Connect with us

technokrata

A legtöbben úgy látják, hogy átragad gyermekükre a munkahelyi feszültség

boy-at-table-parents-fighting

LifeStyle

A legtöbben úgy látják, hogy átragad gyermekükre a munkahelyi feszültség

A legtöbben úgy látják, hogy átragad gyermekükre a munkahelyi feszültség

Szinte lehetetlen teljesen kizárni a problémákat

Csak minden harmadik gyereket érdekel az, hogy mi történik a szülei munkahelyén és a legtöbb munkavállaló is csak alkalmanként mesél a szakmájáról otthon. A nők körében gyakoribb, hogy beszámolnak munkahelyi sikerélményeikről, viszont az édesapák munkájáról gyakrabban érdeklődnek a gyermekek – derül ki a profession.hu kutatásából.

A munkavállalók 64 százaléka szerint a gyermekük észleli, ha valamilyen feszültség, vagy konfliktus éri őket munkahelyükön, akkor is, ha erről nem beszélnek otthon. 20 százalék nem tudja eldönteni, hogy hatással van-e a család hangulatára, ha negatív hatások érik munka közben és csak 15 százalék hisz abban, hogy teljesen maguk mögött tudják hagyni a konfliktusokat, amikor hazaérnek. A felsőfokú végzettségűek körében az átlagnál magasabb arányban gondolják úgy, hogy érződik rajtuk a munkahelyi feszültség.

 

Nagyobb az érdeklődés az édesapák szakmája iránt

Csak nagyjából minden harmadik válaszadó (37%) gyermeke érdeklődik a szülők szakmája iránt, derült ki a profession.hu 1058 fő megkérdezésével készült kutatásából. A felsőfokú végzettségűeknél ez az arány némileg magasabb, 43 százalék. A válaszok alapján az édesapák szakmája iránt nagyobb a gyermekek érdeklődése: 39 százalékuk érzi ezt, míg az édesanyák közül 33 százalék tapasztalja úgy, hogy gyermeke kíváncsi lenne a munkahelyi feladataira, illetve élményeire.

A válaszadók többsége (57%) csak alkalmanként számol be munkahelyi élményeiről gyermekeinek, minden ötödik válaszadó pedig ha teheti, kerüli otthonában a munkahelyi témákat. A válaszadók 14 százaléka gondolja úgy, hogy gyermekük túl fiatal ahhoz, hogy megértse az irodában történteket.

 

Az édesanyák gyakrabban mesélnek sikerélményeikről

A sikerélményekről viszonylag előszeretettel számolnak be gyermekeiknek a munkavállalók: negyedük minden kisebb és nagyobb sikerélményt megoszt velük. A nők esetében ez az arány 31 százalék, míg a férfiak visszafogottabbak, közülük csak 21 százalék büszkélkedik otthon. A válaszadók fele csak jelentősebb sikerélményekről számol be. A válaszadók ötöde inkább zárkózott és megtartja ezeket az élményeket magának, legfeljebb házastársával osztja meg őket.

További LifeStyle

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd