Connect with us

Rettegi a magyar az adatait, ezért nem bankol online!

0_jegmvh73gb1m-npn

LifeStyle

Rettegi a magyar az adatait, ezért nem bankol online!

Kép: Medium

Rettegi a magyar az adatait, ezért nem bankol online!

Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését Magyarországon

Bár pénzügyeik kezelésében felkészültebbek a magyarok, mint a régió többi országának lakosai, az internetes banki szolgáltatások népszerűségét csökkenti, hogy hazánkban az átlagnál is jobban aggódnak személyes adataik biztonságáért az emberek – mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült régiós kutatása.

Az okostelefonok használata idehaza ma már általánosnak mondható, az online bankolást mégis jellemzően asztali gépen és laptopon intézik a felhasználók.

A magyarok döntő többsége (71%) felkészült rá, hogy elsősorban interneten keresztül intézze pénzügyeit, ennek ellenére a hazai lakosság kevesebb, mint fele (42%) használja tudatosan a bankok és biztosítók digitális szolgáltatásait – derül ki az EY kutatásából, amely hét kelet-közép-európai országban mérte fel a lakosság pénzügyi szokásait.

Magyarországon az emberek több mint 80 százalékának van okostelefonja, ennek ellenére online bankolásra a megkérdezettek döntő többsége (90%) továbbra is elsősorban számítógépet használ. Okostelefont kevesebb, mint a válaszadók fele (42%), tabletet pedig mindössze 20 százalékuk vesz kézhez erre a célra.

A jövőben a magyarok nagy többsége (71%) az élet minden területén jobban támaszkodna az online megoldásokra, ami messze felülmúlja a régiós átlagot (44%). A digitális technológiák még szélesebb körű elterjedését azonban gátolja, hogy tízből kilenc válaszadó attól tart, személyes adatai illetéktelen kezekbe kerülnek internetes vásárlás során.

„Magyarországon régiós összehasonlításban is kifejezetten nyitottak az emberek a digitális technológiák alkalmazására. Jelentős részük használja az internetet TV-s vagy zenei tartalmak letöltésére, szállásfoglalásra. Ez megmutatkozik pénzügyeik kezelésében is, amit bizonyít, hogy a lakosság döntő többsége aktívan használja az internetbankot. Az online elérhető pénzügyi termékek köre azonban egyelőre igen korlátozott, ezért a következő időszakban a bankoknak az online szolgáltatásfejlesztés területén kell előre lépniük, így olyan, ma még alig vagy kevéssé használt pénzügyi termékekre is nőhet az igény, mint a megtakarítási számlák vagy online igénybe vehető hiteltermékek”

– emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.

A vezető hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan az adatvédelem területén is fejleszteniük kell a pénzintézeteknek, ugyanis a fokozott digitalizáció egyre nagyobb biztonsági kockázatot jelent a vásárlók számára, ami visszatarthatja őket az új technológiák aktívabb felhasználásától.

További LifeStyle

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

TAG-Heuer-Carrera-Calibre-16-Chronograph-2019-Model-Updated-design-3

SmartWatch

Új modellekkel frissült a TAG Heuer Carrera Calibre kollekció

2019. szeptember 15. vasárnap
Honor Band 5_all_colours_1_web

Kütyük

Magyarországra is megérkezik a Honor Band 5

2019. szeptember 14. szombat
men's  watch, Men's Accessories, beautiful stylish watches

SmartWatch

Prémium okosórához prémium szíj dukál!

2019. szeptember 13. péntek
2019 OLED TV NVIDIA G-SYNC_1

Smart-TV

NVIDIA G-SYNC támogatást kapnak az LG 2019-es OLED televíziói

2019. szeptember 12. csütörtök
iphone11-5

SmartPhone

Ilyenek lettek és ennyibe fognak kerülni az új iPhone-ok

2019. szeptember 12. csütörtök

Dotkom