Connect with us

technokrata

Ez egy jó ötlet – Major Attila Gábor, Senso Media

Major_Attila2

Portré

Ez egy jó ötlet – Major Attila Gábor, Senso Media

Major Attila Gábor és a Senso Media sztorija kalandosan kezdődött három évvel ezelőtt. A cég azóta a digitális reklámok területén piacvezetővé nőtte ki magát. A 25 éves cégvezető a végsőkig küzdött az ötletéért és meg is lett az eredménye.

Hogy is volt annak idején az a bizonyos kalandos kezdet?

2010-ben még az ELTE-n, mint programtervező matematikus tanultam, amikor megkeresett egy informatikai cég, hogy dolgozhatnék náluk. Tetszett a dolog, elmentem és nagy lelkesedéssel elmeséltem, milyen terveim vannak. Meghallgattak, majd soha többet nem jelentkeztek, viszont az ötletemet elkezdték fejleszteni.

Mit csinál ilyenkor egy alig több mint 20 éves fiú?

Sportoló voltam. Freestyle floorballban a világbajnoki éremig jutottam, szóval volt bennem kitartás, küzdés mindig is. Komoly ügyvédekhez mentem el és a segítségükkel elértem, hogy az adott cég ne fejleszthesse tovább az engedélyem nélkül az elképzeléseimet. Nyolc hónapja megkaptam a védjegyoltalmat is.

Mi volt az az ötlet, amellyel felkerested a céget?

A cég keresett meg engem, állást ajánlottak. Olyan eszközöket gyártottak, amik alkalmazását segítettem összhangba hozni kereskedelmi célokkal és marketing igényekkel. A plázákban annak idején a plafonokról plazmatévék lógtak, azokon mentek a különféle reklámok. Mivel senki nem néz felfelé járás közben, másrészt pedig otthon mindenkinek van tv-je, ezért azokra egy plázában rá se pillantanak. A reklámeszközt le kellene hozni a földre, méretét megnövelni, legalább akkorára, amekkora egy ember, s szoftverek segítségével intelligensé tenni annyira, hogy ha elmegy előtte valaki, korától, nemétől függően ajánljon neki terméket. Sőt esetleg még azt is megmondja, az adott termék a plázán belül hol, melyik üzletben található.

Attól, hogy más is szemet vetett rá, csak megerősített abban, hogy jó irányba haladsz?

Biztos voltam abban, hogy ez jó ötlet. Össze is rántottam rá egy csapatot, ami részben a volt egyetemista barátaimból, valamint csupa lelkes fiatalból állt.

Major_Attila

Mindig ennyire erős volt benned a saját magadban való hit?

Őszintén szólva, inkább a kereskedői vénám volt erős. Azt mindig éreztem már fiatalon is, hogy mit lehet eladni. 12 évesen például egy táborban egy hét alatt kerestem másfél millió forintot, mert mindenféle színben villogó ledes nyakláncokat adtam el mindenkinek, amit persze jó előre beszereztem. Ennél az ötletnél is tudtam, hogy az ügyfeleknek valószínűleg ez kell.

Ha már kellő tapasztalatom lesz és megtehetem majd, szeretnék létrehozni egy olyan inkubátorházat az akkor induló fiatal vállalkozók számára, ahol nemcsak a szükséges tőkéhez jutnak hozzá, hanem a kellő szakmai és menedzseri hátteret is megkapják, ha igénylik.

Hogyan kezdtél hozzá a megvalósításhoz?

Miután a kezdeti nehézségeket megoldottuk, elhatároztam, hogy mindenképpen megvalósítom az ötletemet. A megtakarított pénzemből és ismerősöktől, barátoktól is sikerült pénzt szerezni az első gép legyártásához. Egy barátom segítségével sikerült a Media Markt üzlete elé kiállítani, és annak hihetetlen sikere lett. A gép által az előtte elhaladóknak ajánlott termékek eladása 75 százalékkal nőtt. És ezt a cég írásba is adta nekem. Ezzel az ajánlólevéllel kimentünk Németországba támogatót szerezni.

Sikerült?

Nem igazán, de ez akkor nem keserített el. Később egyébként az a befektető, aki nemet mondott, beszállt a cégünkbe. Hazajöttünk és itt találtam valakit, aki megfinanszírozta az első öt gép legyártását.

A céged ekkor megvolt már?

Igen, a barátaimmal együtt 11-en megalapítottuk a Senso Media Zrt.-t.

Miért vettél be ennyi embert?

Mert akkoriban nem tudtam volna a munkájukért bért fizetni, viszont ahhoz, hogy elinduljunk, a gépeknek el kellett készülniük. Így mindenki tulajdonrészt kapott.

Jó ötlet volt ez, így utólag?

Nem volt más választásom, mivel nem találtam befektetőt.  Az induláskor nagy előny volt, hogy a céget így minden dolgozója a magáénak érezte. Később aztán voltak kiválások, mindannyian nagyon sokat dolgoztunk, és a nehéz időszakok alatt nem mindenki tudott hinni  a cég sikerében. Az idő viszont engem igazolt, és nagyon büszke vagyok azokra a barátaimra, akik a kezdetektől fogva a mai napig a cégnél dolgoznak.

Térjünk vissza a kezdetekhez…

Hamarosan sikerült az Árkád Bevásárlóközpontnak értékesítünk gépeket, aminek a hivatalos neve Dupla Digitális Torony. Valamint a Coca Cola reklámkampányához is mi készítettünk speciális gépeket. Az első 8. hónapban 100 ezer euró bevételt értünk el, majd megtízszereztük a következő években.

Akkor mondhatjuk, hogy eljött a siker.

Igen, de további, nemzetközi szintű céljaink vannak. Hamar rájöttünk, hogy a magyar piac kicsi ahhoz, hogy nagy mennyiségben értékesítsük ezeket a gépeket. Ezért egy új üzleti konstrukciót találtunk ki, aminek segítségével már 100 gépet sikerült elhelyeznünk különböző plázákban.

Akkor sokat kell foglalkoznotok a hirdetésszervezéssel?

Nem, mert ezt a szakmai partnerünk végzi, amelyik eddig is reklámértékesítéssel foglalkozott. Ez nem okoz gondot. Sokkal komolyabb problémát jelent a gépek előre történő legyártása. Ezért is keresek egy olyan kockázati tőkebefektetőt, amelyik hosszú távon is üzletet lát ebben a konstrukcióban.

És sikerülni fog?

Biztató tárgyalásaink vannak. Ez a konstrukció nagyon életképes hosszú távon.

Rengeteget dolgozhatsz. Jut idő magadra?

Ha tehetem, minden reggel elmegyek bokszolni. Ezen kívül valójában szinte mindig a céggel foglalkozom.

Hol képzeled el magad 10 év múlva?

Ha már kellő tapasztalatom lesz és megtehetem majd, szeretnék létrehozni egy olyan inkubátorházat az akkor induló fiatal vállalkozók számára, ahol nemcsak a szükséges tőkéhez jutnak hozzá, hanem a kellő szakmai és menedzseri hátteret is megkapják, ha igénylik. A saját példámon látom, hogy milyen sokat jelentene, ha egy-egy felmerülő probléma esetén tudnék kihez fordulni. Külső segítség hiányában, most a saját káromon tanulom meg a dolgokat és mindenképpen szeretném ezt a tudást az utánam következő generációnak átadni.

Interjú: Példakép Alapítvány



Szólj hozzá!

További Portré

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő