T: Honnan jött az ötlet?
SP: Magunk – az ötletgazdák – is társasházban élünk, és már nagyon idegesített minket az a sok átláthatatlan, infografikailag igénytelen papír, amit kapunk a közös képviselőtől. Elhisszük azt, hogy ez egyes könyvelők és közös képviselők számára elég, de utána ne csodálkozzanak, ha nem értik meg magukat a lakókkal.
T: Az eHáz tehát érthető elszámolásokat tud készíteni. De ehhez nyilván az kell, hogy ebbe legyen minden vezetve a közös képviselő által, nem?
SP: Igen, emiatt az elsődleges célcsoportunk nem más, mint a társasházkezelők. Őket kell meggyőznünk, hogy azon felül, hogy igényesek kell lenniük a munkájuk adminisztrációjával kapcsolatban, azon felül ráadásul sokat gyorsít is a rendszer a mindennapi munkán.
T: Gyorsít? Hogyan?
SP: Erről tudnék beszélni órákat. Azon felül, hogy teljes körű albetét-, lakó-, és szolgáltató listát vezethet benne a közös képviselő, ebben könyvel, a bankból egyszerűen csak áthúzza az adatokat, év végén egy gombbal tervezi a következő évet. Mindezek mellett másodpercek alatt kinyerhető belőle a tartozók listája, egy gombbal felszólítható bárki emailben és levélben is, ráadásul mindezeket bárhol, bármilyen eszközzel, akár mobilon is. Mondjam még?
T: Bárhonnan, bármikor, akkor ezt a szoftvert nem is lehet megvenni?
SP: Idén a hatodik éve, hogy dolgozunk a rendszeren és nem azért csináltuk, hogy aztán százezrekért eladjuk és utána pedig CD-ken küldözgessük a frissítéseket. Ennek a korszaknak vége van. Akkor tudjuk, hogy jó a rendszer, ha folyamatos rálátásunk van és direkt lehetőségünk a bővítésre, frissítésre. Ettől lesz jó.
T: Tipikus software-as-service szolgáltatásnak tűnik ez. Mennyibe kerül?
SP: Jelenleg listaáron 100 Ft + áfa havidíjon áruljuk a rendszer per lakás, ezt talán mindenki ki tudja fizetni, ha akarja. Ennek ellenére szeptember 11-én, a közös képviselők napján jövünk ki két új csomaggal, mellyel remélhetőleg a mostaninál is több közös képviselőt meg tud mozdítani.
T: Hányat mozdított meg eddig?
SP: Számot nem szeretnék mondani, elég ha annyit mondok, hogy terveink szerint megy a bővülés. Azzal, hogy minden ügyfelünknek ingyenes adatmigrálást garantálunk, elég időigényes, ezáltal költséges egy új ügyfél a számunkra, de pontos erőforrás tervezéssel ezt tudjuk menedzselni.
T: Az ingyenes adatmigrálás mit jelent? Meglévő programokból, papírról, milyen adatokat visznek fel?
SP: Mindent, amit csak kér az ügyfél, és bárhonnan. Lakókat, albetéteket, előírásokat, nyitó egyenlegeket, banki adatokat, mindent. Kulcsrakészen adjuk át a rendszer, és segítünk ha bárkinek valami gondja van. Nem egy üres rendszert adunk.
T: Na de ez elég sok munka, nem? Megéri ez?
SP: Nagyon sok munka, igen, de hosszútávon gondolkodunk. Nem a következő 5-6 évre csináltuk a rendszert, hogy majd aztán éves díjakat meg fejlesztési díjakat erőszakoljunk az ügyfeleinkre. Az üzleti modellünk az, hogy a felhő-modellnek köszönhetően nekünk egyre többet és többet kell nyújtani az ügyfeleink részére, változatlan áron, így garantálható az elégedettség. És minél több időt tudnak a közös képviselők megspórolni az eHázzal, annál több házat tudnak vállalni, több pénzt tudnak keresni.
T: Visszakanyarodva a lakókhoz, ők is mindent látnak?
SP: Dehogyis! Csak azon házakba és lakásokba „látnak be”, amik az övék. Van külön számvizsgálói, ügyvédi és könyvelői jogosultság is, előbbiek jellemzően mindent látnak, amit a közös képviselő, csak nem tudnak módosítani adatokat.
T: És mit tud csinálni a lakó?
SP: Az üzenőfalra írhat, beküldheti az óraállásait, tallózhat a társasházi dokumentumok között és megnézheti a pénzügyeit, visszamenőleg is akár évekre.
T: Mit tehet a lakó, hogy ha eHázat szeretne a társasházába?
SP: Meg kell keresni a közös képviselőt, nélküle ez nem megy. Aztán onnantól mi jövünk: átmozgatunk minden adatot és bevezetjük a rendszert. Egyre több az olyan ügyfelünk, ahol lakói nyomásra vezetik be a rendszert, a használattal azonban pár nap alatt rájön a közös képviselő is arra, hogy ez igazából neki jó.
T: Köszönjük az interjút!