Connect with us

technokrata

Teszt: Olcsó tábla, de javítani is olcsó?

olcsotabletek

egyéb kütyük

Teszt: Olcsó tábla, de javítani is olcsó?

Olcsó tabletet könnyű találni, Magyarországon, magyar boltból is. Még a tudásukkal sincs semmi baj, egyre többet kapunk a pénzünkért. De mihez kezdünk, ha elromlanak? Hová kell bevinni vagy beküldeni? Mennyi idő alatt javítják meg? Számos kérdésre kerestük a választ…

Manapság nincs karácsony, húsvét, születésnap és úgy általában nagyobb ajándékozás, ahol legalább egy táblapécé ne kerülne az ünnepi csomagolópapírba. Nagy divat lett ez és érthető is miért, hiszen használatuk kényelmes és emellett egyre olcsóbbak.  Az öröm addig tart, amíg valami probléma nincs a készülékkel. Aztán amikor mégis csak van, akkor kapkod az ember fűhöz-fához, hogy hová is kell bevinni javításra? Mennyi idő alatt készül el? Mennyire korrektek? Megjavítják, vagy csak összetákolják? Nos, ennek jártunk kicsit utána azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a kedves olvasó maga is mesélje el nekünk a tapasztalatait. Először mi panaszkodunk, aztán meg Önök.

DSC07260-600x337

Amikor az ötlet felmerült – miszerint kellene írni erről a témáról – könnyedén elvállaltam a cikk megírását. Gondoltam, majd körbetelefonálgatok, adom kicsit a tájékozatlant és a tapasztalataimból kikerekedik egy jó kis írás. A valóság közben mi? Hát az, hogy egyrészt se vége, se hossza manapság a kínai tableteknek és millió néven vásárolhatjuk meg, sokszor ugyanazt a készüléket. Megy a brandelés, azaz a Kínában megvásárolt tabletekre saját márkanév ragasztása. De baj ez? Nem feltétlenül, ha a brandet képviselő cég normális, hozzáértő, korrekt szervizhátteret biztosít az általunk megvásárolt, elromlani nem rest tabletnek. Ennyit várunk mi is el csupán, de néha még ez is sok. Számos cégnek ugyanis nincs saját szervize, bérbe javíttatnak buherakáeftékkel és többnyire csak Budapesten. Postázás és türelmes várakozás a sorsunk még akkor is, ha a postaköltségeket néha a forgalmazó átvállalja tőlünk.

DSC07409-600x337

Másrészt kicsit keresgélve az olcsó tabletek között, számos fórumot találunk, ahol a vevők – azaz Önök – sokat panaszkodnak arról, hogy a készülékre heteket kellett várni, a visszakapott tábla nem javult meg, uram bocsá nem is a beadott készüléket kapták vissza. A visszakapott készülékről eltűnt a sorozatszám (mondván: lecserélték a hátlapot és azon volt), a szervizben, átvételkor nem lehetett kipróbálni (teljesen le volt merülve “véletlenül”) és így csak hazaérve derült ki, hogy a hiba ugyanúgy fennáll. Sokan panaszkodnak telefonon fel nem hívható szervizekről, flegma munkatársakról, buherakáeftékről. Mindezekből látszik, hogy nincs egyszerű dolga annak, aki átfogó képet akar kapni, melyik tabletnek milyen a szervizháttere. Nem is próbálom meg tehát maradéktalanul felderíteni a témát, hiszen bízom Önökben, hogy az általunk nem érintett “márkák” esetében majd elmondják Önök is a véleményüket. Következzen inkább egy nem túl mély merítés, szúrópróba szerűen ismertebb és kevésbé ismert nevek érintésével!

DSC07575-600x337

A ConCorde ismert, szuper termékeket felvonultató cég. Mi magunk is számos tabletjüket teszteltük és többnyire kiválóan teljesítettek. A ConCorde-tól elvárjuk tehát, hogy a nagyokhoz méltó szervizzel kényeztessen minket. A termékeknek van weboldala és manapság már ez is nagy szó. A weboldalon egyértelmű információ van arról, hogy Budapesten személyesen is bevihetjük a tabletet a Daróczi utcába, vidékről pedig postai úton küldhetjük el. A szerviz a megadott telefonszámon tényleg elérhető (még ebédidőben is) és várakozási időként – udvarias hangnemben – 1 hetet ígérnek (olvasóink tapasztalatait várjuk a valós időtartamról). Ezt úgy kell érteni, hogy a postázás plusz egy hét. Tehát két választásunk van: bevisszük Budapestre és egy hét múlva érte megyünk, vagy megkockáztatjuk a postai feladást és várunk türelmesen. A Budapestieknek ez nem olyan nagy probléma, bár a Daróczi út tömegközlekedéssel elég bumlis. A Déli pályaudvartól, a metrómegállótól 26 perc alatt érünk ki, 61-es villamossal és 212-es busszal utazva. A szerviz hétfőtől csütörtökig már 7.15-től nyitva van, így munka előtt is odaugorhatunk, vagy munka után, hiszen 17.00-ig várnak minket. Pénteken zárnak hamarabb, 15.00-kor. A hétvégén nincsenek nyitva. A ConCorde szervizhátterét így elfogadhatónak minősítjük figyelembe véve azt a tényt is, hogy legtöbbször a vásárlás helyszínén is leadhatjuk a készüléket javításra.

DSC07426-600x337

A BluePanther, mint szintén nagy importőr ugyanúgy ismert a számunkra. Számos nagy elektronikai áruházban is megtaláljuk a termékeiket, ezek közül teszteltünk már nem egyet. Nekik is van saját szervizük, amelyet a cég központjában, az Ázsia Centerben találunk meg. Különlegesség, hogy a szerviz 10-19 óráig nyitva van hétköznap, így munka után mindenképpen odaérünk. A boltban, hétvégén (ugyancsak 10-19 óráig vannak nyitva) is átveszik javításra a készülékeket, így nem kell kivegyünk szabadnapot és nem kell elkérezkedjünk a munkahelyünkről. A kisebb javítások a helyszínen megvárhatóak, a javításra leadott készülékeket 30 napra vállalják, de az esetek nagy részében 1 hét alatt elkészülnek. Az olyan problémák esetén kell hosszabban várakozzunk, amik javításához alkatrészt kell rendelni, de ez az esetek 1-2%-ában fordul csak elő. A viszonteladóiknál szintén leadhatóak a készülékek, így a vidékieknek jó hír, hogy a vásárlás helyére elég visszavinni az elromlott tabletet. Aki személyesen akar a szervizbe elmenni, az tömegközlekedéssel a Blaha Lujza térről a 173-as busszal és egy kilométeres gyaloglással tud kijutni, nagyjából 45 perc alatt. A BluePanther szervizhátterét elfogadhatónak minősítjük azzal, hogy szintén várjuk olvasóink tapasztalatait!

DSC06790-600x337

A Wayteq a harmadik olyan, nagyobb cég, amely széles körben ismert és szintén nem csak a tabletjeikről. A weboldaluk egyértelműen mutatja, hogy ők is nyújtanak vásárlás utáni támogatást. Az első gyanús jel, hogy a szerviz elérhetőségét tartalmazó aloldalon egy másik weboldalra irányítanak minket, amelyen a szerviz körzetszáma vidéki. Jobban megvizsgálva látjuk, hogy az elektrodoki.hu Kecelen található, de szerencsére van Budapesten is irodájuk a X. kerületben, a Ceglédi úton. A szerviz telefonon felhívható és gyári szám megadása után már adják is az információt. Postai úton tudjuk tehát feladni a készüléket, vagy a budapesti, illetve a keceli központba vihetjük be. Az előbbi 10-17 óráig van nyitva hétköznaponként, míg az utóbbi 9-17-ig szintén munkanapokon. A Ceglédi útra tömegközlekedéssel a hármas metróval tudunk kimenni, az Ecseri úttól 700, a határ úttól 650 méter gyaloglás vár ránk. Kecelre a paksiak, kecskemétiek, szabadszállásiak és persze a keceliek jutnak el könnyedén. 🙂 A Wayteq szervizhátterét tehát megfelelőnek minősítjük azzal, hogy az általuk forgalmazott készülékek is többnyire leadhatók a vásárlás helyszínén is. Erről is várjuk olvasóink véleményét.

dpsdream

A következőkben olyan, kevésbé ismert “márkák” kerülnek sorra, amikre akkor akadunk, ha valamilyen árukereső oldalon a legolcsóbb tabletet szeretnénk megvásárolni. Szúrópróbaszerűen választottuk ki elsőként a DPS Dream 7 Androidos tabletet, amelyet a legolcsóbb helyen (18.900 forintért) akartunk megvásárolni. A próbavásárláskor arról faggattuk az eladót, hogy ha elromlik a tablet, hová tudjuk bevinni javításra. Az udvarias és türelmes válasz az volt, hogy a vásárlás helyére (Récsei center, Budapest). További kérdéseinkre elmondták, hogy egy veszprémi cég javítja a tableteket, de hogy melyik, azt hosszas faggatózás árán sem sikerült kimondatni. Sőt, az eladó úgy mellékesen ajánlott is nekünk egy másik tabletet, ami eleve gyanús volt. Így aztán az internetes keresőkhöz fordultunk, ahol nagyon csúnya beszélgetéseket találtunk arról, hogy az a bizonyos cég miként ült heteket a javításra leadott készüléken, miként adta vissza ugyanazzal a hibával illetve miként tűnt el a készülék sorozatszáma, aminek következtében a vevő nem tudja bizonyítani, hogy az a készülék még garanciás. Veszprémben ráadásul a javítást végző cég irodája van csak, a meghibásodott tableteket Ajkán javítják. Akik arrafelé laknak, azoknak ez jó hír. Pozitívum talán, hogy a Récsei center legalább jó tömegközlekedés mellett található, a 173-as autóbusszal érkezve alig 300 métert kell gyalogoljunk, de a Keleti pályaudvartól gyalog is csak 1 kilométerre van. Összegezve mégsem ajánljuk ezt a modellt még akkor sem, ha tényleg az egyik legolcsóbb a tudásához viszonyítva, mert az ilyen szervizmegoldás nem megnyugtató. Természetesen várjuk az olvasók esetleges (ellen)véleményét is.

overmax

A következő jelöltünk az Overmax 7′ OV-TB-08 III tablet, amelyet szintén egy árukeresővel találtunk meg. Nagyjából 20 magyar ezresért juthat hozzá bárki. Nagyobb áruházláncok is forgalmazzák, így az internetes vásárlásban kevésbé jártasak is belebotolhatnak a madaras áruházban is például. Rövid keresgélés után eljutottunk odáig, hogy a készülékeket a conflex.hu forgalmazza. A cég weboldalán nincs a szervizelésre vonatkozó információ, de van elérhetőség, ahol telefonos kérdésünkre azt mondták el – udvariasan, 5 perc zene hallgatása után – hogy a készülékek a vásárlás helyén leadhatóak, ilyenkor a javítási idő megnövekszik annyival, amennyi idő alatt az adott cég összegyűjti és a szervizbe elküldi a javítandó darabot. A javítás maga 2-3 hét. Másik módszerként egy budapesti címet adnak meg nekünk, mégpedig a Hadak útján. Aki meg szeretné járni a Hadak útját, annak a 7-9 szám alatt kell keresnie a szervizt, mégpedig hétköznaponként 9-17 óra között. Tömegközlekedéssel, a 7-es busszal közelíthetjük meg, a Bornemissza tértől 500 métert kell gyalogolnunk. Az Overmax szervizhátterét tehát megnyugtatónak találjuk, vidékiek számára is vállalható a javításba adás. Természetesen velük kapcsolatban is várjuk az olvasóink véleményét.

olcsotabletek

Még számos készülék kering a magyar piacon, de áttekintésnek talán elég ennyi is. Összességében elmondható, hogy az interneten, külföldről (Kínából), kétes weboldalakról megrendelt, megvámolt és megáfáztatott, semmilyen garanciával nem rendelkező termékek helyett érdemesebb tehát idehaza vásárolni még akkor is, ha a tablet így pár ezressel többe kerül. És azt mindenképpen ajánljuk mindenkinek, hogy amikor már megvan a hőn áhított modell, keressünk rá mindenképpen a szervizháttérre. Utólag már bánhatjuk, ha olyan készüléket vásároltunk, amelynek a forgalmazója nem biztosít megfelelő támogatást.



Szólj hozzá!

További egyéb kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek