Connect with us

technokrata

10 emberből 9 szívesen ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak

budapest

LifeStyle

10 emberből 9 szívesen ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak

A magyarok leginkább szabadidős és kulturális céllal utaznak a régióban, általában 7 napot töltenek a célországban, és alkalmanként 75.000-150.000 forint közötti összeget költenek.

A PayPal és a GfK regionális utazási szokásokat vizsgáló kutatása szerint Közép- és Kelet-Európa egyre népszerűbb turisztikai célpont a régiós turisták körében. A magyar turisták számára elsősorban a kedvező árszínvonal és a természeti, kulturális látnivalók teszik vonzóvá a térség országait.

 

A kutatás szerint a magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét: a válaszadók 92%-a ajánlaná külföldieknek Magyarország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni. A megkérdezettek szerint a két legérdekesebb látnivaló Magyarországon Budapest (42%) és a Balaton (41%). Más régiós országokkal összehasonlítva a csehek és a lengyelek ugyancsak 92%-a szerint érdemes országukba látogatni, míg a legmagabiztosabbak a görögök, akik 99%-ban ajánlanák Görögországot.

hu_2

Mik a magyar turisták legfontosabb szempontjai?

A látnivalókban gazdag és sokszínű régió számos úticélt kínál a turistáknak, a kutatás szerint a magyarok által leggyakrabban látogatottabb országok a térségben Horvátország, Szlovákia, és Románia. Azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely közép-kelet-európai országban 47%-a utazott Horvátországba, 45% járt Szlovákiában és 34% Romániában.

hu_1

A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függ. Az elmúlt három évben a magyarok 80%-a pihenés céljával látogatott valamely közép-kelet-európai országba, 38% utazott kifejezetten kulturális céllal, 14% családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13% valamilyen eseményen vett részt. Vásárlási céllal 11% látogatott valamely régiós országba, és a válaszadók 9%-a járt üzleti úton. Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és egy hetet tölt a célországban. A legnépszerűbb időpontok az ünnepnapok, a hétvégék és az iskolai szünetek. A kiadásokat tekintve 40% 75.000 és 150.000 forint közötti összeget, 25% pedig maximum 75.000 forint összeget költ egy ilyen utazás alkalmával.

hu_6

Mik a régióba történő utazás legfontosabb mozgatórugói?

A Közép- és Kelet-Európáról kialakult általános véleményt alátámasztja, hogy a régió országaiba utazók döntésüket első helyen a kedvező árakkal (86%) és az idilli környezettel (78%) indokolták. Az úticél kiválasztásánál további fontos tényező a barátok online véleménye (66% tartja fontosnak), egyéb internetes oldalon található értékelések (65% tartja fontosnak) és a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek (65% tartja fontosnak).

hu_3

“Az egyik legjobb dolog Közép- és Kelet-Európában a csak erre a régióra jellemző egyedülálló hangulat és a látnivalók változatossága: az utazó az otthonától néhány óra távolságra meglátogathat egy görög szigetet, biciklitúrára indulhat a Balaton körül, elábrándozhat Prága óvárosának sikátorait járva, vagy megnézheti a Tátra lélegzetelállító csúcsait”

– foglalja össze Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

A könnyebb és biztonságosabb fizetés a szállodában, a múzeumokban, vagy repülőjegy megvásárlásakor kényelmesebbé teheti a turisták életét. Ilyenkor hasznos lehet aktiválni a PayPal One Touch szolgáltatást, ami bejelentkezve tartja a felhasználót, így egyetlen kattintással fizethetünk bármely mobilkészülékünk használatával. Ahelyett, hogy online adatlapok kitöltésével pazarolnánk az időt, több idő jut az élményekre.

hu_4

Autóval utazunk és egyre népszerűbb az online fizetés

Az internet egyértelműen a turisták egyik legfontosabb információforrása: a magyarok 63%-a az utazás megszervezésekor először a barátok véleményét és az online értékeléseket nézi meg, de 46% keresőmotorokat is használ az így összegyűjtött információ ellenőrzéséhez. Ugyanakkor a közösségi média egyre jelentősebb szerephez jut ezen a területen is. A magyarok 26%-a használja a közösségi odalakat, hogy szálláshelyekről, turisztikai látnivalókról, adminisztratív természetű kérdésekről, élelmiszerekről gyűjtsön információt. A válaszadók mindössze 21%-a támaszkodik offline forrásokból származó információkra.

hu_7

A legkedveltebb közlekedési eszköz továbbra is az autó, amelyet a magyar utazók 70%-a választ közép- és kelet-európai országokba történő utazáshoz, repülővel 23%, busszal 25% utazik. Szálláshelyek tekintetében a magyarok 50%-a szállodában, 27% apartmanban vagy bérelt házban, 18% pedig a barátoknál történő elhelyezést részesíti előnyben. A magyar turisták 15%-a választja a kempinget utazása során.

A kiadások többségét jelenleg készpénzzel (78%), vagy bankkártyával (32%) fedezzük, de az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42%-a részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben. A kutatásból ugyancsak kiderül, hogy a magyar turisták 77%-a biztonsági, 57% pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.

hu_5

A kutatásban megkérdezett magyarok 26%-a használta a PayPal-t az utolsó nyaralása során valamilyen kiadásának fedezésére. A fizetési platform különösen népszerű 24-35 éves korosztály körében, akiknél ez az arány még magasabb (31%).

 

A szomszédos országok kedvelt célpontjai a cseheknek és a lengyeleknek is

Közép- és Kelet-Európa szintén népszerű célpont a környező országok lakosságának körében is. A kutatás szerint az elmúlt három év során valamely közép-kelet-európai országba látogató csehek 68%-a járt Szlovákiában, a lengyel turisták 45%-a volt Csehországban, és a görögök 44%-a utazott Bulgáriába. A magyarok, a lengyelek, a csehek és a görögök egyaránt ajánlanák országukat a külföldi turistáknak, hogy ott töltsék el szabadidejüket.

Közép- és Kelet-Európa kifogyhatatlan gyönyörű helyek és látnivalók tekintetében. Horvátország természetesen nagyon népszerű a magyarok körében, mivel autóval kényelmesen és gyorsan elérhető, aztán itt van természetesen Görögország a kristálytiszta vízű strandokkal és a csodálatos kultúrával, de ha északra indulunk, Lengyelországban, már a határ közelében is olyan élmények várják az utazókat, mint például a nemrég Klodzkoban megnyílt MiniEuroland

– mondta a kutatás egyik magyar résztvevője.

 

A kutatás során feltett kérdésekre adott nyílt válaszok alapján számos válaszadó hangsúlyozta, hogy a közismert és népszerű célpontok mellett ajánlott a kevésbé ismert helyeket is felfedezni.

Az olyan ismert nagyvárosokon kívül, mint például Prága, Budapest, vagy Athén, érdemes a Balkánra is elutazni, és nem csak a tengerparti területekre, hanem Szerbiába, vagy Macedóniába is. Ezek az országok kulturális és természeti látnivalók tekintetében is felveszik a versenyt a régió legnépszerűbb turisztikai látványosságaival

– mondta el a felmérés egy résztvevője.

További LifeStyle

Technokrata a Face-en

Tesztek