pedig az internetes vállalkozás jelentette az egyedüli megoldást. Mivel segítő szakmában dolgoztam, egyenesen következett, hogy a vállalkozásom is a családoknak, a családokért fog működni, hirdetésszervezői tapasztalataim pedig azt is megmutatták, hogy miből származik majd a társaság bevétele. Az Imami® oldalak kialakításánál azt vettem számba, hogy mik azok a problémák, amik anyaként nehézséget okoznak számomra és milyen szolgáltatások könnyítenék meg a hétköznapjaimat.

Mint például?

Egy helyre gyűjtjük a helyi iskolák, óvodák, bölcsődék, védőnők, szakrendelések, családi programok, nyílt napok, beiratkozási információk, vagy éppen a nyári táborok adatait, de a családi kasszába kerülő forintokat is jelenthet, hogy látogatóink ingyenesen használhatják a helyi online börzéinket, szakembereinktől – pl. TB tanácsadó, jogász – kérdezhetnek, értesülhetnek a családokat érintő változásokról, és az Anya pénzt keres rovatunkban is hasznos tanácsokat találnak. Végeztünk már közvélemény kutatást és pályázataink is népszerűek.

Gellen_Nora

Hogyan kezdtél hozzá a vállalkozás beindításához?

Miután a téma megvolt, a legfontosabb egy jó weboldal létrehozása volt, a fejlesztés el is indult, de nem ment zökkenőmentesen, ráadásul akkor már csak pár hetem volt a szülésig, így mindenki próbált lebeszélni, hogy hagyjam az egészet, mert úgysem fog működni.

Meggyőződésem, hogy a kilátástalan munkaerőpiaci helyzetben lévő anyák számára az önfoglalkoztatóvá válás egy lehetséges kiút, hiszen a saját hobbijukra, szakmájukra építve, gyermekeik mellől is képesek sikeres vállalkozást felépíteni.

Elbizonytalanodtál?

Elgondolkodtam, hogy mit csináljak, hagyjam ezt az álmot veszni vagy sem, de belül éreztem, hogy menni fog a dolog. Különben sem vagyok az a feladós típus, úgyhogy még egyszer nekifutottam és találtam egy céget, akik vállalták, hogy mire megszülök, kész lesz a weboldalam. Azóta is velük dolgozunk. Az élet pedig engem igazolt.
Mikor jöttél rá arra, hogy bejött az ötleted és tovább kellene fejleszteni?
A rendszer első, pécsi családoknak szóló információs oldalát (www.pecsimami.hu) hamar birtokba vették a szülők. Vicces volt, mikor a saját ismerőseim ajánlgatták nekem a weboldalt, hogy nézzem meg, mert nagyon hasznos a pécsi anyukáknak – nem tudták, hogy én állok mögötte. Az oldal híre olyan anyukákhoz is eljutott, akik szívesen csináltak volna egy hasonló honlapot a saját lakhelyük számára. Ekkor merült fel bennem a terjeszkedés és az Imami® hálózat létrehozásának gondolata, néhány hónapon belül pedig alá is írtuk az első franchise szerződéseket. Ma már majdnem országos a lefedettség, csak három megyében nem vagyunk jelen. Havonta több mint százezer látogatót érünk el, ami vonzó a hirdetők számára, így szép profitot termelünk.

Minek köszönhető ez a siker?

Hiányt pótoltunk, és nem is csak a felhasználói oldalon. Az elmúlt években több száz anyuka keresett meg, mert gyermeke születése után nem tudott, vagy nem akart visszamenni régi, túlórákkal terhelt, és rugalmatlan munkahelyére. Ez rámutat arra az égető társadalmi problémára, ami a gyermekvállalás után munkába visszatérő nők helyzetét jellemzi, egyben magyarázza is az Imami oldalak gyors szaporodását. Meggyőződésem, hogy a kilátástalan munkaerőpiaci helyzetben lévő anyák számára az önfoglalkoztatóvá válás egy lehetséges kiút, hiszen a saját hobbijukra, szakmájukra építve, gyermekeik mellől is képesek sikeres vállalkozást felépíteni. Ezt az elképzelésemet igazolja több díj is, melyet női vállalkozóként, a nők és anyukák munkavállalásának segítéséért nyertem.

Hogyan próbálod továbbfejleszteni a vállalkozást?

Bővíteném a csapatomat, mert sok dolog még mindig az én kezemben összpontosul. Néhány év múlva már napi négy-ötórás munkával, a stratégiai kérdésekre összpontosítva szeretném vinni a céget. Közben a Blind Investment „Mami, az üzletasszony” versenyén befektetési segítséget nyertem, így 2012 decemberében megalakult az INFOrYOU Kft., melynek ügyvezetőjeként egy női autósoknak is szóló weboldal hálózat, az autos.hu fejlesztésén dolgozom. Ebben a férjem is nagy segítségemre van, hiszen autókkal foglalkozik, így az ő tapasztalata is összpontosul ebben a vállalkozásban.

Mitől lesz valaki jó vállalkozó?

A vállalkozói szemlélet a legfontosabb. Egy tipikus alkalmazott azt figyeli, hogy ha dolgozott nyolc órát, akkor azzal mennyit keresett. A vállalkozás így nem működik, le kell küzdeni az alkalmazotti szemléletmódot. Az Imamit is a lelkesedés és a kitartás vitte előre: nem számoltam, hogy mennyi időt és hány éjszakát teszek bele.

Kinek szeretnél példát mutatni?

Személyes példámmal a többi anyukának szeretnék segíteni, hogy higgyék el, a gyermekvállalás nem feltétlenül jelenti az anyagi és szakmai visszaesést: ezek az évek nagyszerű lehetőséget nyújtanak egy sikeres vállalkozás megalapozásához.

Interjú: Példakép Alapítvány

Főoldali kép: PécsMa



Szólj hozzá!

További Portré

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd